CHOCK!-terapitråd för Jerker - hur göra? Dödstrött på Zoen
Moderator: Redaktion
Re: Terapitråd för Jerker - hur göra? Dödstrött på Zoen
Nu har situationen förvärrats dramatiskt. Jag var inne på Skobes för att höra mer om villkoren för att fortsätta leasa min Zoe efter 16 jan. Då visar det sig att jag fått fel info förut. Jag KAN INTE förlänga den! Så nu vet jag att jag står utan bil 16/1.
Denna tråd har utvecklat sig till att bli chockterapi.
Re: CHOCK!-terapitråd för Jerker - hur göra? Dödstrött på Zo
Nu vet jag.... elkonvertera nått gammalt as med drag. 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fick samtal från Skobes. Nu visar det sig att jag trots allt inte fått fel info förut. Jag får fortsätta att leasa om jag vill. Alla medarbetare har inte samma information om hur det funkar, tydligen...Jerker skrev:Nu har situationen förvärrats dramatiskt. Jag var inne på Skobes för att höra mer om villkoren för att fortsätta leasa min Zoe efter 16 jan. Då visar det sig att jag fått fel info förut. Jag KAN INTE förlänga den! Så nu vet jag att jag står utan bil 16/1.

Ungefär som Tesla då...Jerker skrev:Fick samtal från Skobes. Nu visar det sig att jag trots allt inte fått fel info förut. Jag får fortsätta att leasa om jag vill. Alla medarbetare har inte samma information om hur det funkar, tydligen...Jerker skrev:Nu har situationen förvärrats dramatiskt. Jag var inne på Skobes för att höra mer om villkoren för att fortsätta leasa min Zoe efter 16 jan. Då visar det sig att jag fått fel info förut. Jag KAN INTE förlänga den! Så nu vet jag att jag står utan bil 16/1.

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Du har PM.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- lator
- Teslaägare
Alltid trevligt med en hjärtinfarkt så här inför jul...Jerker skrev:Fick samtal från Skobes. Nu visar det sig att jag trots allt inte fått fel info förut. Jag får fortsätta att leasa om jag vill. Alla medarbetare har inte samma information om hur det funkar, tydligen...Jerker skrev:Nu har situationen förvärrats dramatiskt. Jag var inne på Skobes för att höra mer om villkoren för att fortsätta leasa min Zoe efter 16 jan. Då visar det sig att jag fått fel info förut. Jag KAN INTE förlänga den! Så nu vet jag att jag står utan bil 16/1.

jag vet en Renault Clio Electric till salu. Li-konverterad med tio mils räckvidd (dock dålig värme...) Går nästan som en Zoe på Eco+-läge (toppfart 95 km/h).

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Vi gjorde nog 15 dragkrok t clio. Vet var de finns!
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Låter ju inte helt fel!lator skrev:Alltid trevligt med en hjärtinfarkt så här inför jul...Jerker skrev:Fick samtal från Skobes. Nu visar det sig att jag trots allt inte fått fel info förut. Jag får fortsätta att leasa om jag vill. Alla medarbetare har inte samma information om hur det funkar, tydligen...Jerker skrev:Nu har situationen förvärrats dramatiskt. Jag var inne på Skobes för att höra mer om villkoren för att fortsätta leasa min Zoe efter 16 jan. Då visar det sig att jag fått fel info förut. Jag KAN INTE förlänga den! Så nu vet jag att jag står utan bil 16/1.
jag vet en Renault Clio Electric till salu. Li-konverterad med tio mils räckvidd (dock dålig värme...) Går nästan som en Zoe på Eco+-läge (toppfart 95 km/h).kan nog slänga på en dragkrok också.

- lator
- Teslaägare
jag kommer att behöva några...lem skrev:Vi gjorde nog 15 dragkrok t clio. Vet var de finns!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Kanske allmänt känt men om inte så har Kia Norge skickat ut en enkät om dragkrok.
Känns som de i alla fall greppat önskemålet vilket man inte är säker på att Tesla gjort.
Frågor är tex hur långt man kräver det ska gå att köra i kyla med släp och om man hellre tar en bil med släp med kort räckvidd eller hellre ingen möjlighet till släp (Duh..)
Känns som de i alla fall greppat önskemålet vilket man inte är säker på att Tesla gjort.
Frågor är tex hur långt man kräver det ska gå att köra i kyla med släp och om man hellre tar en bil med släp med kort räckvidd eller hellre ingen möjlighet till släp (Duh..)
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ge mig dragkrok!
När/om jag använder den är väl mitt eget problem...
När/om jag använder den är väl mitt eget problem...

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Enkät à la Kia:
1 vill du dö i smärta och plågor?
2 vill du vara frisk och leva vidare?
Hur fan tänker de?!?!
1 vill du dö i smärta och plågor?
2 vill du vara frisk och leva vidare?
Hur fan tänker de?!?!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Teslaspolen
- Teslaägare
Hur tänker dom att folk använder släpvagn? Uteslutande åker landet kors och tvärs som Bjørn?
Spelar väl ingen roll alls om förbrukningen ökar markant om man åker 2, 10 eller 40 km med skräp/flyttlass/byggmaterial om man har så pass stora batterier.
Spelar väl ingen roll alls om förbrukningen ökar markant om man åker 2, 10 eller 40 km med skräp/flyttlass/byggmaterial om man har så pass stora batterier.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Har kört med kärra 5ggr nu med 2 olika X. Längsta sträckan var 35km
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland