Ja vad ska man säga? Något för Tibor att skriva om kanske?

Moderator: Redaktion
Jo, fast det går ju göra med batterier också och med lägre förluster.chpaulin skrev:Visst kan det bli hållbart om all överskottsel från vatten och vind under nätterna användes till elektrolys men det kommer inte räcka för att förse en större bilflotta med bränsle.
Fortfarande kan jag meddela. Inte alls ovanligt att jag bara får i 14-17 kg i min Passat som rymmer 24 kg. Av de två mackarna som ligger längs E18 norrgående från Stockholm brukar den ena ha pumparna ur funktion titt som tätt dessutom.danni skrev:Problem med för lågt tryck vid mackarna är för övrigt också något som biogasbilar behövt dras med.
Ajdå, kasst. Det var aldrig något problem här på västkusten eftersom vi har rör för distribution av gasen, och den blandas ut med naturgas ifall biogasen inte räcker till. I Stockholm verkar den ju köras ut till mackarna på lastbilar.kanylbullen skrev:Fortfarande kan jag meddela. Inte alls ovanligt att jag bara får i 14-17 kg i min Passat som rymmer 24 kg. Av de två mackarna som ligger längs E18 norrgående från Stockholm brukar den ena ha pumparna ur funktion titt som tätt dessutom.danni skrev:Problem med för lågt tryck vid mackarna är för övrigt också något som biogasbilar behövt dras med.
danni skrev:Ajdå, kasst. Det var aldrig något problem här på västkusten eftersom vi har rör för distribution av gasen, och den blandas ut med naturgas ifall biogasen inte räcker till. I Stockholm verkar den ju köras ut till mackarna på lastbilar.kanylbullen skrev:Fortfarande kan jag meddela. Inte alls ovanligt att jag bara får i 14-17 kg i min Passat som rymmer 24 kg. Av de två mackarna som ligger längs E18 norrgående från Stockholm brukar den ena ha pumparna ur funktion titt som tätt dessutom.danni skrev:Problem med för lågt tryck vid mackarna är för övrigt också något som biogasbilar behövt dras med.