Backkameran
Moderator: Redaktion
Backkameran
Jag körde hem en soffa (imponerande!) var dock tvungen att köra med bakluckan öppen.Jag hade backkameran på för att hålla koll. Nu är dock kameran hela tiden, har kört omstart både på skrollhjulen och knapparna över. Naturligtvis har service stängt och ingen överkoppling till USA. Någon som har en lösning, skall ut på långtur i morgon bitti.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Backkameran
Det kan vara så att du har kamera-appen på, dvs du har tryckt på ikonen längst upp,
testa att välja någon av dom andra tex kartan
testa att välja någon av dom andra tex kartan

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Och annars, ring teknisk support. De har alltid öppet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skall kolla kamera appen i morgon. Tyvärr fungerade inte vidarekopplingen på/till teknisk support i kväll. Som tur är så fungerar ju bilen även med kamera på 

Om jag förstått det rätt så gör knapparna en ctrl-alt-backspace i X11.
En längre poweroff är vad du behöver.
En längre poweroff är vad du behöver.
Så om du tex väljer stereoappen och väljer att ha den högst upp så går inte det?lejon1 skrev:Jag körde hem en soffa (imponerande!) var dock tvungen att köra med bakluckan öppen.Jag hade backkameran på för att hålla koll. Nu är dock kameran hela tiden, har kört omstart både på skrollhjulen och knapparna över. Naturligtvis har service stängt och ingen överkoppling till USA. Någon som har en lösning, skall ut på långtur i morgon bitti.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Upplevde samma "problem" för någon dag sedan.
När jag tryckt på någon annan "app" placerades den i nedre halvan, troligen för att kameraappen prioriteras att ligga upptill.
Gick heller inte att trycka in kameraappens knapp och hålla inne för att få fram menyn där man kan välja att placera appen i nedre halvan av skärmen.
Dvs det gick att få fram valmöjligheten men kameran placerades inte där nere. Vad jag än tryckte på i övrigt så kom den nyvalda appen under kameran.
Problemet löste sig när jag förstorade kartappen som initialt alltså placerades nedtill, att fylla hela skärmen och därefter välja en annan app t.ex ljudappen, som då placerade sig upptill och kartan reducerade sig till nedre halvan.
Därmed var kameran "borta"..
När jag tryckt på någon annan "app" placerades den i nedre halvan, troligen för att kameraappen prioriteras att ligga upptill.
Gick heller inte att trycka in kameraappens knapp och hålla inne för att få fram menyn där man kan välja att placera appen i nedre halvan av skärmen.
Dvs det gick att få fram valmöjligheten men kameran placerades inte där nere. Vad jag än tryckte på i övrigt så kom den nyvalda appen under kameran.
Problemet löste sig när jag förstorade kartappen som initialt alltså placerades nedtill, att fylla hela skärmen och därefter välja en annan app t.ex ljudappen, som då placerade sig upptill och kartan reducerade sig till nedre halvan.
Därmed var kameran "borta"..
- Kenth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenth4336
Vet inte om det inte fungerade innan, men det går att gör Drag&Drop då man väljer vad man vill få fram.lejon1 skrev:Tack JWE nu fungerar allt som det ska igen!
T.ex. så kan man välja telefonen och bara dra och släppa den uppe eller nere, beroende på var man vill ha den

Model S 100D 18 , Pärlvit
Model S LR Raven-19[/b] , Pärlvit
Model S Plaid -23 , Svart
Model 3 LR 19 , Svart
Model 3 LR 21 , Pärlvit
Model Y Performance 23 , Pärlvit