Jultomten kom med 2st Wall connector

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Jultomten kom med 2st Wall connector

Inlägg av Leo »

Nu ska det bli smidigare laddning! Har haft en exra UMC och ABL-wallbox till Teslan och e-Golfen hemma och i stugan.

2st Wall connector med 7,5m kabel ger lite större frihet med parkeringen och minimerar uppdateringsbehovet framöver.

Tänkte ta de båda "under armen" ut till bilen en bit bort. Killen på Servicecentret mumlade något om "pirra" :roll: och när jag såg de och kände på kartongerna (90x40x20cm & 11,2kg/st) förstod jag vad han menade, rejäla grejor! :D
IMG_4363.JPG
IMG_4362.JPG
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jultomten kom med 2st Wall connector

Inlägg av Bjelke »

Ska de va så ska de va! :) blir snyggt det där :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Bjelke skrev:
Ska de va så ska de va! :) blir snyggt det där :)
BildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

Master/slave-setup? Tänkte göra samma.

I instruktionen pratas om dip-switch 1, eller om det nu var 2 (har inte manualen här) som ska ställas efter hur jord/nolla funkar i det aktuella landet. Berätta gärna hur du ställer in den, skulle hjälpa mig.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Bläddrade lite snabbt i den.

Lite ologiska instruktioner i boken. Bild och text är omkastat. (Övre textstycket gäller nedre bilden) Men de verkar korrekt märkta i bilden. Switcharna verkar ha att göra med typen av elnät som jag tolkar det. (TT, TN, IT)

Master/slave såg jag någon bild där man "seriekopplade" boxarna där första blev Master och alla därefter Slave. Hittade inget om att Switcharna berörde det.

Har egentligen inget måstebehov att sätta upp de ännu så det kan dröja lite. Sätter in den i stugan till sommaren då det är varmare att jobba ute. Ska se om jag gräver in mig i instruktionsboken lite mer innan dess

Hemma funkar det än så länge med boxen/UMC jag har också även om det är bilbyte på G.

Ville mest ta de på årets resultat på firman och är lite frågande om de kanske höjer priserna på de snart.

Dessutom om jag säljer min P85 snabbt kan det ju bli ett glapp utan Tesla ett tag och då knorrar ju de att vilja sälja boxarna om min Tesla är såld.

Tanken är mest att uppgradera/framtidssäkra genom att byta ut mina 1-fas ABL-Sursum boxar mot 3-Fas lastkännande med längre kabel.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Leo skrev:
Bläddrade lite snabbt i den.

Lite ologiska instruktioner i boken. Bild och text är omkastat. (Övre textstycket gäller nedre bilden) Men de verkar korrekt märkta i bilden. Switcharna verkar ha att göra med typen av elnät som jag tolkar det. (TT, TN, IT)

Master/slave såg jag någon bild där man "seriekopplade" boxarna där första blev Master och alla därefter Slave. Hittade inget om att Switcharna berörde det.

Har egentligen inget måstebehov att sätta upp de ännu så det kan dröja lite. Sätter in den i stugan till sommaren då det är varmare att jobba ute. Ska se om jag gräver in mig i instruktionsboken lite mer innan dess

Hemma funkar det än så länge med boxen/UMC jag har också även om det är bilbyte på G.

Ville mest ta de på årets resultat på firman och är lite frågande om de kanske höjer priserna på de snart.

Dessutom om jag säljer min P85 snabbt kan det ju bli ett glapp utan Tesla ett tag och då knorrar ju de att vilja sälja boxarna om min Tesla är såld.

Tanken är mest att uppgradera/framtidssäkra genom att byta ut mina 1-fas ABL-Sursum boxar mot 3-Fas lastkännande med längre kabel.
Helt rätt tänkt! :)
Jag fattar faktiskt inte hur dom kan hålla det där priset, har man öppnat den så blir man än mer förvånad lixom, känns som dom tom säljer den med förlust... Fast den tillverkas väl i väldigt stort antal så :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

Precis, var otydlig där.

Men är det TT/TN eller IT man ska konfigurera den för i Sverige?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Sverige har TN.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar