Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7975
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Jaguar I-Pace
Vi var de första (i Sverige) som testade den i minusgrader iaf.
Vi startade i -10 och under natten föll det ner till -16 grader. Påverkade Hyundains räckvidd också rejält. Knappt de kom fram till Skellefteå, 25 mil.
Jag i Teslan märkte däremot knappt nåt
Vi startade i -10 och under natten föll det ner till -16 grader. Påverkade Hyundains räckvidd också rejält. Knappt de kom fram till Skellefteå, 25 mil.
Jag i Teslan märkte däremot knappt nåt

Re: Jaguar I-Pace
Då kunde väl hen ha skrivit det i så fall? Kan ju även tycka att har man visat bilen såpass mycket så borde man väl se till att både hård- och mjukvara motsvarar vad man vill leverera?Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
Re: Jaguar I-Pace
Vad menar du? Att bilar ska vara färdigutvecklade vid lansering?lobbin skrev:Då kunde väl hen ha skrivit det i så fall? Kan ju även tycka att har man visat bilen såpass mycket så borde man väl se till att både hård- och mjukvara motsvarar vad man vill leverera?Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?

Re: Jaguar I-Pace
Till skillnad då mot att ha preppade bilar som inte motsvarar vad man faktiskt levererar?lobbin skrev:Då kunde väl hen ha skrivit det i så fall? Kan ju även tycka att har man visat bilen såpass mycket så borde man väl se till att både hård- och mjukvara motsvarar vad man vill leverera?Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?



Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Jaguar I-Pace
Kan det bero på värmepumpen i i-Pace, Kona ? I Leaf ska den väl sluta att ge effekt (1 kW el in, 1kW värme ut) vid -10C eller så. Börjar tydligen tappa effekt redan vid -5C. Det är helt enkelt mer effektiva än Teslan fram tills att det blir riktigt kallt vilket gör att skillnaden i det läget blir större.TiborBlomhall skrev:Vi var de första (i Sverige) som testade den i minusgrader iaf.
Vi startade i -10 och under natten föll det ner till -16 grader. Påverkade Hyundains räckvidd också rejält. Knappt de kom fram till Skellefteå, 25 mil.
Jag i Teslan märkte däremot knappt nåt
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2101
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Jaguar I-Pace
Utan att ha läst alla tester så kan jag tänkt mig att dom flesta tidningar får en fulladdad bil, kör omkring 1-3h i sep-okt (många plusgrader), eventuellt kopplar in en sladd bara för att se att den laddar och sedan är nöjda och skriver en recension.Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
SECC var ett mer verklighetstroget test med långkörning, slask, kyla, återkommande laddning på olika typer av laddare, uppvärmning av kall bil.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2554
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Jaguar I-Pace
EnTraktor skrev:Utan att ha läst alla tester så kan jag tänkt mig att dom flesta tidningar får en fulladdad bil, kör omkring 1-3h i sep-okt (många plusgrader), eventuellt kopplar in en sladd bara för att se att den laddar och sedan är nöjda och skriver en recension.Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
SECC var ett mer verklighetstroget test med långkörning, slask, kyla, återkommande laddning på olika typer av laddare, uppvärmning av kall bil.
JA, det är nog ett scenario som stämmer med verkligheten?
Intressanta kommentarer kring detta.
Hr det uppmärksammats utanför VÅR krets i media? Jag menar tävlingen?
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7975
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Jaguar I-Pace
Ganska lite än så länge, några tidningar.
Det lossnar nog sen efter att nästa nummer av Elbilen i Sverige kommer ut.
Det lossnar nog sen efter att nästa nummer av Elbilen i Sverige kommer ut.
Re: Jaguar I-Pace
EnTraktor skrev:Utan att ha läst alla tester så kan jag tänkt mig att dom flesta tidningar får en fulladdad bil, kör omkring 1-3h i sep-okt (många plusgrader), eventuellt kopplar in en sladd bara för att se att den laddar och sedan är nöjda och skriver en recension.Jeppe_E skrev:Det är massor av olika tidningar/länkar. Men det är samma bil som användes i SECC 2018. Den som hade problem. Om det nu är så att det är en problembil så kan ju omdömet ha påverkat väldigt många recensioner.lobbin skrev:Vad hade du tänkt med bilden?
SECC var ett mer verklighetstroget test med långkörning, slask, kyla, återkommande laddning på olika typer av laddare, uppvärmning av kall bil.
Eller inte


Om jag hade köpt en iPace, så hade den gått 7 mil om dagen, ibland upp emot 15 mil. Långresor ett fåtal gånger per år, ej till fjällen. Den fungerar nog utmärkt för det.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Jaguar I-Pace
Tyckte mig se tävlingen omnämnas på Elektrecs kommentarsfält här om dagen någonstans. Men det är fortfarande inom samma krets.
I-Pace är en knepig bil för mig. Halva sidan gillar jag skarpt; att Jaguar satsar, gör redig bil på in och utsidan. Men sedan strular till det med enfasladdare, en stor hemsk grill i fronten (Påminner mig om några tidiga bilar som skulle se ut som en hästvagn..) och så nu dessa problem. Jag vill verkligen se Jaguar lyckas!
I-Pace är en knepig bil för mig. Halva sidan gillar jag skarpt; att Jaguar satsar, gör redig bil på in och utsidan. Men sedan strular till det med enfasladdare, en stor hemsk grill i fronten (Påminner mig om några tidiga bilar som skulle se ut som en hästvagn..) och så nu dessa problem. Jag vill verkligen se Jaguar lyckas!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Och på radio!TiborBlomhall skrev:Ganska lite än så länge, några tidningar.
Det lossnar nog sen efter att nästa nummer av Elbilen i Sverige kommer ut.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2554
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Jaguar I-Pace
Jaguar I-PACE är Årets Bil i Norge
Jaguar I-PACE – den första elbilen från Jaguar – vann överlägset titeln Årets Bil 2019 i Norge före åtta mycket kompetenta konkurrenter.
I ett starkt finalfält på så många som nio bilar kunde juryn bakom Årets Bil idag offentliggöra Jaguar I-PACE som Årets Bil 2019 i Norge.
Motiveringen till utnämningen av Jaguar I-PACE löd bland annat:
”Detta är en respektingivande debut. Jaguar I-PACE lyfter premiumbegreppet bland dagens elbilar. Kvalitet och kördynamik hör till de främsta styrkorna hos Jaguar I- PACE. Jaguar har skapat en elbil som är underhållande att köra, har utmärkt räckvidd och har äkta Land Rover-DNA. Sju av åtta jurymedlemmar ville se Jaguar I-PACE som vinnare. Det är länge sedan som avgörandet varit så tydligt”, löd motiveringen från juryordföranden Esben Stenssrud.
Hos Jaguar Land Rover är detta en titel som ger eko globalt
Nick Rogers, Jaguar Land Rovers, verkställande direktör – Product Engineering: ”Jaguar I-PACE är vårt första helelektriska fordon, vilket gör att Årets Bil på världens mest konkurrenskraftiga elbilmarknad är en utmärkt prestation. Det är resultatet av det hårda arbete som våra ingenjörer och designers har gjort och något vi är alla mycket stolta över av ”
Norsk glädje
Självklart firar man detta också i Norge.
”Det är helt fantastiskt. Jaguar har varit ett ganska så oansenligt märke på den norska marknaden, men med Jaguar I-PACE har vi mer än tiodubblat vår Jaguar-försäljning. Jaguar I-PACE har blivit den viktigaste modellen för oss, och att vinna titlen i Norge – Europas största elbilsmarknad, med mycket erfarna och kritiska konsumenter och journalister, ger denna titel desto mer tyngd”, menar försäljningschef John Helmersen.
Sammanlagt har man sålt 3150 Jaguar I-PACE i Norge – och nästa år är ambitionen att sälja ännu fler. Något som utnämningen kan bidra till.
Totalt finns idag 178 521 elbilar på vägarna i Norge. I år ligger försäljningen till och med november strax under 40 000 elbilar, vilket ger en marknadsandel på hela 29 % för elbilar. Tar man dessutom hybridbilarna med i beräkningen, är 60 % av alla nya bilar i Norge helt eller delvis eldrivna.
Juryn bakom Årets Bil 2019
Bakom titeln står en jury från norska Autofil, Dagbladet Bil och Dinside.no. I juryn deltog dessutom en racerförare, en industridesigner, generalsekreteraren i Norges Automobil Sports Forbund, en medlem av Norsk Elbilförening och en senioranalytiker från bilbranschen.
Konkurrenterna inför Årets Bil 2019 i Norge
Hyundai Nexo
Hyundai Kona
Ford Focus
Peugeot 508
Volvo V60
Volvo XC40
Nissan Leaf
VW T-Roc
Jaguar Land Rover is the UK’s largest automotive manufacturer, built around two iconic British car brands: Land Rover, the world’s leading manufacturer of premium all-wheel-drive vehicles; and Jaguar, one of the world’s premier luxury sports saloon and sports car marques.
We employ almost 42,000 people globally and support around 240,000 more through our dealerships, suppliers and local businesses. Manufacturing is centred in the UK, with additional plants in China, Brazil, India and Slovakia.
At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2016 Jaguar Land Rover sold more than 583,000 vehicles in 136 countries, with more than 80 per cent of our vehicles produced in the UK being sold abroad.
Our innovation is continuous: we will spend more than £4 billion in the coming year on new product creation and capital expenditure.
From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer ultra-clean petrol and diesel engines.
Premium?
Nja, handtagen har en trist yta på insidan som irriterade mig, smuts samlas jättelätt i den svarta matta ytan.
http://www.mynewsdesk.com/se/landrovers ... ge-2809576
Jaguar I-PACE – den första elbilen från Jaguar – vann överlägset titeln Årets Bil 2019 i Norge före åtta mycket kompetenta konkurrenter.
I ett starkt finalfält på så många som nio bilar kunde juryn bakom Årets Bil idag offentliggöra Jaguar I-PACE som Årets Bil 2019 i Norge.
Motiveringen till utnämningen av Jaguar I-PACE löd bland annat:
”Detta är en respektingivande debut. Jaguar I-PACE lyfter premiumbegreppet bland dagens elbilar. Kvalitet och kördynamik hör till de främsta styrkorna hos Jaguar I- PACE. Jaguar har skapat en elbil som är underhållande att köra, har utmärkt räckvidd och har äkta Land Rover-DNA. Sju av åtta jurymedlemmar ville se Jaguar I-PACE som vinnare. Det är länge sedan som avgörandet varit så tydligt”, löd motiveringen från juryordföranden Esben Stenssrud.
Hos Jaguar Land Rover är detta en titel som ger eko globalt
Nick Rogers, Jaguar Land Rovers, verkställande direktör – Product Engineering: ”Jaguar I-PACE är vårt första helelektriska fordon, vilket gör att Årets Bil på världens mest konkurrenskraftiga elbilmarknad är en utmärkt prestation. Det är resultatet av det hårda arbete som våra ingenjörer och designers har gjort och något vi är alla mycket stolta över av ”
Norsk glädje
Självklart firar man detta också i Norge.
”Det är helt fantastiskt. Jaguar har varit ett ganska så oansenligt märke på den norska marknaden, men med Jaguar I-PACE har vi mer än tiodubblat vår Jaguar-försäljning. Jaguar I-PACE har blivit den viktigaste modellen för oss, och att vinna titlen i Norge – Europas största elbilsmarknad, med mycket erfarna och kritiska konsumenter och journalister, ger denna titel desto mer tyngd”, menar försäljningschef John Helmersen.
Sammanlagt har man sålt 3150 Jaguar I-PACE i Norge – och nästa år är ambitionen att sälja ännu fler. Något som utnämningen kan bidra till.
Totalt finns idag 178 521 elbilar på vägarna i Norge. I år ligger försäljningen till och med november strax under 40 000 elbilar, vilket ger en marknadsandel på hela 29 % för elbilar. Tar man dessutom hybridbilarna med i beräkningen, är 60 % av alla nya bilar i Norge helt eller delvis eldrivna.
Juryn bakom Årets Bil 2019
Bakom titeln står en jury från norska Autofil, Dagbladet Bil och Dinside.no. I juryn deltog dessutom en racerförare, en industridesigner, generalsekreteraren i Norges Automobil Sports Forbund, en medlem av Norsk Elbilförening och en senioranalytiker från bilbranschen.
Konkurrenterna inför Årets Bil 2019 i Norge
Hyundai Nexo
Hyundai Kona
Ford Focus
Peugeot 508
Volvo V60
Volvo XC40
Nissan Leaf
VW T-Roc
Jaguar Land Rover is the UK’s largest automotive manufacturer, built around two iconic British car brands: Land Rover, the world’s leading manufacturer of premium all-wheel-drive vehicles; and Jaguar, one of the world’s premier luxury sports saloon and sports car marques.
We employ almost 42,000 people globally and support around 240,000 more through our dealerships, suppliers and local businesses. Manufacturing is centred in the UK, with additional plants in China, Brazil, India and Slovakia.
At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2016 Jaguar Land Rover sold more than 583,000 vehicles in 136 countries, with more than 80 per cent of our vehicles produced in the UK being sold abroad.
Our innovation is continuous: we will spend more than £4 billion in the coming year on new product creation and capital expenditure.
From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer ultra-clean petrol and diesel engines.
Premium?
Nja, handtagen har en trist yta på insidan som irriterade mig, smuts samlas jättelätt i den svarta matta ytan.
http://www.mynewsdesk.com/se/landrovers ... ge-2809576
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2554
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Jaguar I-Pace
En bild till. + Video-klipp
En annan specifik sak visade sig under min provkörning (två varv) + en motorvägssnutt.
Gaspedal och regenerering var antagligen dåligt synkade? Jaguar i-Pace kändes lite nervig och svår att moderera med gaspedelan i låg fart.
Förklaringen kom ju senare från scenen under prisutdelningen av Elbil Sverige. Mjukvaran, men den brukar ju inte slitas ut??
Här är mitt video-klipp från prisutdelningen!
Peter Sundfeldt intervjuvar - ursäkta kvaliteten - men det får duga.
En annan specifik sak visade sig under min provkörning (två varv) + en motorvägssnutt.
Gaspedal och regenerering var antagligen dåligt synkade? Jaguar i-Pace kändes lite nervig och svår att moderera med gaspedelan i låg fart.
Förklaringen kom ju senare från scenen under prisutdelningen av Elbil Sverige. Mjukvaran, men den brukar ju inte slitas ut??
Här är mitt video-klipp från prisutdelningen!
Peter Sundfeldt intervjuvar - ursäkta kvaliteten - men det får duga.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf 
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?

Ida & Ida i Jaguaren kanske?

Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Jaguar I-Pace
Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?

Ja då är det ju riktigt kört ju

Ok då, nån som kan Danska då?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Jaguar I-Pace
Man förstår väl typ 10% av det han säger, mest tack vare att han säger försäljningssiffrorna på svenska.Bjelke skrev:Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?![]()
Ja då är det ju riktigt kört ju![]()
Ok då, nån som kan Danska då?

Han menar tydligen att det är just den bilen som har ett problem eftersom de - enligt honom - inte har hört om liknande problem hos de andra sålda bilarna. Nu står den i verkstan (väl?) och de ska titta på den. Eller så sa han nåt helt annat.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
Det är ingen som förstår danska. Inte ens danskarna själva:Bjelke skrev:Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?![]()
Ja då är det ju riktigt kört ju![]()
Ok då, nån som kan Danska då?
Re: Jaguar I-Pace
Ja, den är alltid lika rolig. Jag har visat den för svägerskan som bor i Köpenhamn. Hon tyckte inte alls det var roligt. Konstigt.Jerker skrev:Kamelåså

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
Tror inte man ska försöka använda ordet Kamelåså i Danmark!mati skrev:Ja, den är alltid lika rolig. Jag har visat den för svägerskan som bor i Köpenhamn. Hon tyckte inte alls det var roligt. Konstigt.Jerker skrev:Kamelåså

Re: Jaguar I-Pace
mati skrev:Man förstår väl typ 10% av det han säger, mest tack vare att han säger försäljningssiffrorna på svenska.Bjelke skrev:Oh shit, Danska tom!?mati skrev:Det hjälper föga hur mycket norska du än förstår när gubben pratar danska. Det går inte att begripa.Bjelke skrev:Kul, det lär ju nästan som om dom kan tänka sig att göra om rejset Haparanda - Ystad, jag har en sambo som är lite sugen på att haka på isf
Ida & Ida i Jaguaren kanske?
Min Norska är inte superbra men hade dom hunnit kollat upp den där bilen redan och hade ett svar på problemen?![]()
Ja då är det ju riktigt kört ju![]()
Ok då, nån som kan Danska då?![]()
Han menar tydligen att det är just den bilen som har ett problem eftersom de - enligt honom - inte har hört om liknande problem hos de andra sålda bilarna. Nu står den i verkstan (väl?) och de ska titta på den. Eller så sa han nåt helt annat.
Korrekt, han sa att de har sålt över 800 bilar och att de inte hört om detta problemet tidigare och att den står på verkstan för översyn. Mjukvaruproblem och när det är fixat så får de gärna låna bilen för att göra om testen. Det var tydligen problem redan när de körde upp den från Stockholm.
Danska är inte så svårt att förstå, det är nästan som Skånska

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Jaguar I-Pace
för att kommentera tidigare inlägg om att övergången mellan gas och regenerering skulle vara dåligt synkade. Så är det iaf inte på min ipace. Den går väldigt bra i alla situationer, jag är faktiskt överraskad. Har ju varit en del skriverier om problem, men jag har inte upptäckt något. Min misstanke är att många av de bilar som haft problem är första batch mediabilar och dom verkar inte vara helt friska. Min är en riktigt trevlig bil och håller med en hel del om det Doug Murano (?) pratar om när han testade den. Jag har inte ens fått den stora uppdateringen ännu. Ska in på fredag och uppdatera. Bland annat så är det just denna uppdatering, som möjliggör OTA-uppdateringar i framtiden 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14