Detta har hänt förut, som Tesla korrigerade som dom säger att dom drog ut bältet helt och hållet, och sedan tillbaka, och det löste problemet. Självklart testade jag det innan dom gjorde det. Men jag kanske är för dum för detta. Titta på videon nedan, och korrigera mig gärna... Hur menar dom att dom gjorde?
https://goo.gl/photos/pdUqH2Y74dhVPjSW6
Sätesbältet snurrat
Moderator: Redaktion
- peterlauri
- Teslaägare
Re: Sätesbältet snurrat
Skojar du?
När du släpper tillbaka bältet så se till att 'vikningen' åker igenom hålet där bältet kommer ifrån, kanske?
Snygga säten

När du släpper tillbaka bältet så se till att 'vikningen' åker igenom hålet där bältet kommer ifrån, kanske?
Snygga säten

MYLR-24
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Tycker det ser rätt ut. Eller så får du ta och illustrera hur bältet sitter fel då du har satt fast det.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

jaa visst, den ska bara rättas till så ligger den platt mot sätet. Såg inte vikningen först vid infästningen
MYLR-24
Bältet är förmodligen vridet på andra sidan genomföringen i sätet. Om du när du drar ut bältet ser till att vridningen åker in först så kommer bältet snurras rätt där inne.
Det viktiga säkerhetsmässigt är att bältet inte är skruvat över kroppen så om det nu förblir vridet inne i stolen så kan de få vara det. Syns inte finns inte
Det viktiga säkerhetsmässigt är att bältet inte är skruvat över kroppen så om det nu förblir vridet inne i stolen så kan de få vara det. Syns inte finns inte

- peterlauri
- Teslaägare
Det har jag gjort väldigt många gånger nuLarsL skrev:Bältet är förmodligen vridet på andra sidan genomföringen i sätet. Om du när du drar ut bältet ser till att vridningen åker in först så kommer bältet snurras rätt där inne.

Här är bilder som visar hur det skiljer sig, bältet där jag markerat är vridet ett halvt varv...
Jag hade samma problem när jag köpte bilen. Vred runt och vände bältet i själva bältesspännet.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- peterlauri
- Teslaägare
Jag tror ni alla är blinda
Men det är svårt för många att följa en spiral i 2d...
Bältesrullen sitter längre ner i stolen på X, så det finns möjlighet att den kommer snurra sig för fler personer, och det är inte säkert att det rättar till sig genom att dra ut bältet helt, eftersom att det felvända finns fortfarande kvar i stolen. Dra ut bältet helt, snurra ett halt varv just vid bältesöppningen, och tryck in bältet. Löst.

Bältesrullen sitter längre ner i stolen på X, så det finns möjlighet att den kommer snurra sig för fler personer, och det är inte säkert att det rättar till sig genom att dra ut bältet helt, eftersom att det felvända finns fortfarande kvar i stolen. Dra ut bältet helt, snurra ett halt varv just vid bältesöppningen, och tryck in bältet. Löst.