Men förstått att Elon, vid rätt sorts grejer faktiskt reagerar och svarar på Twitter om en hel del saker som kommer in.
Skulle inte någon kunna Twittra (Tweeta?

Med puschen för Andoid Auto och Apple Carplay.
Se om det blir någon respons?
/Jocce
Moderator: Redaktion
Går man på stan (tidigare) så ser man hur många bilförare som helst som sitter och håller i telefonen när de kör. Sverige vaknar alltid sist och inför ett sådant förbud när självkörande bilar är på G, vad kommer gälla då? Är den självkörande måste man sätta sig bak för att surfa i telefonen då?12man skrev:Vilken lag, menar du intehållaihandentelefonlagen så är vi väl typ sist i världen med den strax före Nordkorea
Som jag förstått den ser den lite olika ut i olika delar. Men ja även om vi är sist, Twittra på12man skrev:Vilken lag, menar du intehållaihandentelefonlagen så är vi väl typ sist i världen med den strax före Nordkorea
Tänker du att det är konstigt att man inte får trixa med telefonen när bilen är självkörande? Även med dagens autopilot tycker jag att det är helt rimligt att man har ögonen på vägen och inte skickar SMS etc. Autopiloten är inte pålitlig i alla situationer.Jocce skrev:Som jag förstått den ser den lite olika ut i olika delar. Men ja även om vi är sist, Twittra på12man skrev:Vilken lag, menar du intehållaihandentelefonlagen så är vi väl typ sist i världen med den strax före Nordkorea
/Jocce
Han menar nog att de är här inom några år, den lagen borde ha införts för många år sen och inte nu när självkörande kanske snart är här. Sen ör det såklart så att även om det skulle komma snart så kommer det ta väldigt långt tid innan majoriteten av alla bilar är självkörande.Herr X skrev:Tänker du att det är konstigt att man inte får trixa med telefonen när bilen är självkörande? Även med dagens autopilot tycker jag att det är helt rimligt att man har ögonen på vägen och inte skickar SMS etc. Autopiloten är inte pålitlig i alla situationer.Jocce skrev:Som jag förstått den ser den lite olika ut i olika delar. Men ja även om vi är sist, Twittra på12man skrev:Vilken lag, menar du intehållaihandentelefonlagen så är vi väl typ sist i världen med den strax före Nordkorea
/Jocce
När bilen i framtiden är helt autonom så kan man ju alltid riva upp eller ändra lagen.
Herr X skrev:Tänker du att det är konstigt att man inte får trixa med telefonen när bilen är självkörande? Även med dagens autopilot tycker jag att det är helt rimligt att man har ögonen på vägen och inte skickar SMS etc. Autopiloten är inte pålitlig i alla situationer.
När bilen i framtiden är helt autonom så kan man ju alltid riva upp eller ändra lagen.