2st Wall connector med 7,5m kabel ger lite större frihet med parkeringen och minimerar uppdateringsbehovet framöver.
Tänkte ta de båda "under armen" ut till bilen en bit bort. Killen på Servicecentret mumlade något om "pirra"


Moderator: Redaktion
Bjelke skrev:Ska de va så ska de va!blir snyggt det där
Helt rätt tänkt!Leo skrev:Bläddrade lite snabbt i den.
Lite ologiska instruktioner i boken. Bild och text är omkastat. (Övre textstycket gäller nedre bilden) Men de verkar korrekt märkta i bilden. Switcharna verkar ha att göra med typen av elnät som jag tolkar det. (TT, TN, IT)
Master/slave såg jag någon bild där man "seriekopplade" boxarna där första blev Master och alla därefter Slave. Hittade inget om att Switcharna berörde det.
Har egentligen inget måstebehov att sätta upp de ännu så det kan dröja lite. Sätter in den i stugan till sommaren då det är varmare att jobba ute. Ska se om jag gräver in mig i instruktionsboken lite mer innan dess
Hemma funkar det än så länge med boxen/UMC jag har också även om det är bilbyte på G.
Ville mest ta de på årets resultat på firman och är lite frågande om de kanske höjer priserna på de snart.
Dessutom om jag säljer min P85 snabbt kan det ju bli ett glapp utan Tesla ett tag och då knorrar ju de att vilja sälja boxarna om min Tesla är såld.
Tanken är mest att uppgradera/framtidssäkra genom att byta ut mina 1-fas ABL-Sursum boxar mot 3-Fas lastkännande med längre kabel.