Spännfeta människor som inte orkar vända sig om ens.............point1 skrev:
Pinsamt klen tuta...
Moderator: Redaktion
Re: Pinsamt klen tuta...
BMW i3 REX i väntan på Model3
- Andreasson
- Teslaägare
Ska göra vad jag kan... Är på semester nu med vår husvagn och X5:a. Sonen har Teslan, men jag kanske kan få hjälp av honom. Jag ska försöka ordna en inspelning asap.gellerstam skrev:Nu vill vi höra din tuta.Andreasson skrev:Har man en sån tuta är det ju inget problem! Det har INTE jag...! Får kanske forska vidare och kanske höra med servicecenter.djFabbe skrev:Jag har ju inte hört den i verkligheten, men som audiofil måste jag säga att frågan inte är helt oviktig! Denna video gjorde dock att jag känner mig lugnare inför min väntan på en Model S:
Filma å lägg på youtube eller dropbox eller annat lämpligt.
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Kan bara intyga att tutan är något som knappt hörs av andra bilar, så låg ljudnivå att man kunde veva ner o ropa högre 

Själv tycker jag att tutan låter på tok för mycket för att användas de gånger jag funderat på det. En gång var tex när en gående fick mitt i gatan genom två kvarter. Ville inte tuta till och skrämma henne. Skulle önska mig mer en ringklocka. Ser inte någon vits med att hänga på tutan för att tala om att jag blev upprörd...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- lator
- Teslaägare
Den är ju helt underbar!kontakten2 skrev:kanske denna som trådskaparen tänker på?

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag kör med dörrklocka bakom noskonen. Tyvärr hade batterierna dött den gång jag verkligen behövde varna en tant som vinglade ut 20 cm framför bilen så det blev den ordinarie signalen. Gåfartsgata och kryllande turister, så bara ca 1/2 km/h, men hon kunde fått svårt nageltrång. I stället hoppade hon ur skorna (överlevde, i alla fall en stund).Svenssons skrev:Själv tycker jag att tutan låter på tok för mycket för att användas de gånger jag funderat på det. En gång var tex när en gående fick mitt i gatan genom två kvarter. Ville inte tuta till och skrämma henne. Skulle önska mig mer en ringklocka. Ser inte någon vits med att hänga på tutan för att tala om att jag blev upprörd...

(En gång var det ingen gonggong)

jag hade också den lösningen med dörrklocka bakom nose cone på gamla bilen. Nu går det ju tyvärr inte med nya fronten och att lägga den i frunken ger inte tillräckligt med ljud på utsidan.Lessmog skrev:Jag kör med dörrklocka bakom noskonen. Tyvärr hade batterierna dött den gång jag verkligen behövde varna en tant som vinglade ut 20 cm framför bilen så det blev den ordinarie signalen. Gåfartsgata och kryllande turister, så bara ca 1/2 km/h, men hon kunde fått svårt nageltrång. I stället hoppade hon ur skorna (överlevde, i alla fall en stund).Svenssons skrev:Själv tycker jag att tutan låter på tok för mycket för att användas de gånger jag funderat på det. En gång var tex när en gående fick mitt i gatan genom två kvarter. Ville inte tuta till och skrämma henne. Skulle önska mig mer en ringklocka. Ser inte någon vits med att hänga på tutan för att tala om att jag blev upprörd...![]()
(En gång var det ingen gonggong)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14