Jag jobbar heltid parallelt med att jag driver en hemsida: https://statsskuld.se/ och nu har jag haft lite tur att det faktiskt trillar in ca 15-20.000kr brutto varje månad på mitt företag via just hemsidan. Dessa pengar känner jag inte för att ta ut i någon form av lön för det blir nästan inget kvar efter skatten är dragen.
Så med andra ord har jag en ungefärlig budget på 15.000-20.000kr (lite marginal) för att lägga på just en förmånsbil, kommer inte köra något nämnvärt i tjänsten utan det är enbart för eget privat bruk. Men det kan tänkas ändras beroende på jobb och uppdrag såklart.
Jag tittade på en P90DL tidigare men det verkar inte finnas någon P90DL länge(?) utan enbart 90D ?
Förmånsvärdet på en P100DL verkar orimligt mycket högre, finns det några annonserade sänkningar om det? Jag läste en artikel för 3 dagar sedan på DN om just detta men den artikeln verkar som bortblåst nu.
Om jag ska minimera förmånsvärdet, kan jag då välja till Autopilot i ett senare skede eller måste jag välja "uppgraderad autopilot" för att kunna uppgradera till total självkörningsförmåga senare? Dvs kräver det ena det andra redan vid första köpet eller följer all hårdvara (kameror) med från början och aktiveras over the air i ett senare skede?
Kan jag skippa större fälgar vid köpet och helt enkelt köpa ett par större privat senare och montera ? (jag har redan en uppsättning liggandes från tidigare privatägda Tesla)
Skulle verkligen vilja köpa en Performance modell men just P100 är precis utanför budget, därför hade en P90DL med möjlighet till Autopilot2.0 varit perfekt.
Kravet är alltså autopilot 2.0 och vill köpa innan nyår så jag får ladda gratis

Hur hade ni gjort i min situation ?