Låter lite konstigt då jag under två år med min IPhone och Pebble aldrig hade något problem att strömma musik i min BMW. Skulle Iphone funka bättre i en BMW?pegs skrev:Enligt Tesla support så är det iPhone-ändan som droppar förbindelsen (när även en Pebble är kopplad till telefonen).
Dom ska ha testat med Pebble och en Samsung Galaxy, men inte lyckats återupprepa det.
Det skulle ju kunna tyda på att problemet faktiskt finns i iPhone:ens hård eller mjukvara.
Skickade en felrapport till Apple också. Får se fall det ger någon effekt.
Ser framför mig en Apple-ingenjör som ber att få kvittera ut en Tesla för lite felsökning.
(Tufft jobb men någon måste väl göra det)
Är genomgående otroligt imponerad av Teslas supportpersonals engagemang. Mailade om Pebble-kopplingen som Segelflygaren upptäckt i söndags och fick svar inom 30 minuter!!
Bluetooth kopplar ned musiken
Moderator: Redaktion
Re: Bluetooth kopplar ned musiken
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Kan hänga på ganska mycket kring själva integrationen. Bluetooth finns i olika versioner. Om Bmw använder 2 eller 3 och Tesla 4 så kanske inte Iphonen orkar. Apple har väl aldrig varit kända för att supporta bluetooth öht.mahulkp skrev:Låter lite konstigt då jag under två år med min IPhone och Pebble aldrig hade något problem att strömma musik i min BMW. Skulle Iphone funka bättre i en BMW?
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Kan vara så trivialt som vilket chipset de använder.
Olika tillverkares blåtandschips är i olika grad kompatibla med varandra.
Sant. Får hoppas det funkar bättre ihop med Apple Watch när den kommerTiborBlomhall skrev:Kan vara så trivialt som vilket chipset de använder.

Model YP 2024
...... och att det kommer en Tesla-app till klockan!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Min kopplar fortfarande ner ibland, men betydligt mer sällan än tidigare.Nicklas skrev:
Verkar vara ett vanligt problem med Iphone+Pebble+Tesla. En annan lösning verkar vara att döpa om Iphonen:
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ne-6/page4
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ne-6/page4
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Samma här. Upplever att det blev bättre efter 6.2.Segelflygaren skrev:Min kopplar fortfarande ner ibland, men betydligt mer sällan än tidigare.Nicklas skrev:
(Fortsätter ändå dialogen med både Apple och Teslas support...)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Samma problem med andra plattformar så utmaningen luktar Tesla...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Kan rapportera att det funkar riktigt bra. Dessutom är "Remote S för Tesla" helt ok på klockan.mahulkp skrev:Sant. Får hoppas det funkar bättre ihop med Apple Watch när den kommer
Har aldrig upplevt detta problem med min Android-lur.
Har inte testat att ansluta något äppletelefoner.
Har inte testat att ansluta något äppletelefoner.
Jag känner inte igen problemet med att ex Spotify kopplar ner och kör ofta i djupaste Småland även på mindre vägar men använder Asus Padfone, kanske funkar bättre med android.
Det mesta funkar väl bättre med Androidleiflodde skrev:Jag känner inte igen problemet med att ex Spotify kopplar ner och kör ofta i djupaste Småland även på mindre vägar men använder Asus Padfone, kanske funkar bättre med android.

Inte för att det tillför tråden något men blåtanden har inte kopplat ner en enda gång för mig. Har iofs bara haft bilen i två veckor så det kanske kommer
Kör iPhone 6 Plus.

Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Förhoppningsvis inte.Krill skrev:Inte för att det tillför tråden något men blåtanden har inte kopplat ner en enda gång för mig. Har iofs bara haft bilen i två veckor så det kanske kommer![]()
Det räcker förhoppningsvis inte för att det ska krångla.Krill skrev:Kör iPhone 6 Plus.

Du behöver en Pebble smartwatch också. Det är en kombination som tyvärr inte funkar.
Har bytt min Pebble mot en Apple Watch och problemet är borta 

Model YP 2024
Bra där!mahulkp skrev:Har bytt min Pebble mot en Apple Watch och problemet är borta

Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"