Förbättring av kylning
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Förbättring av kylning
Ja, är det någon här som vet hur kylningen av motorn/motorerna skulle kunna förbättras på teslan?
Och ja, jag vet att garantin rycker, men vill höra lite inputs.
Och ja, jag vet att garantin rycker, men vill höra lite inputs.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Förbättring av kylning
Är det motorerna eller batteripacket som blir överhettade när man kör bankörning?
Har väntat på lämpligt tillfälle att fråga ett tag
Har väntat på lämpligt tillfälle att fråga ett tag

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Ju mer jag gräver i det ju mer verkar det vara batterierna och drivkretsarna. Inte så mycket själva elmotorn.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Ok.TiborBlomhall skrev:Ju mer jag gräver i det ju mer verkar det vara batterierna och drivkretsarna. Inte så mycket själva elmotorn.
Läste att saleen eller vad firman heter har gjort en hel del modifieringar av sin version och där var det bla just förbättrad kylning av motorn.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- TiborBlomhall
Alla -inklusive mig- brukar slarvigt prata om kylning av motorn när vi menar kylning av drivlinan.
Hur varma respektive kalla blir batterierna under normalt bruk? Sommar respektive vinter?
BMW i3 REX i väntan på Model3
- TiborBlomhall
Det där vet väl bara Tesla Motors själva.
Dock är batterier som människor och trivs bäst i rumstemperatur. Jag har hört att Tesla Motors försöker hålla batterierna +-10 grader från det. Vet dock inte hur bra de lyckas och vilka verkliga temperaturer det blir.
Dock är batterier som människor och trivs bäst i rumstemperatur. Jag har hört att Tesla Motors försöker hålla batterierna +-10 grader från det. Vet dock inte hur bra de lyckas och vilka verkliga temperaturer det blir.
Ok, jag utgick från att man via någon app kunde se sådan data. Andra elbilar har den möjligheten, om inte annat via OBD2.TiborBlomhall skrev:Det där vet väl bara Tesla Motors själva.
BMW i3 REX i väntan på Model3
- TiborBlomhall