Reparation av fälgar?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Reparation av fälgar?

Inlägg av Ferro94 »

Ja, man fattar inte att Tesla envisas med att leverera "fel" däck till såna fälgar. Varenda Tesla man ser har ju skrapade fälgar. Vi tycks ju bo rätt nära varandra, så vi kan ju enkelt mötas upp vid tillfälle så att du kan inspektera min lösning. Hojta bara...
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Reparation av fälgar?

Inlägg av hed »

Hade varit mycket trevligt. Vad sägs om en laddning vid nya Supercharger i Enköping imorgon? :) Tänkte dra dit å käka lunch med familjen. De ville ha Sibylla :D
.....

Edit: Jag gillar också Sibylla ..
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Erxon
elbilist
Inlägg: 416
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Reparation av fälgar?

Inlägg av Erxon »

Skönt att det redde ut sig för dig.

Ett sent tips just nu men att Dione i Uppsala har åtminstone reparerat fälgar, i alla fall riktat dem tidigare.
Är lite osäker om de lackar men där har jag erfarenhet av Uppsala Pulverlackering som gör bra lackeringsjobb.
Vi har lämnat sonens R-fälgar dit för blästring och lackning som vart riktigt bra gjort.
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Reparation av fälgar?

Inlägg av Ferro94 »

hed skrev:
Hade varit mycket trevligt. Vad sägs om en laddning vid nya Supercharger i Enköping imorgon? :) Tänkte dra dit å käka lunch med familjen. De ville ha Sibylla :D
.....

Edit: Jag gillar också Sibylla ..
Idag är jag tyvärr bortlovad på annat håll. Vi får hitta ett annat tillfälle. Lycka till med laddningen :idea:
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Skriv svar