Hade en lite obehaglig upplevelse på långresa för några dagar sedan. Kom fram till Sillekrog med 4% SOC och laddningen vägrade starta. Trodde det var fel på SUCen, men fick samma problem vid nästa SUC. Efter ytterligare ett byte och längre väntan (5-10 minuter) så "vaknade" laddningen till slut. Jag var allmänt konfunderad då jag tidigare bara upplevt detta problem när jag hade 0% kvar. Med 4% kvar borde det ju inte vara något bekymmer att få igång laddningen snabbt.
Intressant nog så upptäckte jag ikväll att jag enligt TeslaFi hade förbrukat 59,42 kWh under körningen. Om man kan lita på TeslaFi så borde min SOC alltså varit 0-2% (beroende på hur stor "reserven" verkligen är, har hört ca 2 kWh, samt beroende på om mitt batteri hunnit degraderas något efter strax under 2000 mil)... Tur att man inte körde mer på marginalen denna gång, då hade man ju blivit stående!
För övrigt är dessa 59,42 kWh överlägset den största förbrukningen på TeslaFis topplista med en X60. Min resa åt andra hållet drog 58,47 kWh, men efter dessa två verkar nästa person ligga på 51,3 kWh! Inte reflekterat över detta tidigare, men tydligen "gamblar" jag mer än de flesta