Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
Moderator: Redaktion
Hehe, lite lättare att då sticka in huvudet och ändra så värmen står på efter att man lämnat bilen och stängt den... Kom ju för några uppdateringar sedan (44?).Verdi skrev:Beror lite på. När jag fått min röda så hade jag inte tillgång via appen första veckan. Då gick jag ut till bilen och öppnade dörren och så stängde jag den så pass att den INTE gick i lås. Då går värmen igång och verkar stå på ett bra tag. Funkade jättebra för mig. Men det beror ju lite på hur man bor, var bilen står osv.
Problemet är ju att öppna dörren, med tanke på isen. Bor nära sjön, bilen blir fort nerisad. Då får jag försöka få ägaren att logga in åt mig.Verdi skrev:Beror lite på. När jag fått min röda så hade jag inte tillgång via appen första veckan. Då gick jag ut till bilen och öppnade dörren och så stängde jag den så pass att den INTE gick i lås. Då går värmen igång och verkar stå på ett bra tag. Funkade jättebra för mig. Men det beror ju lite på hur man bor, var bilen står osv.
Så gör jag också ibland hemma. Ett litet ryck i dörren så att den står på glänt. Fördelen då är att den värmer stolarna också.Verdi skrev:Beror lite på. När jag fått min röda så hade jag inte tillgång via appen första veckan. Då gick jag ut till bilen och öppnade dörren och så stängde jag den så pass att den INTE gick i lås. Då går värmen igång och verkar stå på ett bra tag. Funkade jättebra för mig. Men det beror ju lite på hur man bor, var bilen står osv.
Och med dörren på glänt kan man ju ha bakrutevärme på och även styra luften mot vindrutanMSO skrev:Så gör jag också ibland hemma. Ett litet ryck i dörren så att den står på glänt. Fördelen då är att den värmer stolarna också.Verdi skrev:Beror lite på. När jag fått min röda så hade jag inte tillgång via appen första veckan. Då gick jag ut till bilen och öppnade dörren och så stängde jag den så pass att den INTE gick i lås. Då går värmen igång och verkar stå på ett bra tag. Funkade jättebra för mig. Men det beror ju lite på hur man bor, var bilen står osv.
Jag har fortfarande 42 så det blir svårt.Legato skrev:Hehe, lite lättare att då sticka in huvudet och ändra så värmen står på efter att man lämnat bilen och stängt den... Kom ju för några uppdateringar sedan (44?).Verdi skrev:Beror lite på. När jag fått min röda så hade jag inte tillgång via appen första veckan. Då gick jag ut till bilen och öppnade dörren och så stängde jag den så pass att den INTE gick i lås. Då går värmen igång och verkar stå på ett bra tag. Funkade jättebra för mig. Men det beror ju lite på hur man bor, var bilen står osv.
OK! Ej testat men det är alltså så att man varken kan ha stolsvärme eller fönstervärme i "camper mode"?Bjelke skrev:Och med dörren på glänt kan man ju ha bakrutevärme på och även styra luften mot vindrutanMSO skrev:Så gör jag också ibland hemma. Ett litet ryck i dörren så att den står på glänt. Fördelen då är att den värmer stolarna också.Verdi skrev:Beror lite på. När jag fått min röda så hade jag inte tillgång via appen första veckan. Då gick jag ut till bilen och öppnade dörren och så stängde jag den så pass att den INTE gick i lås. Då går värmen igång och verkar stå på ett bra tag. Funkade jättebra för mig. Men det beror ju lite på hur man bor, var bilen står osv.