Toftaholm

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Re: Toftaholm

Inlägg av Bow »

:) var där idag på morgonen även att jag inte kör Tesla ännu, men GPS.en hade tydligen fått spelet fan.. Jag skulle åka över Halmstad. Då fick jag se Toftaholm på en skylt ääh vad spelar det för roll det var bara 7 km kul att se har inte sett en Tesla"mack" tidigare ensam i bilen och hyfsat med tid. Kul att se tänkte jag imponerad :D så ska det se ut snyggt och prydligt. Inte mycket bilar men kl. 07.00 är det lugnt. Här blir det säkert en del ladd om vi inte klara Falkenberg på våra resor till Ellös (Orust)
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

JanS:
Så här sa Tesla i somras och de bör ju rimligen ha fått informationen från Toftaholm.
"Det kommer finnas möjlighet att köpa matiga mackor, lättare fika och dryck utöver a la carte menyn. Lobbyn med gratis wifi och toaletter kommer att vara öppen dygnet runt för Tesla ägare. "
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Inlägg av Bow »

:lol:
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

matbl skrev:
JanS:
Så här sa Tesla i somras och de bör ju rimligen ha fått informationen från Toftaholm.
"Det kommer finnas möjlighet att köpa matiga mackor, lättare fika och dryck utöver a la carte menyn. Lobbyn med gratis wifi och toaletter kommer att vara öppen dygnet runt för Tesla ägare. "
Vilket bull.....
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Klaga till Tesla. Det är det enda som lär hjälpa...
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

Tycker det är dags att nyansera den här tråden lite.

Först och främst ska man ha klart för sig VARFÖR superchargerstationen hamnade just vid Toftaholm. Pratade själv med Torbjörn om det här i höstas och enligt honom hade Tesla fått blankt "nej" ifrån kommunen att sätta upp en laddstation för att "kommunen inte ville gynna någon specifik tillverkare" och vägrade helt enkelt att varken erbjuda en markplätt eller bygglov. Det är ju inte så att Toftaholm var Teslas förstaval men om man får blankt nej i hela Ljungby kommun (som är stor), vad gör man då?

I det läget kontaktar Torbjörn själv Tesla och erbjuder en bit mark att bygga på och lyckas även prata till sig bygglov (vilket förmodligen är mycket enklare på de stora ägorna).

Sagt och gjort, Tesla bygger på mark de får utnyttja gratis och Torbjörn ser givetvis sambandet mellan "bilar som kostar mycket pengar - ägare som har gott om pengar att spendera".

Jag är förvånad att Toftaholm lyckas hålla så mycket öppet som de gör, Ljungby är inte direkt den hetaste metropolen i november månad. Sen är det förstås inget vidare att informationen är felaktig om att det ska finnas exempelvis tillgång till toalett dygnet runt.
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Tack för info!

Då förstår i alla fall jag sammanhanget. Helt plötsligt kom Toftaholm upp på min "måste besökalista"! :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
SpaceAce
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av SpaceAce »

Toftaholm är en mycket trevlig plats och god mat, om man kommer på passande tidpunkt förstås. När jag är på tur i området försöker jag lägga vägen förbi vid lunchtid om det går :D
It's better to burn out, than to fade away!
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Då förstår jag.
Då ber jag om ursäkt för min irritation.
:roll:
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Datordoktorn skrev:
"kommunen inte ville gynna någon specifik tillverkare" och vägrade helt enkelt att varken erbjuda en markplätt eller bygglov.
Vilka lirare. Antar att det inte finns en bensinmack i hela Ljungby kommun ifall dom tänker så.... :?:
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare

Inlägg av Wahll »

Nu kan ju alla oavsett märke tanka på alla mackar bara man betalar. Det är ju lite skillnad. :D
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
18650

Inlägg av 18650 »

Wahll skrev:
Nu kan ju alla oavsett märke tanka på alla mackar bara man betalar. Det är ju lite skillnad. :D
Dem har byggt n semi snabb laddstolpe för sina Renault Kangoos.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Wahll skrev:
Alla utom ... Tesla-ägare.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Wahll skrev:
I princip är det ju så för Superchargers också, om en annan biltillverkare vill vara med och ladda så får de det om de. På samma vilkor som Tesla och deras kunder, alltså.

Måste alltså konstatera att Ljungby är en skit kommun? Hur kan vi förresten ha ett system där en kommun kan neka bygglov för laddstationer, vad tusan har de med det att göra? Ok, att de inte erbjuder gratis marken den är ju deras att göra vad de vill med.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

18650 skrev:
Wahll skrev:
Dem har byggt n semi snabb laddstolpe för sina Renault Kangoos.
Ah, de har fått en bra deal på bilarna för att stoppa Tesla.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Faktum kvarstår att Toftaholm uppenbarligen lovat saker som man inte håller...
Användarvisningsbild
REIT
Teslaägare

Inlägg av REIT »

Laddade när det var ljust i onsdags med familjen och det är väldigt torftigt. Ingen toalett, inget fikabord eller papperskorgar. Såg wifi-antennen men var får man koden? Laddade för två veckor sedan när det var mörkt och belysningen var närmast obefintlig!
Tesla Model S 85 2015
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Skriv svar