Elektronsug

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Elektronsug

Inlägg av OlleBack »

Nånting har definitivt hänt. Får notiser i princip varje dag om charging started vilket jag nästan aldrig fick förut.

Undrar om det inte har nått med connectivityn att göra? Funkar otroligt mycket bättte med app och summon.
Senast redigerad av OlleBack, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Elektronsug

Inlägg av Jeppe_E »

boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.

Åja, till och med min XC60 från 2011 blir uppdaterad till senaste versionen när jag servar den. Fast det är ju klart, finns inte så mycket att uppdatera på den. Men jag tror nog att de flesta bilar som säljs idag har stöd för uppdateringar.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Elektronsug

Inlägg av Stevvee »

Jeppe_E skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.

Åja, till och med min XC60 från 2011 blir uppdaterad till senaste versionen när jag servar den. Fast det är ju klart, finns inte så mycket att uppdatera på den. Men jag tror nog att de flesta bilar som säljs idag har stöd för uppdateringar.
Vi som inte är så insatta kan inte läsa det osynliga han skrev.
Han menade via internet utan verkstadsbesök och kostnader.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Elektronsug

Inlägg av Jeppe_E »

Stevvee skrev:
Jeppe_E skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.

Åja, till och med min XC60 från 2011 blir uppdaterad till senaste versionen när jag servar den. Fast det är ju klart, finns inte så mycket att uppdatera på den. Men jag tror nog att de flesta bilar som säljs idag har stöd för uppdateringar.
Vi som inte är så insatta kan inte läsa det osynliga han skrev.
Han menade via internet utan verkstadsbesök och kostnader.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo, men om bilen helt plötsligt blir sämre (har ju hänt flera gånger) så är det ju inte så kul. Det är inte precis så att man kan ångra uppdateringen :) Det jag vände mig mot var att mjukvaran kanske inte är tillräckligt testad, vilket mer är en brist hos Teslas QA. Men det känns ju dumt att kritisera Tesla i ett Tesla-forum. Jag är fortfarande intresserad av en Tesla oavsett. Fast jag är ju restrektiv även när det gäller uppdatering av min iphone :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2346
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Elektronsug

Inlägg av mans71 »

Kan bara instämma i att känslan är att bilen nu tjuvdrar mer energi parkerad, men har egentligen inga belägg för det mer än just känslan.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Elektronsug

Inlägg av nicklasandersson »

Min bil tar nu ca 1-2 km mer per dygn. Tidigare låg jag på en laddnivå på 340 km efter 24 timmar, nu ligger bilen på 338-339 efter samma tid. Jag har en känsla av att det lika gärna kan vara yttertemperaturen?

Jag har haft flertalet bilar och fått uppdateringar på service tidigare men att få nya funktioner over the air är magiskt. Det är väl oerhört få gånger det blivit sämre? Visst, Spotify blev sämre i en version av v9 men det var rättat till versionen efter.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2207
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Elektronsug

Inlägg av jpetters »

Stevvee skrev:
helix skrev:
Stevvee skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.
Fast det finns fler än tesla som uppdaterar sina bilar.
Just ovanstående och massor med fel på en bil för över miljonen gör att man drar sig lite från att köpa en model S hur sugen man än är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låt dig inte avskräckas från köp på grund av att ett fåtal personer har olika konstiga problem med sina bilar. Lägger man till att de som har problem är verbala och gärna uttrycker sin frustration överallt i tid och otid så får det lätt en skev bild av verkligheten och kanske inte alltid är representativt. Måndags-ex finns hos alla tillverkare.

Jag har exempelvis inte alls problemet med min bil som rapporteras i den här tråden samt är helt införstådd med att bilen förbrukar en liten mängd energi när den står parkerad. Min bil tappar cirka 10km/dygn om den står parkerad med "always connected" och det blir lite mindre tapp om den står flera dygn. Tesla är en dator på hjul som konsumerar energi när den är i passivt läge. Den är alltid "online", har en blixtsnabb och responsiv app, pollar för OTA-uppdateringar, skickar AP-data, BMS som monitorerar/skyddar batteriet, etc. Vill man minimera den passiva strömförbrukningen är det enklaste att kryssa bort "always connected" och låta bilen gå ned i deep sleep om den inte används så ofta. Den kommer dock fortfarande dra lite ström per dygn, fast betydligt mindre.

Alla produkter har sina utmaningar och allt kan framställas i bra eller dålig dager. Det beror bara lite på vad man själv som individ har bestämt sig för. Vill man se problem, då finns det problem :)

Jag skulle kunna skriva en uppsats här inne om alla problem (hård- och mjukvara) jag hade med tidigare nya Audi och Porsche jag ägde. Teslan är rena drömmen i jämförelse, men det är en annan historia. Jag hade väl otur med mina tyska bilar och har haft tur med de Teslorna jag ägt.
Tack för ett härligt bemötande.

Nu vet jag inte antalet teslor i Sverige för har inte läst på om det men så många trådar med bekymmer borde tala att en rätt hög % siffra utav bilarna är drabbade utav fel.

Att köpa en helt ny tesla är inget alternativ för mig just nu då det är för mycket pengar. Så jag kikar på 15-16 bilarna och det är fortfarande mycket pengar för en begagnad bil utan garanti. Så kostnaderna för eventuella fel kommer bli jobbiga.

Och varför tittar jag på model S då? Det är den enda el-bilen som är intressant på marknaden. Alla andra är för små eller för plastiga och det är inget för mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har haft en MS -14, en -15 och har kvar en -16. Väldigt få problem med dem. Bara de välkända barnsjukdomarna som läckande tak på modell 14-15, fukt i baklyse och handtag bytta på -14 bilen innan jag köpte den.
När dessa saker väl var åtgärdade så fungerar det utan bekymmer och blir bättre med uppdateringarna.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 19 nov 2015 21:50
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: Elektronsug

Inlägg av Arild »

helix skrev:
Stevvee skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.
Fast det finns fler än tesla som uppdaterar sina bilar.
Just ovanstående och massor med fel på en bil för över miljonen gör att man drar sig lite från att köpa en model S hur sugen man än är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låt dig inte avskräckas från köp på grund av att ett fåtal personer har olika konstiga problem med sina bilar. Lägger man till att de som har problem är verbala och gärna uttrycker sin frustration överallt i tid och otid så får det lätt en skev bild av verkligheten och kanske inte alltid är representativt. Måndags-ex finns hos alla tillverkare.

Jag har exempelvis inte alls problemet med min bil som rapporteras i den här tråden samt är helt införstådd med att bilen förbrukar en liten mängd energi när den står parkerad. Min bil tappar cirka 10km/dygn om den står parkerad med "always connected" och det blir lite mindre tapp om den står flera dygn. Tesla är en dator på hjul som konsumerar energi när den är i passivt läge. Den är alltid "online", har en blixtsnabb och responsiv app, pollar för OTA-uppdateringar, skickar AP-data, BMS som monitorerar/skyddar batteriet, etc. Vill man minimera den passiva strömförbrukningen är det enklaste att kryssa bort "always connected" och låta bilen gå ned i deep sleep om den inte används så ofta. Den kommer dock fortfarande dra lite ström per dygn, fast betydligt mindre.

Alla produkter har sina utmaningar och allt kan framställas i bra eller dålig dager. Det beror bara lite på vad man själv som individ har bestämt sig för. Vill man se problem, då finns det problem :)

Jag skulle kunna skriva en uppsats här inne om alla problem (hård- och mjukvara) jag hade med tidigare nya Audi och Porsche jag ägde. Teslan är rena drömmen i jämförelse, men det är en annan historia. Jag hade väl otur med mina tyska bilar och har haft tur med de Teslorna jag ägt.
Väl skrivet!
Jag har aldrig någonsin ägt eller kört en bil så komplett som Tesla. Det mest fantastiska är ”gasresponsen” (svarstiden på accelleratorpotentiometern). Drivsystemets kondensatorer är alltid laddade, som vore de en trimmad MC med flygfotogen i tanken.

Sommartid har bilens elektronik och batteritemperaturreglering konsumerat 1-3 km. per dag. Vintertid i garage ca. 4 km. Utomhus går det åt betydligt mer för att upprätthålla en jämn temperatur på batteripacket.

Jag tycker 1 kr./dag för att hålla bilen i en status där den alltid är redo, är en låg kostnad. En Leaf konsumerar mindre, men har ett batteri som inte ger full effekt när du startar vintertid.

Vi har i familjen studerat alternativ som Kona, e-Niro, kommande Leaf (med vätskekyld batteripack), Jaguar, och kommer fram till att Model 3 blir den naturliga och i längden billigaste bilen att köra. Väger vi in säkerheten och laddnätverket, blir det inget som kan tävla med att köra en Tesla.

Att den suger elektroner en stund varje natt är något jag gärna överser. Den förblir familjens käraste ägodel.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Elektronsug

Inlägg av Foluke »

Arild skrev:
helix skrev:
Stevvee skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.
Fast det finns fler än tesla som uppdaterar sina bilar.
Just ovanstående och massor med fel på en bil för över miljonen gör att man drar sig lite från att köpa en model S hur sugen man än är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låt dig inte avskräckas från köp på grund av att ett fåtal personer har olika konstiga problem med sina bilar. Lägger man till att de som har problem är verbala och gärna uttrycker sin frustration överallt i tid och otid så får det lätt en skev bild av verkligheten och kanske inte alltid är representativt. Måndags-ex finns hos alla tillverkare.

Jag har exempelvis inte alls problemet med min bil som rapporteras i den här tråden samt är helt införstådd med att bilen förbrukar en liten mängd energi när den står parkerad. Min bil tappar cirka 10km/dygn om den står parkerad med "always connected" och det blir lite mindre tapp om den står flera dygn. Tesla är en dator på hjul som konsumerar energi när den är i passivt läge. Den är alltid "online", har en blixtsnabb och responsiv app, pollar för OTA-uppdateringar, skickar AP-data, BMS som monitorerar/skyddar batteriet, etc. Vill man minimera den passiva strömförbrukningen är det enklaste att kryssa bort "always connected" och låta bilen gå ned i deep sleep om den inte används så ofta. Den kommer dock fortfarande dra lite ström per dygn, fast betydligt mindre.

Alla produkter har sina utmaningar och allt kan framställas i bra eller dålig dager. Det beror bara lite på vad man själv som individ har bestämt sig för. Vill man se problem, då finns det problem :)

Jag skulle kunna skriva en uppsats här inne om alla problem (hård- och mjukvara) jag hade med tidigare nya Audi och Porsche jag ägde. Teslan är rena drömmen i jämförelse, men det är en annan historia. Jag hade väl otur med mina tyska bilar och har haft tur med de Teslorna jag ägt.
Väl skrivet!
Jag har aldrig någonsin ägt eller kört en bil så komplett som Tesla. Det mest fantastiska är ”gasresponsen” (svarstiden på accelleratorpotentiometern). Drivsystemets kondensatorer är alltid laddade, som vore de en trimmad MC med flygfotogen i tanken.

Sommartid har bilens elektronik och batteritemperaturreglering konsumerat 1-3 km. per dag. Vintertid i garage ca. 4 km. Utomhus går det åt betydligt mer för att upprätthålla en jämn temperatur på batteripacket.

Jag tycker 1 kr./dag för att hålla bilen i en status där den alltid är redo, är en låg kostnad. En Leaf konsumerar mindre, men har ett batteri som inte ger full effekt när du startar vintertid.

Vi har i familjen studerat alternativ som Kona, e-Niro, kommande Leaf (med vätskekyld batteripack), Jaguar, och kommer fram till att Model 3 blir den naturliga och i längden billigaste bilen att köra. Väger vi in säkerheten och laddnätverket, blir det inget som kan tävla med att köra en Tesla.

Att den suger elektroner en stund varje natt är något jag gärna överser. Den förblir familjens käraste ägodel.
Min bil har egentligen blivit bättre för varje uppdatering! ("egentligen" syftar på att AP fick fartbegränsningar efter ett tag, fast det är väl vad jag med flera behöver.)
Sen ett tag kan vi köra värmen från appen hur länge som helst. Glömmer man den så tar det ström. Vidare sätts såväl sätesvärmen, rattvärmen och batteriuppvärmning igång via appen. Även detta drar el. Uppdateringar som kommit senaste veckorna. Oombedda men helt suveräna! Jag har inte märkt någon ökad konsumption vid nattparkering.
Kanske har någon oavsiktligt på någon värmare i bilen som inte gick att ha på före senaste uppdateringarna. Man kan ju göra egna misstag.
Model S P85D,
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Elektronsug

Inlägg av MSO »

TeslaFi eller nån annan logtjänst igång?
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elektronsug

Inlägg av mati »

MSO skrev:
TeslaFi eller nån annan logtjänst igång?
Nope. Och idag har den som sig bör bara förlorat 1% sedan igår. Mycket märkligt. Bilen har stått stilla i ca 10 dagar med allting avstängt, och varje dag har den tappat 5%-enheter. Jag har varken öppnat dörren eller gjort någonting överhuvudtaget under alla dessa dagar. Men idag har den alltså som sagt plötsligt övergivit sitt slösaktiga beteende och återgått till den normala vampire drain på ungefär 1% per dag. Precis som man förväntar sig.
Låter ju onekligen som någon form av bugg som har självläkt för tillfället. Få se om det består.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Elektronsug

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
MSO skrev:
TeslaFi eller nån annan logtjänst igång?
Nope. Och idag har den som sig bör bara förlorat 1% sedan igår. Mycket märkligt. Bilen har stått stilla i ca 10 dagar med allting avstängt, och varje dag har den tappat 5%-enheter. Jag har varken öppnat dörren eller gjort någonting överhuvudtaget under alla dessa dagar. Men idag har den alltså som sagt plötsligt övergivit sitt slösaktiga beteende och återgått till den normala vampire drain på ungefär 1% per dag. Precis som man förväntar sig.
Låter ju onekligen som någon form av bugg som har självläkt för tillfället. Få se om det består.
Alltid lika spännande (hehe) med en Tesla! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Elektronsug

Inlägg av Leo »

Kan ju vara någon form av ”automatisk deep sleep” som triggats av tid, laddnivå eller liknande. Där då bilen stänger av vissa funktioner.

Har faktiskt funnits liknande funktioner länge på vanliga bilar.

På tex många VW/Audi finns en liten bli kande röd lysdiod på dörren sen typ 20år. (Indikerar Safespärr på) Efter parkering i 30 dagar kopplas även den bort för att skona 12V batteriet.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elektronsug

Inlägg av mati »

Idag har den återgått till slöseriet. Den har inte laddat nåt igår, men idag har laddat i en timme. Same but different då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Elektronsug

Inlägg av Legato »

nek0 skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.
Är det inte skrattretande att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får det man betalat för? Jag föredrar att jag får de jag betalat för. Sedan att man aldrig vet vad bilen klarar av eller inte efter varje uppdatering kan inte vara så bra heller.
Det mest skrattretande, eller tja det mest tragiska egentligen, är väl de troll som hänger i detta märkesforum för Tesla och aldrig gör annat än spyr galla över Tesla. Som att hålla på Djurgården men gå med i Black Army...

Personligen väljer jag regelbundna uppdateringar där det ibland medföljer små buggar över inga uppdateringar alls varje dag i veckan. Jag älskar att hela tiden få vara med och uppleva hur Teslan blir ännu bättre för varje månad som går. Att gå tillbaka till någon av alla trötta fossiljättar känns inte överhuvudtaget aktuellt.

Mina två Teslor har dessutom haft väldigt mycket mindre problem än de BMW, Porsche, Jaguar mfl jag ägt tidigare.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Elektronsug

Inlägg av Legato »

Kan tillägga att mina båda bilar har samma drain som innan V9. Hög drain på Xen som kör tredjepartsappar, låg drain på Sen där jag enbart använder Teslas app.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4219
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Elektronsug

Inlägg av nek0 »

Legato skrev:
nek0 skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.
Är det inte skrattretande att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får det man betalat för? Jag föredrar att jag får de jag betalat för. Sedan att man aldrig vet vad bilen klarar av eller inte efter varje uppdatering kan inte vara så bra heller.
Det mest skrattretande, eller tja det mest tragiska egentligen, är väl de troll som hänger i detta märkesforum för Tesla och aldrig gör annat än spyr galla över Tesla. Som att hålla på Djurgården men gå med i Black Army...

Personligen väljer jag regelbundna uppdateringar där det ibland medföljer små buggar över inga uppdateringar alls varje dag i veckan. Jag älskar att hela tiden få vara med och uppleva hur Teslan blir ännu bättre för varje månad som går. Att gå tillbaka till någon av alla trötta fossiljättar känns inte överhuvudtaget aktuellt.

Mina två Teslor har dessutom haft väldigt mycket mindre problem än de BMW, Porsche, Jaguar mfl jag ägt tidigare.
Inget nytt under solen.
När argumenten tryter, kan man alltid ta till med personliga påhopp.
Jag skrev inget som inte är sant . Regnsensorn, total självkörningsförmåga...... många har betalat för det och inte fått det eller hur.
Man kan kritisera något som man gillar. Jag gillar Tesla och Elon men allt Tesla och Elon gör är inte guld.
Jag har för länge sedan slutat att kommentera dina påhitt . Kan inte du vara snäll och lämna mig i fred?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Elektronsug

Inlägg av Legato »

nek0 skrev:
Legato skrev:
nek0 skrev:
boreno skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.
Är det inte skrattretande att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får det man betalat för? Jag föredrar att jag får de jag betalat för. Sedan att man aldrig vet vad bilen klarar av eller inte efter varje uppdatering kan inte vara så bra heller.
Det mest skrattretande, eller tja det mest tragiska egentligen, är väl de troll som hänger i detta märkesforum för Tesla och aldrig gör annat än spyr galla över Tesla. Som att hålla på Djurgården men gå med i Black Army...

Personligen väljer jag regelbundna uppdateringar där det ibland medföljer små buggar över inga uppdateringar alls varje dag i veckan. Jag älskar att hela tiden få vara med och uppleva hur Teslan blir ännu bättre för varje månad som går. Att gå tillbaka till någon av alla trötta fossiljättar känns inte överhuvudtaget aktuellt.

Mina två Teslor har dessutom haft väldigt mycket mindre problem än de BMW, Porsche, Jaguar mfl jag ägt tidigare.
Inget nytt under solen.
När argumenten tryter, kan man alltid ta till med personliga påhopp.
Jag skrev inget som inte är sant . Regnsensorn, total självkörningsförmåga...... många har betalat för det och inte fått det eller hur.
Man kan kritisera något som man gillar. Jag gillar Tesla och Elon men allt Tesla och Elon gör är inte guld.
Jag har för länge sedan slutat att kommentera dina påhitt . Kan inte du vara snäll och lämna mig i fred?
För länge sedan slutat kommentera? Du är lika sanningsenlig som vanligt. Jag struntar i vad du påstår att du egentligen tycker, det intressanta är vad du ger uttryck för och det är ett evigt gnällande på den bil detta forum är byggt kring. En bil du aldrig ägt och förhoppningsvis aldrig kommer äga.

Återigen, häng i ett Skodaforum istället och diskutera bilen du älskar så högt. Där lovar jag att lämna dig ifred liksom du borde lämna oss ifred här.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4219
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Elektronsug

Inlägg av nek0 »

Legato skrev:
nek0 skrev:
Legato skrev:
nek0 skrev:
Jeppe_E skrev:
Förlåt, men det hela är ju lite skrattretande att Tesla-ägarna kör omkring i relativt dyra bilar som försökspersoner i någon sorts beta-version.
Inte lika skrattretande som att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får en uppdatering överhuvudtaget... det är 2018 nu, dags för biltillverkarna att vakna.
Är det inte skrattretande att folk kör omkring i dyra bilar som aldrig får det man betalat för? Jag föredrar att jag får de jag betalat för. Sedan att man aldrig vet vad bilen klarar av eller inte efter varje uppdatering kan inte vara så bra heller.
Det mest skrattretande, eller tja det mest tragiska egentligen, är väl de troll som hänger i detta märkesforum för Tesla och aldrig gör annat än spyr galla över Tesla. Som att hålla på Djurgården men gå med i Black Army...

Personligen väljer jag regelbundna uppdateringar där det ibland medföljer små buggar över inga uppdateringar alls varje dag i veckan. Jag älskar att hela tiden få vara med och uppleva hur Teslan blir ännu bättre för varje månad som går. Att gå tillbaka till någon av alla trötta fossiljättar känns inte överhuvudtaget aktuellt.

Mina två Teslor har dessutom haft väldigt mycket mindre problem än de BMW, Porsche, Jaguar mfl jag ägt tidigare.
Inget nytt under solen.
När argumenten tryter, kan man alltid ta till med personliga påhopp.
Jag skrev inget som inte är sant . Regnsensorn, total självkörningsförmåga...... många har betalat för det och inte fått det eller hur.
Man kan kritisera något som man gillar. Jag gillar Tesla och Elon men allt Tesla och Elon gör är inte guld.
Jag har för länge sedan slutat att kommentera dina påhitt . Kan inte du vara snäll och lämna mig i fred?
För länge sedan slutat kommentera? Du är lika sanningsenlig som vanligt. Jag struntar i vad du påstår att du egentligen tycker, det intressanta är vad du ger uttryck för och det är ett evigt gnällande på den bil detta forum är byggt kring. En bil du aldrig ägt och förhoppningsvis aldrig kommer äga.

Återigen, häng i ett Skodaforum istället och diskutera bilen du älskar så högt. Där lovar jag att lämna dig ifred liksom du borde lämna oss ifred här.[/quote]
Du äger inte heller någon Tesla och kommer aldrig göra det. Vad jag älskar har inte med dig att göra. Vill du skapa dålig stämning på forumet så var så god kör på.
När du tar över Tesla forumet lovar jag att jag kommer lämna det. Här fick du tips på köpet. Köp upp forumet så blir du av med mig :)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Elektronsug

Inlägg av Tars »

Inte ska vi resterande på forumet ta till med popcorn en sådan dag som Nyårsafton?

Acceptera att alla inte har samma värderingar och känslor för just Tesla och vad de levererat eller inte.
Ibland har man oflyt som MATI med sin tesla, och så finns de som är sjukt nöjda med sina.
Det som skiljer sig är att de som har problem oftast berättar det än de som inte har problem.

Vill ni bråka, våga då istället att kontakta varandra via PM eller liknande istället för att göra dålig stämning på forumet.
Puss på er!!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
joel80
elbilist
Inlägg: 3081
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Elektronsug

Inlägg av joel80 »

Elon har såklart börjat "minea" Bitcoins via era bilar! Det är så ni hjälper till med utvecklingen av Model3 och att få Tesla att klara sig ekonomiskt! :D
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Elektronsug

Inlägg av Tars »

joel80 skrev:
Elon har såklart börjat "minea" Bitcoins via era bilar! Det är så ni hjälper till med utvecklingen av Model3 och att få Tesla att klara sig ekonomiskt! :D
Är det därför det är vampiredrain! Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
joel80
elbilist
Inlägg: 3081
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Elektronsug

Inlägg av joel80 »

Mest logiska förklaringen!!
Kolla på Teslas ekonomiska siffror.. Man börjar äntligen vända.. Det finns en klockren koppling här. (att man samtidigt börjat göra +5000 bilar i veckan är bara en slump...)
:)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10502
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Elektronsug

Inlägg av Legato »

Tars skrev:
Acceptera att alla inte har samma värderingar och känslor för just Tesla och vad de levererat eller inte.
Ibland har man oflyt som MATI med sin tesla, och så finns de som är sjukt nöjda med sina.
Det som skiljer sig är att de som har problem oftast berättar det än de som inte har problem.
Det har jag full respekt för. Alla får såklart tycka precis vad de vill om Tesla som företag eller om de upplevelser de haft med Tesla. Kritik ska givetvis få framföras fritt av dem som faktiskt erfarit problem.

Det jag är fullkomligt allergisk mot är de fossilister som hänger i detta Teslaforum och aldrig "tillför" något annat än smutskastning av Tesla. En bil som de aldrig ägt och uppenbarligen inte har någon avsikt att någonsin äga.

Det finns oändligt med ställen att hänga på för dem som älskar avgasbilar, detta är inte ett av dem. Jag tycker det är väldigt tråkigt att de tillåts trolla runt i trådarna här och förstöra forumet. Jag har faktiskt svårt att tro att det skulle accepteras i något annat märkesforum.

Om Neko hade kört samma melodi i tex ett BMW-forum så hade han inte blivit långlivad... Ni som kör BMW är skrattretande, Skoda ska det vara!

Jag respekterar att Tibor vill ha högt i tak och att han ger frihet under ansvar, men när samma troll härjat i över (?) ett år så är iaf måttet för länge sedan rågat för min del.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Elektronsug

Inlägg av Tars »

Legato skrev:
Tars skrev:
Acceptera att alla inte har samma värderingar och känslor för just Tesla och vad de levererat eller inte.
Ibland har man oflyt som MATI med sin tesla, och så finns de som är sjukt nöjda med sina.
Det som skiljer sig är att de som har problem oftast berättar det än de som inte har problem.
Det har jag full respekt för. Alla får såklart tycka precis vad de vill om Tesla som företag eller om de upplevelser de haft med Tesla. Kritik ska givetvis få framföras fritt av dem som faktiskt erfarit problem.

Det jag är fullkomligt allergisk mot är de fossilister som hänger i detta Teslaforum och aldrig "tillför" något annat än smutskastning av Tesla. En bil som de aldrig ägt och uppenbarligen inte har någon avsikt att någonsin äga.

Det finns oändligt med ställen att hänga på för dem som älskar avgasbilar, detta är inte ett av dem. Jag tycker det är väldigt tråkigt att de tillåts trolla runt i trådarna här och förstöra forumet. Jag har faktiskt svårt att tro att det skulle accepteras i något annat märkesforum.

Om Neko hade kört samma melodi i tex ett BMW-forum så hade han inte blivit långlivad... Ni som kör BMW är skrattretande, Skoda ska det vara!

Jag respekterar att Tibor vill ha högt i tak och att han ger frihet under ansvar, men när samma troll härjat i över (?) ett år så är iaf måttet för länge sedan rågat för min del.
Håller med dig, jag är dock ingen admin, så ta och kontakta Tibor i detta avseende.
Känns som den bästa åtgärden.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar