USB-Alltid på?
Moderator: Redaktion
USB-Alltid på?
Är det så att USB-Portarna alltid är på, även när bilen är avstängd?
12V / Cigguttaget stängs iallafall av efter ett tag, men verkar inte som att USBn gör det dock...
(Pre-Facelift, ingen centerkonsol)
/Jocce
12V / Cigguttaget stängs iallafall av efter ett tag, men verkar inte som att USBn gör det dock...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: USB-Alltid på?
Jag vill minnas att mitt batteripack slutade att laddas från den porten efter ett tag, men jag kanske minns fel oxoJocce skrev:Är det så att USB-Portarna alltid är på, även när bilen är avstängd?
/Jocce

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bjelke skrev:
Jag vill minnas att mitt batteripack slutade att laddas från den porten efter ett tag, men jag kanske minns fel oxo
Ha ha, konkret och bra svar

Funderar på att använda USB-portarna för att driva lite "myslampor" nere i centerkonsollen, men går dom hela tiden kanske detta känns lite dumt / overkill...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- Gustafsson
- Teslaägare
Mina stängs av när bilen parkeras, har en "Bobrik" inkopplad och den slocknar när jag laddar och inte kör iaf.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Den ena är på men inte den andra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det låter bekant nu när man läser det... Visst har vi en tråd om strömstyrka i uttagen osv?e5m1r skrev:Den ena är på men inte den andra
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det går också ta ut effekt från OBD-II uttaget. Den skall alltid vara på.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vet du vilken, och hur länge den är på efter, den som stängs av alltså?e5m1r skrev:Den ena är på men inte den andra
/Jocce
Bara att provaJocce skrev:Vet du vilken, och hur länge den är på efter, den som stängs av alltså?e5m1r skrev:Den ena är på men inte den andra
/Jocce
Gå in i bilen från passagerar sidan stäng dörren och se vilken funkar
Jag har använt för att lämna telefon med utdelat wifi ( kartuppdatering) och dagen efter var telefonen på 100 så jag skulle säga att den alltid är på
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
e5m1r skrev:Bara att prova
Jag har använt för att lämna telefon med utdelat wifi ( kartuppdatering) och dagen efter var telefonen på 100 så jag skulle säga att den alltid är på
Den verkar starta skärm och uttagen osv när man öppnar passagerardörren.
Får prova vid tillfälle att koppla in något och gå ifrån bilen och lämna nyckeln och kika efter 5-10 minuter för att se...
/Jocce
Men den släcker om du stänger passagerar dörren ?Jocce skrev:e5m1r skrev:Bara att prova
Den verkar starta skärm och uttagen osv när man öppnar passagerardörren.
Får prova vid tillfälle att koppla in något och gå ifrån bilen och lämna nyckeln och kika efter 5-10 minuter för att se...
/Jocce
e5m1r skrev:
Men den släcker om du stänger passagerar dörren ?
Den släcker skärmen, men om det är fördröjning på USB så ligger den fortfarande på...
/Jocce
Kolla båda då den ena släcks med det samma 
Som nämnt tidigare så lät jag en telefon dela ut wifi och hade den inkopplad nästa dag var den på 100%

Som nämnt tidigare så lät jag en telefon dela ut wifi och hade den inkopplad nästa dag var den på 100%
För mig verkar ingen släckas direkt.e5m1r skrev:Kolla båda då den ena släcks med det samma
Den ena är inte släckt efter 5+ minuter, den andra är inte släckt efter 3+ minuter efter ett snabbt test igår...
(om de inte går igång när jag kommer nära med nyckeln, men då t.ex. Cigguttaget inte beter sig så verkar det konstigt om USB skulle göra det...)
/Jocce
La in telefonen igår för att få nya kartorJocce skrev:För mig verkar ingen släckas direkt.e5m1r skrev:Kolla båda då den ena släcks med det samma
Den ena är inte släckt efter 5+ minuter, den andra är inte släckt efter 3+ minuter efter ett snabbt test igår...
(om de inte går igång när jag kommer nära med nyckeln, men då t.ex. Cigguttaget inte beter sig så verkar det konstigt om USB skulle göra det...)
/Jocce
Den som är närmast förarsätet är igång på min bil telefonen fulladdad trötts wifi delning hela natten
e5m1r skrev:La in telefonen igår för att få nya kartor
Den som är närmast förarsätet är igång på min bil telefonen fulladdad trötts wifi delning hela natten
Prova den andra, jag tror du kommer få samma resultat!
(Jag vill alltså ha att den ena slocknar...)
/Jocce
Cigguttahet slocknar om det är det du är ute efterJocce skrev:e5m1r skrev:La in telefonen igår för att få nya kartor
/Jocce
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Gissningsvis menar han USB-uttaget som är närmast passagerarsätete5m1r skrev:Cigguttahet slocknar om det är det du är ute efterJocce skrev:e5m1r skrev:La in telefonen igår för att få nya kartor
/Jocce
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
e5m1r skrev:Cigguttahet slocknar om det är det du är ute efter
Jag VET att Cigguttaget slocknar.
Jag vill veta om även USB-uttagen, eller något av dem gör detta efter en tid också, eller om båda är på hela tiden.
Vill sätta en "stämningsbelysning" där, men känns onödigt att den lyser hela tiden.
Cigguttaget är upptaget av annat och slipper helst sätta en förgrening där.
/Jocce
var också undrande över detta, men bägge usb uttagen är på hela tiden, de kanske går off/on nån sekund mitt i natten men i princip alltid på
testat med en usb lampa med svanhals, ville veta för min dashcam med rörelsesensor är kopplad dit och ibland så har den hängt sig.
tog 2 nätter att få detta testat
edit
men bara usb uttaget närmast föratrstolen är på hela tiden, det närmast 12v var av nu, stod och tittade någon minut
testat med en usb lampa med svanhals, ville veta för min dashcam med rörelsesensor är kopplad dit och ibland så har den hängt sig.
tog 2 nätter att få detta testat
edit
men bara usb uttaget närmast föratrstolen är på hela tiden, det närmast 12v var av nu, stod och tittade någon minut
Senast redigerad av 12man, redigerad totalt 1 gånger.
ms 76132 "Eleamore"
Jag antar att det drivs från 12V batteriet. Hur/när laddas det? Finns det någon risk att ha något liggandes som drar på dessa portar kontinuerligt?
Försökt läsa mej till 12voltsladdningen. Verkar som det kontinuerligt laddas från starkströmsidan. På min är båda USB-erna på hela tiden kollat med trådlöst modem som var tomt . fullt dagen därpå och det tar 5-6 timmar att ladda.
X100 lev.14/8-18.