Dock är du likaväl kung på vägen. Bilen är oerhört snabb och därmed vilsam att köra. Omkörningar är mera som att bara köra förbi. Har redan sparat miljö och plånbok för minst 10 m3 bränsle. Ingen korrosion därför att det det inte finns stål i karossen. Massor med plats - Bara att njuta av premiumljudet. Gratis bränsle vid långresor bilen hela liv, helt fantastiskt.
+1
Jag har en likadan bil. Jag var också lite tveksam i början om jag skulle köpa den, just pga att den inte har autobroms och filassistent. Men sen resonerade jag precis som du skriver. Det är ändå en Tesla. Och förmodligen enda gången jag har möjlighet att äga en Tesla. Så vad fan spelar det för roll om den har autobroms? Det gör den ju inte inte till en osäker bil. Jag har haft en mängd Volvobilar innan, den senaste från 2013, och ingen av dem hade autobroms eller spårassistent.
Dock är du likaväl kung på vägen. Bilen är oerhört snabb och därmed vilsam att köra. Omkörningar är mera som att bara köra förbi. Har redan sparat miljö och plånbok för minst 10 m3 bränsle. Ingen korrosion därför att det det inte finns stål i karossen. Massor med plats - Bara att njuta av premiumljudet. Gratis bränsle vid långresor bilen hela liv, helt fantastiskt.
+1
Jag har en likadan bil. Jag var också lite tveksam i början om jag skulle köpa den, just pga att den inte har autobroms och filassistent. Men sen resonerade jag precis som du skriver. Det är ändå en Tesla. Och förmodligen enda gången jag har möjlighet att äga en Tesla. Så vad fan spelar det för roll om den har autobroms? Det gör den ju inte inte till en osäker bil. Jag har haft en mängd Volvobilar innan, den senaste från 2013, och ingen av dem hade autobroms eller spårassistent.
Då är vi två som gillar att KÖRA Tesla
Ajjemen. Det är i mina ögon det bästa med hela bilen. Att få köra den. Att känna den underbara drivlinan. Även nu på vintern med blankis och snö är bilen en fröjd att köra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Om man köper begagnad Model S av privatperson där bilen har kredit på sig hos DNB (Tesla)...då vill man ju undvika att bli lurad/betala för bilen 2 ggr.
Har någon koll på om det går att lösa på ett smidigt sätt? Antingen att man övertar krediten, eller att jag löser restskulden hos DNB?
Är det alltid kreditspärr på dessa bilar så att ett ägarbyte inte kan genomföras utan att man löser detta?
Om man köper begagnad Model S av privatperson där bilen har kredit på sig hos DNB (Tesla)...då vill man ju undvika att bli lurad/betala för bilen 2 ggr.
Har någon koll på om det går att lösa på ett smidigt sätt? Antingen att man övertar krediten, eller att jag löser restskulden hos DNB?
Är det alltid kreditspärr på dessa bilar så att ett ägarbyte inte kan genomföras utan att man löser detta?
Förlagsvis gör ni upp affären på ett bankkontor, de kan hjälpa till med inbetalning av restskulden till DNB och ev. överskott till säljaren. Se till att det finns en lösenoffert som underlag, den visar hur mycket kvarvarande skuld hos DNB är.
Det är alltid spärr på leasingbilar men det ordnar DNB så fort skulden är betald och ägarbytet går då igenom.
Om man vill överta en kredit så går det bra.
Säljaren kan kontakta DNB och få utskickat de papper som ska skrivas på för övertagandet.
Initialt kan säljaren även ringa DNB och bevilja att en spekulant får tillgång till kredituppgifter, såsom resterande skuld och avbetalning.
Då kan ju spekulanten själv ringa DNB och få svar på frågor rörande bilens avtal mm.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Om man vill överta en kredit så går det bra.
Säljaren kan kontakta DNB och få utskickat de papper som ska skrivas på för övertagandet.
Initialt kan säljaren även ringa DNB och bevilja att en spekulant får tillgång till kredituppgifter, såsom resterande skuld och avbetalning.
Då kan ju spekulanten själv ringa DNB och få svar på frågor rörande bilens avtal mm.
Okej, så då löser man det pappers- och brevvägen helt och hållet? Och då kan man i efterhand lösa skulden helt till DNB om man skulle vilja det?
Och vill man lösa det kontant direkt så får man helt enkelt träffas hos någon bank då? Och då kan t.ex. säljarens bank vara behjälplig med detta, behöver inte
vara hos DNB rent fysiskt?
Kul att Du bor i Blekinge. Så gör också jag. Kör också grusväg en del. Har inte autopilot och saknar den definitivt inte efter att ha haft den där provmånaden i fjol. Inte mycket användbar om man inte ligger och dyngar en massa mil på raka fina motorvägar. Skippa den. Luftfjädring har jag inte heller och har aldrig saknat, inte ens på våra gropiga, krokiga grusvägar, eller djup snö. Vinterpaket inte heller. Skinkvärmaren och förvärmning av bilen 10-15 minuter funkar kanon. Det enda tillval jag har är färgen , deepblue metallic. Helnöjd! Om Du inte redan har köpt är Du välkommen att kontakta mej för mer tips, eller varför inte en provrepa.
För övrigt kommer Du aldrig att ångra köpet. Bilen är det ljuvligaste som finns! Bor Du sen väl till för att ladda på busstorget i Karlskrona hos Mikael Blomkvist så är Du bara att gratulera. Karlskrona Affärsverk tar fr o m nu hutlöst betalt för laddning inne i stan. 5:-/kwh!