Radiofrågor - lämna på och undvika sänkt volym?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Radiofrågor - lämna på och undvika sänkt volym?

Inlägg av dstr »

När jag hoppar ur bilen för att lämna barnet på dagis så tystnar radion helt. Kan man få den att fortsätta vara på för den som sitter kvar i bilen och väntar?

Om jag poppar på så vill jag fortsätta njuta av musiken, även när jag öppnar dörren men då sänks volymen rejält.

Finns det några lösningar på mina i-landsproblem?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Radiofrågor - lämna på och undvika sänkt volym?

Inlägg av HelectriC »

dstr skrev:
När jag hoppar ur bilen för att lämna barnet på dagis så tystnar radion helt. Kan man få den att fortsätta vara på för den som sitter kvar i bilen och väntar?

Om jag poppar på så vill jag fortsätta njuta av musiken, även när jag öppnar dörren men då sänks volymen rejält.

Læmna nyckeln i bilen? annars kan du stænga dørren med en minimal glipa, då slipper du också att den låser sig nær du går ivæg med nyckeln i fickan.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag tror du kan lämna bilen i neutral, inte park, och slå på handbromsen via touchscreenen, så ska det funka.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

HelectriC skrev:
dstr skrev:

Læmna nyckeln i bilen? annars kan du stænga dørren med en minimal glipa, då slipper du också att den låser sig nær du går ivæg med nyckeln i fickan.
Nej, det hjälper inte.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

danni skrev:
Jag tror du kan lämna bilen i neutral, inte park, och slå på handbromsen via touchscreenen, så ska det funka.
Ska provas.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

dstr skrev:
HelectriC skrev:
dstr skrev:

Nej, det hjälper inte.
funkar det inte att læmna dørren med en glipa? det funkar på min. då fortsætter radion spela, klimatanlæggningen ær på och de som stannar i bilen har det bra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

be dom i bilen trycka en gång på skærmen så den håller sig igång
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Jag har också undrat över detta och vid något tillfälle, när jag öppnade dörren ljudnivån sänktes, skruvade jag bara upp den igen ...och sedan har ljudet inte sänkts igen i samband med att dörren öppnas. Prova det!
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Jojo skrev:
Jag har också undrat över detta och vid något tillfälle, när jag öppnade dörren ljudnivån sänktes, skruvade jag bara upp den igen ...och sedan har ljudet inte sänkts igen i samband med att dörren öppnas. Prova det!
Bra tanke... Fungerade dock inte för mig.
Skriv svar