
så kan någon vänlig själ lista vad man MINST behöver i tex en 2015
Förstår att det säkert redan finns tusen trådar om detta men jag hittar inte dom

tack för hjälpen
Canonfeed
Moderator: Redaktion
Det stämmer att detta baksäte bara fanns på tidiga P85D fram till typ Augusti 2015 tror jag.canonfeed skrev:Hej Har kört RS6 några år och kommit fram till att jag vill testa TESLA , Har dock villat bort mig helt i alla tillbehör som finns/inte finns kan någon ge mig lite rådjag har tex kikat på en röd P85DL som ligger på Blocket med nextgen baksäte utseendemässigt snyggt som fasen men så läser jag en annan anons där dom säger att next gen baksäte bara fanns på tidiga 2015 varför?
så kan någon vänlig själ lista vad man MINST behöver i tex en 2015
Förstår att det säkert redan finns tusen trådar om detta men jag hittar inte dom![]()
tack för hjälpen
Canonfeed
Fanns dessa bilar med stålfjädring också, eller var det bara luftfjädring?Niclas skrev:Det du vill ha är en tidig 2015 P85D med plus-fjädring (VIN <70 000 ca) samt Ludicrous
Vad är orsaken till att man vill ha under 70000?? den jag kikar/kikat på ligger straxt över 75000 är det betydligt sämre? den jag fastnat lite för har Panorama och Luft är det helt fel ?Niclas skrev:Det du vill ha är en tidig 2015 P85D med plus-fjädring (VIN <70 000 ca) samt Ludicrous
lator skrev:Om du uppskattar tight väghållning så vill du ha en bil som byggdes innan de började mjuka upp bilarna. Detta runt VIN 70000... En tidigare P85+ är också kul. Beror på vad du är ute efter men då du kommer från Audi med fyrhjulsdrift kanske du vill ha detta på en Tesla också.
Och JA! Det funkar med en S60 också!!!![]()
![]()
Inte omöjligt att min bil är på marknaden snart om du är intresserad. Det låter precis som vad du letar efter... Jag har P85D med nextgen, 21", plusfjädringen, staggered setup... I min mening en av de bästa och snyggaste kombinationerna hittillscanonfeed skrev:lator skrev:Om du uppskattar tight väghållning så vill du ha en bil som byggdes innan de började mjuka upp bilarna. Detta runt VIN 70000... En tidigare P85+ är också kul. Beror på vad du är ute efter men då du kommer från Audi med fyrhjulsdrift kanske du vill ha detta på en Tesla också.
Och JA! Det funkar med en S60 också!!!![]()
![]()
Hej O tack för bra o snabba svar , då skall jag kanske skippa L med nummer uppåt 78000 o sikta mot en P85+ med lågt VIN iställetKanske tilloch med blir billigare
![]()
Mvh
Canonfeed
Jag skulle starkt rekommendera att köpa från Tesla själva. Där får du förlängd garanti vilket du gärna vill ha på en långmilare. Drivlina och batterier har du 8års / fria mil garanti på men resten av bilen har du 4 år / 8000mil nybilsgaranti, den vill du nog ha kvar pga Tesla har haft en hel del kvalitétsproblem innan 2015/2016 då det började bli betydligt bättre.canonfeed skrev:Även Shiftgear som har P85DL![]()
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... w=3&last=1
För mig som fossilförare har ju milen stor betydelse för min amatörmässiga bedömmning ang priser , om du skulle jämföra den + o den L som Shiftgear har vad är för resp nackdelar?
MVH
Canonfeed
Funderar på att byta in min mot en X. Så du kanske är intresserad?canonfeed skrev:Hej Har kört RS6 några år och kommit fram till att jag vill testa TESLA , Har dock villat bort mig helt i alla tillbehör som finns/inte finns kan någon ge mig lite rådjag har tex kikat på en röd P85DL som ligger på Blocket med nextgen baksäte utseendemässigt snyggt som fasen men så läser jag en annan anons där dom säger att next gen baksäte bara fanns på tidiga 2015 varför?
Tesla har ju själva en som gått 8000 mil för 650k... Har inte sett den så den kanske är sliten, men på pappret ser den ju klart prisvärdare ut än den på Shiftgear.lator skrev:Stefan (Shiftgear) har ju en fin P85+ inne. Visserligen 7000 mil men... 725´
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... 4.htm?aw=1
Den bilen har rullat så få mil att man iaf inte behöver vara orolig för garantin (det skulle alltså inte vara ngn större skillnad mot om den såldes av Tesla själva)...canonfeed skrev:Även Shiftgear som har P85DL![]()
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... w=3&last=1
För mig som fossilförare har ju milen stor betydelse för min amatörmässiga bedömmning ang priser , om du skulle jämföra den + o den L som Shiftgear har vad är för resp nackdelar?
MVH
Canonfeed
Precis - det skiljer 0.2 sekunder på 402m - 11.6 vs 11.4 - i mina ögon är dom "lika snabba", dvs mätbart men inte kännbar skillnad.Bjelke skrev:Även en P85D utan "L" är en helt sanslös bil...
Haha lustigt... Satt och räknade på just dessa två scenarion igår. Beg S85D privat, eller ny S75D via bolaget. Jag håller helt med om att det är de prisvärdaste alternativen. Nu landar det nog i en ny 75D, men har velat fram o tillbaka om jag skulle ta en P85D privat istället. Önskar jag hade beskattningsbar vinst i bolaget, då hade valet av 75D varit lättare...tehjimos skrev:tillägg: Jag tycker att P85D är den mest värda begagnade Teslan du kan köpa, mest prestanda för pengarna. bara en halv sekund långsammare än P100D och halva priset. Om du kan lägga på företag är nog den mest förmånliga nya 75D som gör 0-100 på strax över 4 sekunder.
Hade en uppgraderad S 75D som lånebil och prestandan var nästan som i vår XP90D!Legato skrev:Haha lustigt... Satt och räknade på just dessa två scenarion igår. Beg S85D privat, eller ny S75D via bolaget. Jag håller helt med om att det är de prisvärdaste alternativen. Nu landar det nog i en ny 75D, men har velat fram o tillbaka om jag skulle ta en P85D privat istället. Önskar jag hade beskattningsbar vinst i bolaget, då hade valet av 75D varit lättare...tehjimos skrev:tillägg: Jag tycker att P85D är den mest värda begagnade Teslan du kan köpa, mest prestanda för pengarna. bara en halv sekund långsammare än P100D och halva priset. Om du kan lägga på företag är nog den mest förmånliga nya 75D som gör 0-100 på strax över 4 sekunder.
Nice! Därmed upplevdes den också betydligt snabbare än din tidigare S85?tehjimos skrev:Hade en uppgraderad S 75D som lånebil och prestandan var nästan som i vår XP90D!
Givetvis, vår S85 var nog ca 5.8s till 100... den nya S75D ska göra de på strax över 4sLegato skrev:Nice! Därmed upplevdes den också betydligt snabbare än din tidigare S85?tehjimos skrev:Hade en uppgraderad S 75D som lånebil och prestandan var nästan som i vår XP90D!
Min plan är att ersätta min (snabba) fossilsommarbil OCH vår andrabil (phev) på vintern med en S, så jag vill ju verkligen att den ska vara märkbart snabbare än vår X60
Japp! Dock vet man ju att Tesla mätt lite olika från tid till annan och att det inte alltid upplevs på samma sätt som på pappret. Men kul att höra att det var en tydlig skillnad. Var ett bra tag sen jag körde en S nu.tehjimos skrev:Givetvis, vår S85 var nog ca 5.8s till 100... den nya S75D ska göra de på strax över 4sLegato skrev:Nice! Därmed upplevdes den också betydligt snabbare än din tidigare S85?tehjimos skrev:Hade en uppgraderad S 75D som lånebil och prestandan var nästan som i vår XP90D!
Min plan är att ersätta min (snabba) fossilsommarbil OCH vår andrabil (phev) på vintern med en S, så jag vill ju verkligen att den ska vara märkbart snabbare än vår X60
Legato skrev:Nice! Därmed upplevdes den också betydligt snabbare än din tidigare S85?tehjimos skrev:Hade en uppgraderad S 75D som lånebil och prestandan var nästan som i vår XP90D!
Min plan är att ersätta min (snabba) fossilsommarbil OCH vår andrabil (phev) på vintern med en S, så jag vill ju verkligen att den ska vara märkbart snabbare än vår X60