När jag hoppar ur bilen för att lämna barnet på dagis så tystnar radion helt. Kan man få den att fortsätta vara på för den som sitter kvar i bilen och väntar?
Om jag poppar på så vill jag fortsätta njuta av musiken, även när jag öppnar dörren men då sänks volymen rejält.
Finns det några lösningar på mina i-landsproblem?
Radiofrågor - lämna på och undvika sänkt volym?
Moderator: Redaktion
Re: Radiofrågor - lämna på och undvika sänkt volym?
Læmna nyckeln i bilen? annars kan du stænga dørren med en minimal glipa, då slipper du också att den låser sig nær du går ivæg med nyckeln i fickan.dstr skrev:När jag hoppar ur bilen för att lämna barnet på dagis så tystnar radion helt. Kan man få den att fortsätta vara på för den som sitter kvar i bilen och väntar?
Om jag poppar på så vill jag fortsätta njuta av musiken, även när jag öppnar dörren men då sänks volymen rejält.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag tror du kan lämna bilen i neutral, inte park, och slå på handbromsen via touchscreenen, så ska det funka.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Nej, det hjälper inte.HelectriC skrev:Læmna nyckeln i bilen? annars kan du stænga dørren med en minimal glipa, då slipper du också att den låser sig nær du går ivæg med nyckeln i fickan.dstr skrev:När jag hoppar ur bilen för att lämna barnet på dagis så tystnar radion helt. Kan man få den att fortsätta vara på för den som sitter kvar i bilen och väntar?
Ska provas.danni skrev:Jag tror du kan lämna bilen i neutral, inte park, och slå på handbromsen via touchscreenen, så ska det funka.
funkar det inte att læmna dørren med en glipa? det funkar på min. då fortsætter radion spela, klimatanlæggningen ær på och de som stannar i bilen har det bra.dstr skrev:Nej, det hjälper inte.HelectriC skrev:Læmna nyckeln i bilen? annars kan du stænga dørren med en minimal glipa, då slipper du också att den låser sig nær du går ivæg med nyckeln i fickan.dstr skrev:När jag hoppar ur bilen för att lämna barnet på dagis så tystnar radion helt. Kan man få den att fortsätta vara på för den som sitter kvar i bilen och väntar?
Model 3-24/Polestar 3-24
be dom i bilen trycka en gång på skærmen så den håller sig igång
Jag har också undrat över detta och vid något tillfälle, när jag öppnade dörren ljudnivån sänktes, skruvade jag bara upp den igen ...och sedan har ljudet inte sänkts igen i samband med att dörren öppnas. Prova det!
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Bra tanke... Fungerade dock inte för mig.Jojo skrev:Jag har också undrat över detta och vid något tillfälle, när jag öppnade dörren ljudnivån sänktes, skruvade jag bara upp den igen ...och sedan har ljudet inte sänkts igen i samband med att dörren öppnas. Prova det!