Visst är det så att man, nu 2017, inte behöver ansöka själv om detta? Bara så jag inte missat nått väsentligt.Beigler skrev:Hej,
Någon som vet om sent ansökta supermiljöbilspremier betalats ut efter att den tidigare beslutade budgeten tog slut för 2016?
Supermiljöbilspremie
Moderator: Redaktion
Re: Supermiljöbilspremie
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Jag fick en ansökningsblankett (utan att göra något annat än att köpa en Tesla MX) hem i brevlådan. Skrev undereric skrev:Visst är det så att man, nu 2017, inte behöver ansöka själv om detta? Bara så jag inte missat nått väsentligt.Beigler skrev:Hej,
Någon som vet om sent ansökta supermiljöbilspremier betalats ut efter att den tidigare beslutade budgeten tog slut för 2016?
och mailade in ansökan. Efter någon vecka damp det ned ett utbetalningskort på 40 000:-.
Kör titangrå X 90D "med extra allt" utom L&P&Dubbelladdare
Nice. Då avvaktar jag och kollar brevlådan med spänning.
Dök upp efter ett par veckor efter man hämtat bilen.
Skickade in blanketten sedan efter någon dag och idag dök pengarna upp på kontot.
Totalt tog det ca 30 dagar
Skickade in blanketten sedan efter någon dag och idag dök pengarna upp på kontot.
Totalt tog det ca 30 dagar
Tesla Model 3 Highland
Men om man leasat bilen verkar det vara leasinggivaren som får pengarna. Kanske ska höra med DNB hur det där funkar. Borde ju räknas av från leasingen i så fall kan man tycka.
Olika bolag hanterar det på olika sätt, men jag har hittills inte hört om något dör det inte kommer kunden till godo.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Leasar du bilen privat så får du pengarna.eric skrev:Men om man leasat bilen verkar det vara leasinggivaren som får pengarna. Kanske ska höra med DNB hur det där funkar. Borde ju räknas av från leasingen i så fall kan man tycka.
Tesla Model 3 Highland