flyttar snart hem till Sthlm från utlandet och funderar på att köpa en Model X.
Vi kommer bo tillfälligt ett tag och vet inte vart jag kommer parkera eller om jag kommer få tag på ett garage. Kommer sen flytta in i vår lägenhet där det är högst osäkert att det finns plats och laddare för oss. Kommer bo runt S:t Eriksplan och sen Fridhemsplan i Sthlm.
Trösten är att både min syster (Sollentuna), min frus (Åkersberga) och mina föräldrar (Uppsala) alla bor i villa och vi borde kunna ladda hos dem. Anledningen till att vi köper bil är att i princip kunna hälsa på dem med våra 2 småbarn enkelt så vi kommer vara där ofta och inte köra till många andra ställen, speciellt inte långa avstånd.
Det jag lyckas läsa till mig är att det verkar vara riktigt ont om laddare generellt på parkeringar av alla sorter. Q-parks hemsida har inte NÅGON info om laddningsstationer (WTF?).
Så tre frågor till er:
Är det någon här som har en Tesla och inte har laddare hemma / på jobbet? (alltså rutinmässig laddning)
I vilken utsträckning finns laddare i vanliga garage i Sverige?
Hur omständigt är det att be andra förbereda sina hem för att vi ska kunna ladda bilen när vi är hos dem?
Tack!