Reservera Audi E-tron
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Reservera Audi E-tron
Nu kan Norrmännen reservera Audi E-tron før 20 000:- med leverans om ett år, dvs sannolikt føre modell 3. Førhandsbokningarna går tydligen bra.
https://bilkjop.audi.no/shop/no/audi-e- ... udi-e-tron
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Reservera Audi E-tron
Jag tycker fortfarande att det är barnsligt roligt med en bil de nästan kallar étron. Fast det kanske speglar hur viktigt eldrift och/eller franska marknaden är för VAG.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Roligt, hoppas att det blir en väckarklocka för Audi och att de inte tabbar sig på slutet med för högt pris eller liknande. Verkar dock som att det kan bli något bra av det.Gustafsson skrev:Nu kan Norrmännen reservera Audi E-tron før 20 000:- med leverans om ett år, dvs sannolikt føre modell 3. Førhandsbokningarna går tydligen bra.
Det är nog inte lätt att sätta namn på bilarna som skall fungera bra i hela världen men Audi borde funderat en extra gång med tanke på att Frankrike är grannland.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Klart att priset bli astronomiskt. Kolla bara vad de tar för en Q7. De som drömmer om fullstora elbilar med bra prestanda och lång räckvidd från "premiumtillverkare" för under 500 tusen kan fortsätta drömma. Jag skulle tro att den hamnar i samma prisklass som en Tesla.Svenssons skrev:Roligt, hoppas att det blir en väckarklocka för Audi och att de inte tabbar sig på slutet med för högt pris eller liknande. Verkar dock som att det kan bli något bra av det.Gustafsson skrev:Nu kan Norrmännen reservera Audi E-tron før 20 000:- med leverans om ett år, dvs sannolikt føre modell 3. Førhandsbokningarna går tydligen bra.
Det är nog inte lätt att sätta namn på bilarna som skall fungera bra i hela världen men Audi borde funderat en extra gång med tanke på att Frankrike är grannland.
Min franska är usel så jag gjorde inte den kopplingen förut. Nu har jag dock googlat.

Annars är min favoritmodell Fitta! 'Small on the outside, big on the inside.'

http://www.livelifedrive.com/news/honda ... name/21810
Eller e-Golf:Verdi skrev:Klart att priset bli astronomiskt. Kolla bara vad de tar för en Q7
https://www.blocket.se/kronoberg/Volksw ... ca=1_9&w=3
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- jonsalgerier
- Teslaägare
Verdi skrev:Klart att priset bli astronomiskt. Kolla bara vad de tar för en Q7. De som drömmer om fullstora elbilar med bra prestanda och lång räckvidd från "premiumtillverkare" för under 500 tusen kan fortsätta drömma. Jag skulle tro att den hamnar i samma prisklass som en Tesla.Svenssons skrev:Roligt, hoppas att det blir en väckarklocka för Audi och att de inte tabbar sig på slutet med för högt pris eller liknande. Verkar dock som att det kan bli något bra av det.Gustafsson skrev:Nu kan Norrmännen reservera Audi E-tron før 20 000:- med leverans om ett år, dvs sannolikt føre modell 3. Førhandsbokningarna går tydligen bra.
Min franska är usel så jag gjorde inte den kopplingen förut. Nu har jag dock googlat.
Annars är min favoritmodell Fitta! 'Small on the outside, big on the inside.'
http://www.livelifedrive.com/news/honda ... name/21810
Eller som när Mitsubishi missade att kolla om Pajero verkligen var något som spanjorer ville associeras med när de köpte bil..
Laban skrev:Eller e-Golf:Verdi skrev:Klart att priset bli astronomiskt. Kolla bara vad de tar för en Q7
https://www.blocket.se/kronoberg/Volksw ... ca=1_9&w=3
Haha, ja, men den är ju " Välutrustad från start med tex: Automat, osv".
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Har hört att Audi E-tron ska komma Q2 2018.Gustafsson skrev:Nu kan Norrmännen reservera Audi E-tron før 20 000:- med leverans om ett år, dvs sannolikt føre modell 3. Førhandsbokningarna går tydligen bra.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Står en hel del om denna på audi.se den kommer bla ha solceller på taket.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Solceller på bil är bara meningslös säljgimmik. Har ingen praktisk betydelse för en elbil.SolnaGnagarn skrev:Står en hel del om denna på audi.se den kommer bla ha solceller på taket.
PS. Det är väl om konceptbilen som det står en del om. Det betyder inte att dessa saker kommer komma till produktionsbilen:
Vad gäller just "kupétemperaturen ska vara behaglig när du ska köra iväg" så blir det uppenbart att de inte tänkt igenom det. För att solceller skall generera ström krävs det att solen skiner på bilen. Solceller kan i princip bara göra om 20% av solens strålning till el, resten blir värme och en liten del reflekteras bort. Bilen kommer alltså få mångdubbelt mer värme på sig, särskilt när inte hela bilen är täckt med celler. Elen kommer inte att räcka till för att kyla ner bilen. Det är klart att det är bättre än inget men det skulle vara mycket effektivare att ställa bilen i skugga istället.Taket i Audi e-tron quattro concept har solcellspaneler och kan därmed ladda batteriet eller driva klimatanläggningen för att kupétemperaturen ska vara behaglig när du ska köra iväg.
Konceptbilarna visar en del av vad vi kan förvänta oss av Audis kommande elbilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Gustafsson
- Teslaägare
Tror aldrig att Audi kommer att konkurrera med priset. Det blir dyra, men troligen bra, grejer. En vän i Norge som reserverat talar om startpris ca 660 kNOK. Lägg på lulllull + moms så hamnar vi nog i minst samma härad som Tesla.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Startpris på 660k NOK är väl inte så farligt för en ren elbils-SUV med 50 mils räckvidd från Audi.Gustafsson skrev:Tror aldrig att Audi kommer att konkurrera med priset. Det blir dyra, men troligen bra, grejer. En vän i Norge som reserverat talar om startpris ca 660 kNOK. Lägg på lulllull + moms så hamnar vi nog i minst samma härad som Tesla.
- Gustafsson
- Teslaägare
Model X börjar på 665 kNOK i Norge.
Om Audi E-tron är en tysktillverkad variant av Model X från Audi med längre räckvidd än Model X (större batteripack) för samma pris så tycker inte jag att priset är för högt.Gustafsson skrev:Model X börjar på 665 kNOK i Norge.
- Gustafsson
- Teslaägare
Nej, det tycker inte jag heller, men det blir inte en billig bil. Sen kan den ändå vara prisvärd, ska bli spännande att se.
De har ju uppenbarligen dissekerat en model X och man förväntar sig att Audi vill ta dagens teknik ett steg till och leva upp till sin slogan. Så konkurrensmedlet borde bli en bättre bil men inte lägre pris.
De har ju uppenbarligen dissekerat en model X och man förväntar sig att Audi vill ta dagens teknik ett steg till och leva upp till sin slogan. Så konkurrensmedlet borde bli en bättre bil men inte lägre pris.
De kommer att få svårt innan fortum, clever och de andra har fått upp ordentliga robust fungerande snabbladdare dock. De har det så mycket svårare än tesla för deras laddare måste funka med alla bilar. Teslas måste bara funka med sina egna bilar.
Det här exakt det som fick mig att välja Tesla. Utan superchargers hade jag inte velat ha en elbil som förstabil om nu inte räckvidden varit uppåt 100 mil. Då behövs inga superchargers. Bara en massa 22+ kWh destination chargers. Man måste ju få i uppåt 200 kWh på 7-8 timmar iaf.apkungen skrev:De kommer att få svårt innan fortum, clever och de andra har fått upp ordentliga robust fungerande snabbladdare dock. De har det så mycket svårare än tesla för deras laddare måste funka med alla bilar. Teslas måste bara funka med sina egna bilar.
Sen ska man tänka på att Audi ofta har ganska dyra tillbehör. Till en Tesla behöve man ju tillbehör för 100-150’, samma hos Audi lär ligga minst 100’ över.Svenssons skrev:Om Audi E-tron är en tysktillverkad variant av Model X från Audi med längre räckvidd än Model X (större batteripack) för samma pris så tycker inte jag att priset är för högt.Gustafsson skrev:Model X börjar på 665 kNOK i Norge.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14