Sätesbältet snurrat

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Sätesbältet snurrat

Inlägg av peterlauri »

Detta har hänt förut, som Tesla korrigerade som dom säger att dom drog ut bältet helt och hållet, och sedan tillbaka, och det löste problemet. Självklart testade jag det innan dom gjorde det. Men jag kanske är för dum för detta. Titta på videon nedan, och korrigera mig gärna... Hur menar dom att dom gjorde?

https://goo.gl/photos/pdUqH2Y74dhVPjSW6
Screen Shot 2017-01-21 at 11.36.36.png
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Re: Sätesbältet snurrat

Inlägg av _TonyV »

Skojar du? :shock:
När du släpper tillbaka bältet så se till att 'vikningen' åker igenom hålet där bältet kommer ifrån, kanske?
Snygga säten ;)
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Tycker det ser rätt ut. Eller så får du ta och illustrera hur bältet sitter fel då du har satt fast det.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Inlägg av _TonyV »

jaa visst, den ska bara rättas till så ligger den platt mot sätet. Såg inte vikningen först vid infästningen
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Bältet är förmodligen vridet på andra sidan genomföringen i sätet. Om du när du drar ut bältet ser till att vridningen åker in först så kommer bältet snurras rätt där inne.
Det viktiga säkerhetsmässigt är att bältet inte är skruvat över kroppen så om det nu förblir vridet inne i stolen så kan de få vara det. Syns inte finns inte ;)
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Inlägg av peterlauri »

LarsL skrev:
Bältet är förmodligen vridet på andra sidan genomföringen i sätet. Om du när du drar ut bältet ser till att vridningen åker in först så kommer bältet snurras rätt där inne.
Det viktiga säkerhetsmässigt är att bältet inte är skruvat över kroppen så om det nu förblir vridet inne i stolen så kan de få vara det. Syns inte finns inte ;)
Det har jag gjort väldigt många gånger nu :) Går ändå inte till sig, kanske det är snurrat ännu längre in :/

Här är bilder som visar hur det skiljer sig, bältet där jag markerat är vridet ett halvt varv...
IMG_4464.JPG
IMG_4463.JPG
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Kriper

Inlägg av Kriper »

Jag hade samma problem när jag köpte bilen. Vred runt och vände bältet i själva bältesspännet.
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ja är det inte så att spännet har snurrat runt?
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Inlägg av peterlauri »

Jag tror ni alla är blinda :) Men det är svårt för många att följa en spiral i 2d...

Bältesrullen sitter längre ner i stolen på X, så det finns möjlighet att den kommer snurra sig för fler personer, och det är inte säkert att det rättar till sig genom att dra ut bältet helt, eftersom att det felvända finns fortfarande kvar i stolen. Dra ut bältet helt, snurra ett halt varv just vid bältesöppningen, och tryck in bältet. Löst.
---
---
Skriv svar