Min egen resa att äga en Tesla är inte avslutad än, men jag får nog i alla fall meddela att WAF är avklarad

Har sedan mitt första besök i en Teslabutik i Miami 2013, tjatat hemma så att alla här nästan har fått ha öronproppar

Min fru har varit ganska ointresserad och tycker att den är snygg men dyr. Hon har ofta undrat varför betala så mycket för ett transportmedel?
Tyckte det var dags att försöka ändra åsikten så jag bokade en testkörning. Vi test körde i dag i Mölndal, det var min tredje gång

Gjorde klart för Tesla-representanten att jag kunde "allt" och att det var min fru som skulle vara i centrum för denna test körningen. Detta gjorde de bra och alla frågor om behov vi hade och vad som var viktigt ställdes till min fru och inte till mig. Det var min fru som svarade och hon fick svar på det hon undrade över. När vi satte oss i bilen och hon började köra. Jag märkte snabbt att hennes inställning ändrade sig och började prata om bilen som en upplevelse

Efter körningen så har jag bara fått positiva kommentarer om bilen och att hon kan tänka sig att köpa en om den inte hade varit så dyr... Så nu är det bara mina egna krav jag måste fundera på och se var/när jag skall titta djupt i fickorna...
Så för er som försöker övertyga den andra hälften så är det bara en sak som gäller: låt dom provköra så är saken nästan helt klart.