Jag är i övre medelåldern och glider mest omkring på dagen (dock utan att ladda på SuC). Härlig tillvaro. Kan klart rekommenderas!Herr X skrev:Jag har också märkt detta - men det är i stort sett bara när jag kör dagtid. På kvällar möter jag yngre människor på snabbladdarna. En inte alltför långsökt gissning är att äldre kvinnor/män har större möjligheter att köra dagtid, antingen genom att de är pensionärer eller att de avancerat så långt i karriären att de kan göra lite vad de vill - som att köra omkring på dagarna, titta på fåglarna och äta Max-hamburgare.Legato skrev:Som nybliven Teslaägare har jag till min förvåning hittills bara stött på seniora herrar på SUCs.
För övrigt kul statistik! Bra initiativ!
Teslaägare, kön och ålder? Omröstning.
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Teslaägare, kön och ålder? Omröstning.
Installerat 13,2 kWp solceller
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
mati skrev:Jag har i många år försökt att övertyga folk om att jag är 25 och att mitt personnummer är fel. Jag vill ha ett rörligt personnummer som anpassar sig efter min verkliga ålder men de säger att det inte går.
Så jag bockade i, man 43 år. Upplevd ålder max 25 år.

Skickat med röksignal
Du har iaf en hyfsat unik Teslamodell, P84Ragnarferdinand skrev:Jag är 45 men kör som en gubbeBjelke skrev:En vanlig kommentar i förra tråden var väl typ,
Jag är 50 men i bilen är jag 20 igen
(typ, eller liknande)
Det är ju så kul att se genomsnitt på 126 w/km
P84 - 2014

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vad skönt det låter...+46 skrev:Jag är i övre medelåldern och glider mest omkring på dagen (dock utan att ladda på SuC). Härlig tillvaro. Kan klart rekommenderas!
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Najs, bra jobbat! Kul med fler ungaHenrik skrev:20 år när bilen införskaffades.
Fast lyckades nyligen fylla 21...
(Ingen som betalat bilen åt mig, har fått jobbat hårt i 3 år..Många ägare här på forumet har också varit till hjälp under resans gång)

Model Y LR '22
1% degradering på dryga tre år måste det betyda...HelectriC skrev:Du har iaf en hyfsat unik Teslamodell, P84Ragnarferdinand skrev:Jag är 45 men kör som en gubbeBjelke skrev:En vanlig kommentar i förra tråden var väl typ,
(typ, eller liknande)
P84 - 2014
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Svenssons skrev:1% degradering på dryga tre år måste det betyda...HelectriC skrev:Du har iaf en hyfsat unik Teslamodell, P84Ragnarferdinand skrev:Jag är 45 men kör som en gubbeBjelke skrev:En vanlig kommentar i förra tråden var väl typ,
(typ, eller liknande)
P84 - 2014

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag är 50 men eftersom jag snart har två bilar är jag 25 år per bil. Eller?
- Bjelke
- Teslaägare
I den ena kommer du att känna dig som en 16-årig demon!bullen skrev:Jag är 50 men eftersom jag snart har två bilar är jag 25 år per bil. Eller?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag fyllde i då jag står på bilen, vilket jag gör av försäkringskostnadsskäl. Egentligen är det ju hela familjens bil. Vi var alla med och tog beslutet, så uppdelningen på kön och ålder stämmer inte i vårt fall.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Att andelen kvinnor är lågt beror till stor del på att andelen aktiva kvinnor på forat är lågt!
Hur är förhållandet mellan aktiva män och kvinnor här på forat?
Med den siffran kan vi interpolera fram ett bättre värde för kvinnorna!

Tesla Model Y
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nej, inte nödvändigtvis. Även om du har den siffran så vet du ju inte om den står för en över- eller underrepresentation. Det kan ju mycket väl vara så att det är många kvinnor som köper Teslor men inte hänger på forum, men det kan lika gärna vara tvärtom. Eller inget av dem. Så könsfördelningen här på forumet säger inte jättemycket.gellerstam skrev:Att andelen kvinnor är lågt beror till stor del på att andelen aktiva kvinnor på forat är lågt!
Däremot finns det ju fler datakällor. Autopedia skickar t.ex. en enkät till alla som köper ny bil. Där kan man se att 8% av de som köpt en Model S och svarat på enkäten är kvinnor, medan 90% är män (och 2% inte uppgivit kön, antar jag): http://www.autopedia.se/bilmodeller/tesla_model-s/
Det kan ju även vara så att kvinnor är mindre benägna att svara på enkäter, men sådär rent generellt skulle jag tro att det inte är så. Många andra bilar på Autopedia har jämnare fördelning (Ford Fiesta 45% kvinnor, Ford Focus 24% kvinnor, Skoda Yeti 25% kvinnor, Hyundai i10 63% kvinnor, Hyundai i20 44% kvinnor, Hyundai i30 20% kvinnor, Volvo V40 38% kvinnor, Mini 48% kvinnor, Pegueot 200-serie 48% kvinnor). Rent generellt får jag intrycket via Autopedia att kvinnor är mycket mer intresserade av småbilar, ju mindre bil desto fler kvinnor på Autopedia, och det segmentet är ju inte Tesla jättestarka i

Sen kan jag ju även se till min egna statistik i form av vilka som använt min referrallänk (varav många kommer härifrån forumet). Där hittar jag 21 män och 3 kvinnor...
Jag tror man ganska tryggt kan säga att det tyvärr är rätt få kvinnor som köper Model S, även om det såklart finns en bunt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Bjelke
- Teslaägare
Känns även så om man tänker på vilka man ser som kör/laddar bilarna, mest män och ngn enstaka kvinna...danni skrev:Nej, inte nödvändigtvis. Även om du har den siffran så vet du ju inte om den står för en över- eller underrepresentation. Det kan ju mycket väl vara så att det är många kvinnor som köper Teslor men inte hänger på forum, men det kan lika gärna vara tvärtom. Eller inget av dem. Så könsfördelningen här på forumet säger inte jättemycket.gellerstam skrev:Att andelen kvinnor är lågt beror till stor del på att andelen aktiva kvinnor på forat är lågt!
Däremot finns det ju fler datakällor. Autopedia skickar t.ex. en enkät till alla som köper ny bil. Där kan man se att 8% av de som köpt en Model S och svarat på enkäten är kvinnor, medan 90% är män (och 2% inte uppgivit kön, antar jag): http://www.autopedia.se/bilmodeller/tesla_model-s/
Det kan ju även vara så att kvinnor är mindre benägna att svara på enkäter, men sådär rent generellt skulle jag tro att det inte är så. Många andra bilar på Autopedia har jämnare fördelning (Ford Fiesta 45% kvinnor, Ford Focus 24% kvinnor, Skoda Yeti 25% kvinnor, Hyundai i10 63% kvinnor, Hyundai i20 44% kvinnor, Hyundai i30 20% kvinnor, Volvo V40 38% kvinnor, Mini 48% kvinnor, Pegueot 200-serie 48% kvinnor). Rent generellt får jag intrycket via Autopedia att kvinnor är mycket mer intresserade av småbilar, ju mindre bil desto fler kvinnor på Autopedia, och det segmentet är ju inte Tesla jättestarka i
Sen kan jag ju även se till min egna statistik i form av vilka som använt min referrallänk (varav många kommer härifrån forumet). Där hittar jag 21 män och 3 kvinnor...
Jag tror man ganska tryggt kan säga att det tyvärr är rätt få kvinnor som köper Model S, även om det såklart finns en bunt.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Bjelke skrev:Känns även så om man tänker på vilka man ser som kör/laddar bilarna, mest män och ngn enstaka kvinna...danni skrev:Nej, inte nödvändigtvis. Även om du har den siffran så vet du ju inte om den står för en över- eller underrepresentation. Det kan ju mycket väl vara så att det är många kvinnor som köper Teslor men inte hänger på forum, men det kan lika gärna vara tvärtom. Eller inget av dem. Så könsfördelningen här på forumet säger inte jättemycket.gellerstam skrev:Att andelen kvinnor är lågt beror till stor del på att andelen aktiva kvinnor på forat är lågt!
Jajaja, jag försökte iaf. förbättra siffrorna för kvinnorna.

Tesla Model Y
Skall man tolka siffrorna som att (vita) medelålders män är de verkliga miljöhjältarna?? 

Inte alla (vita) medelålders män!SQLS skrev:Skall man tolka siffrorna som att (vita) medelålders män är de verkliga miljöhjältarna??
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bara vi??bylund skrev:Inte alla (vita) medelålders män!SQLS skrev:Skall man tolka siffrorna som att (vita) medelålders män är de verkliga miljöhjältarna??