Extraljus model 3
Moderator: Redaktion
Extraljus model 3
Jag är ny på forumet och har sökt runt en del ang detta. Har funderingar på beställa en ledbar som är böjd som går in i grillen nere på en model 3 och undrar ifall någon vet hur stor som går in i bredd, djup och höjd och vad man behöver för kablar etc.
Förstår att många tycker det är fult med extraljus men för mig som bor i Norrland och pendlar till en fjällort (35mil enkel väg) och ibland bara möter en bil i timmen så är detta nödvändigt att kunna få till för att jag ska kunna beställa bilen. Kör idag en A6 allroad med 3x225w (45000lumen) men söker efter så bra som möjligt utan att offra för mycket på utseendet på teslan. Inser att köra 3 runda extraljus blir extremt fult på denna bil och vill kunna få in det nere i fronten för att inte blockera parkeringsvarnarna. Vad sitter bakom den svarta grillen? Ingen kamera hoppas jag. Vill helst få in denna på 101cm. Mycke ren och älg och vill kunna köra fort.
Blir givetvis en LR awd för mig och funderar på hur kallt det kan va för att jag ska kunna ta mig hela vägen fram utan att stanna och ladda i Storuman på supercharger som byggs nästa år. Har läst massa grejer om att det minskar 10-15% vid -7 men för någon månad sen körde jag hit och pendlade mellan -18 och -27.
Förstår att många tycker det är fult med extraljus men för mig som bor i Norrland och pendlar till en fjällort (35mil enkel väg) och ibland bara möter en bil i timmen så är detta nödvändigt att kunna få till för att jag ska kunna beställa bilen. Kör idag en A6 allroad med 3x225w (45000lumen) men söker efter så bra som möjligt utan att offra för mycket på utseendet på teslan. Inser att köra 3 runda extraljus blir extremt fult på denna bil och vill kunna få in det nere i fronten för att inte blockera parkeringsvarnarna. Vad sitter bakom den svarta grillen? Ingen kamera hoppas jag. Vill helst få in denna på 101cm. Mycke ren och älg och vill kunna köra fort.
Blir givetvis en LR awd för mig och funderar på hur kallt det kan va för att jag ska kunna ta mig hela vägen fram utan att stanna och ladda i Storuman på supercharger som byggs nästa år. Har läst massa grejer om att det minskar 10-15% vid -7 men för någon månad sen körde jag hit och pendlade mellan -18 och -27.
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Extraljus model 3
Model 3 har som bekant inte mycket till grill i nosen. Det hål som dock finns gör man klokt i att inte täcka för pga kylningen. Hade bilen klarat sig utan luftintag alls så hade den inte haft något.Johan84 skrev:som går in i grillen nere på en model 3 och undrar ifall någon vet hur stor som går in i bredd, djup och höjd och vad man behöver för kablar etc.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Extraljus model 3
Johan84 skrev:Jag är ny på forumet och har sökt runt en del ang detta. Har funderingar på beställa en ledbar som är böjd som går in i grillen nere på en model 3 och undrar ifall någon vet hur stor som går in i bredd, djup och höjd och vad man behöver för kablar etc.
Förstår att många tycker det är fult med extraljus men för mig som bor i Norrland och pendlar till en fjällort (35mil enkel väg) och ibland bara möter en bil i timmen så är detta nödvändigt att kunna få till för att jag ska kunna beställa bilen. Kör idag en A6 allroad med 3x225w (45000lumen) men söker efter så bra som möjligt utan att offra för mycket på utseendet på teslan. Inser att köra 3 runda extraljus blir extremt fult på denna bil och vill kunna få in det nere i fronten för att inte blockera parkeringsvarnarna. Vad sitter bakom den svarta grillen? Ingen kamera hoppas jag. Vill helst få in denna på 101cm. Mycke ren och älg och vill kunna köra fort.
Blir givetvis en LR awd för mig och funderar på hur kallt det kan va för att jag ska kunna ta mig hela vägen fram utan att stanna och ladda i Storuman på supercharger som byggs nästa år. Har läst massa grejer om att det minskar 10-15% vid -7 men för någon månad sen körde jag hit och pendlade mellan -18 och -27.
Vision X 120 W från Hamid Raziullah Tesla West Sweden: Data Nova Service Point. 031-330 99 00
Han kan ordna fram ljusramp. Just för Model 3 så har han en leverantör på gång. Bra Service och reko firma.
Re: Extraljus model 3
Kanske inte jätterelevant med 100-procentig kylning i Norrland på vintern eller ens på sommaren, om det dock inte kyls tillräckligt på sommaren så kan man ju plocka bort rampen på sommarhalvåret.Henrik Torphammar skrev:Model 3 har som bekant inte mycket till grill i nosen. Det hål som dock finns gör man klokt i att inte täcka för pga kylningen. Hade bilen klarat sig utan luftintag alls så hade den inte haft något.Johan84 skrev:som går in i grillen nere på en model 3 och undrar ifall någon vet hur stor som går in i bredd, djup och höjd och vad man behöver för kablar etc.
Re: Extraljus model 3
Ja kan lätt plocka bort den på sommaren, kylningen lär ju räcka till på vintern men får man någon varning om det kyls dåligt eller märker det på nått sätt?
Men ingen kamera där bakom? Har inte sett nått om vart kamerorna är placerade men kanske sitter i framrutan?
Vanliga icebilar tar också in kylning fram och aldrig hört om någon i Norrland som haft problem med kylning på vintern för att dom har extraljus
Ska kontakta ang vision x, tack för tipsen
Men ingen kamera där bakom? Har inte sett nått om vart kamerorna är placerade men kanske sitter i framrutan?
Vanliga icebilar tar också in kylning fram och aldrig hört om någon i Norrland som haft problem med kylning på vintern för att dom har extraljus
Ska kontakta ang vision x, tack för tipsen
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Extraljus model 3
Johan84 skrev:Ja kan lätt plocka bort den på sommaren, kylningen lär ju räcka till på vintern men får man någon varning om det kyls dåligt eller märker det på nått sätt?
Men ingen kamera där bakom? Har inte sett nått om vart kamerorna är placerade men kanske sitter i framrutan?
Vanliga icebilar tar också in kylning fram och aldrig hört om någon i Norrland som haft problem med kylning på vintern för att dom har extraljus
Ska kontakta ang vision x, tack för tipsen
Kameran sitter uppe vid backspegeln.
You are welcome. Som di säger ”däröver”
Re: Extraljus model 3
Bilen sköter temperatur själv och begränsar effekt om det är för varmt/kallt. Dock kommer det inte ske att batteriet blir för varmt på vintern. Det enda bakom grillen är automatiska "persienner" som reglerar luftflödet, de är förmodligen stänga för det mesta på vintern.Johan84 skrev:Ja kan lätt plocka bort den på sommaren, kylningen lär ju räcka till på vintern men får man någon varning om det kyls dåligt eller märker det på nått sätt?
Men ingen kamera där bakom? Har inte sett nått om vart kamerorna är placerade men kanske sitter i framrutan?
Vanliga icebilar tar också in kylning fram och aldrig hört om någon i Norrland som haft problem med kylning på vintern för att dom har extraljus
Ska kontakta ang vision x, tack för tipsen
Re: Extraljus model 3
För att utrycka sig på ett alternativt sätt: Model 3 har AC, dvs kondensorkylning behövs.Henrik Torphammar skrev:Model 3 har som bekant inte mycket till grill i nosen. Det hål som dock finns gör man klokt i att inte täcka för pga kylningen. Hade bilen klarat sig utan luftintag alls så hade den inte haft något.Johan84 skrev:som går in i grillen nere på en model 3 och undrar ifall någon vet hur stor som går in i bredd, djup och höjd och vad man behöver för kablar etc.
Känns som många glömmer det när det gäller elbilar.. Det är inte bara motorkyl i fronten på en ICE.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
- selfish
- Teslaägare
- Inlägg: 272
- Blev medlem: 19 dec 2015 08:42
- Ort: Fjollträsk - men född i Norrbotten
Re: Extraljus model 3
Hej!
Borde funka ungefär som på S & X. Se bifogad broschyr. Rindab kommer att släppa ett kit för Model 3 så snart som möjligt som innehåller Canbus-adapter så att den kan kopplas in att följa helljuset.
Jag bedömer att hålet är ungefär lika stort som på S och X efter att ha kört Model 3 under 10 dagar i USA. Har inte gjort någon mätning men killgissar, men så fort min bil kommer så ska detta testas ut tillsammans med Rindab som är generalagenter för Vision X.
Där är min Vision X XPR-H15S som är 30" den bredaste som ryms ur Vision X sortiment. Den är 762mm bred. http://www.visionxeurope.com/en/artikla ... -150w.html Här är samma bil med XPR-H12S som är 22" dvs 558mm Så jag tvivlar att du får plats med en 40". Kylningen är inget problem med min 30" ramp då den får in luft vid sidorna. Har kört 250km/h på Autobahn tills batteriet tog slut(!) utan värmeproblem.
Ett tips är att köpa en ramp av hög kvalité på en så fin bil. Vision X eller Rigid Industries. Har testat olika LED-ramper av china-sort med dåligt resultat. Glöm inte att du måste få tag i en canbusadapter som är anpassad till Tesla och model 3 för att vara säker på att inkopplingen kommer att fungera.
Läs även i denna tråd. http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =extraljus
Borde funka ungefär som på S & X. Se bifogad broschyr. Rindab kommer att släppa ett kit för Model 3 så snart som möjligt som innehåller Canbus-adapter så att den kan kopplas in att följa helljuset.
Jag bedömer att hålet är ungefär lika stort som på S och X efter att ha kört Model 3 under 10 dagar i USA. Har inte gjort någon mätning men killgissar, men så fort min bil kommer så ska detta testas ut tillsammans med Rindab som är generalagenter för Vision X.
Där är min Vision X XPR-H15S som är 30" den bredaste som ryms ur Vision X sortiment. Den är 762mm bred. http://www.visionxeurope.com/en/artikla ... -150w.html Här är samma bil med XPR-H12S som är 22" dvs 558mm Så jag tvivlar att du får plats med en 40". Kylningen är inget problem med min 30" ramp då den får in luft vid sidorna. Har kört 250km/h på Autobahn tills batteriet tog slut(!) utan värmeproblem.
Ett tips är att köpa en ramp av hög kvalité på en så fin bil. Vision X eller Rigid Industries. Har testat olika LED-ramper av china-sort med dåligt resultat. Glöm inte att du måste få tag i en canbusadapter som är anpassad till Tesla och model 3 för att vara säker på att inkopplingen kommer att fungera.
Läs även i denna tråd. http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =extraljus
P3D | Shareholder
Re: Extraljus model 3
Hej @Johan84
Antar att du vid detta laget gjort en bra lösning, vad blev det?
Nyfiken då jag själv funderar själv på att låta montera ordentliga extraljus på vår M3LR. Tittar på "VisionX Europe, VISION X XPL HALO 30" 115W curved" som jag fått tips om. Kostar mellan 9-12K + montage på nätet, men även sett specialpris för 12.495 inkl. montage.
Antar att du vid detta laget gjort en bra lösning, vad blev det?
Nyfiken då jag själv funderar själv på att låta montera ordentliga extraljus på vår M3LR. Tittar på "VisionX Europe, VISION X XPL HALO 30" 115W curved" som jag fått tips om. Kostar mellan 9-12K + montage på nätet, men även sett specialpris för 12.495 inkl. montage.
Tillsammans skapar vi Tesla-ägare en fossilfri värld, km efter km...
Tesla model 3 LRP drag (US) & Tesla model 3 SR+ (MIC)
24kW solceller hemma
Tesla model 3 LRP drag (US) & Tesla model 3 SR+ (MIC)
24kW solceller hemma
Re: Extraljus model 3
Översta bilden halvljus ?
Mellersta helljus inkl extraljus?
Skulle man kunna få en bild med bara bilens orginalhelljus också eller vilken det nu är av de tre önskade bilderna som saknas för jämförelse.
Mellersta helljus inkl extraljus?
Skulle man kunna få en bild med bara bilens orginalhelljus också eller vilken det nu är av de tre önskade bilderna som saknas för jämförelse.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Re: Extraljus model 3
Jag ska försöka fixa måste ta bort säkringen till rampen. Blev i alla fall stor skillnad med ramen.
Re: Extraljus model 3
Går de att koppla loss för att minska stöldrisken på ett enkelt sätt? Bor i lägenhet i Stockholmsområdet och skulle egentligen bara ha behov för extraljusen när jag åker på fjällresor.
Re: Extraljus model 3
Blev byte till en s100d i sista sekund men frågan kanske är intressant ändå. Köpte baja 30” och lyckades tillslut få dit den, är böjd och ger 35000lumen på 305w. Riktigt nöjd. (Vision x nämn ovan är på 8-12000 och 115w) alla kanske inte behöver så pass mycket men kör mycket inlandsvägar i Norrland med rätt mycke djur på vägen. Kanske i dyraste laget med 18k+4K installation men en fin bil förtjänar ett fint helljus!_Peter skrev:Hej @Johan84
Antar att du vid detta laget gjort en bra lösning, vad blev det?
Nyfiken då jag själv funderar själv på att låta montera ordentliga extraljus på vår M3LR. Tittar på "VisionX Europe, VISION X XPL HALO 30" 115W curved" som jag fått tips om. Kostar mellan 9-12K + montage på nätet, men även sett specialpris för 12.495 inkl. montage.
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Re: Extraljus model 3
Jag har gjort fast installation men skulle nog vara möjligt om man hittar några smarta fästen.point1 skrev:Går de att koppla loss för att minska stöldrisken på ett enkelt sätt? Bor i lägenhet i Stockholmsområdet och skulle egentligen bara ha behov för extraljusen när jag åker på fjällresor.
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2073
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Extraljus model 3
Har fått en ramp monterad på min bil. Vart superbra.
Kruxet är bara att i och med uppdateringen till 2019.40.50.X så ändrade Tesla styrkoderna i Canbusen! Så nu fungerar inte signalen till rampen längre. Jag har en CANM8 styrbox i min bil.
Någon mer än jag med samma problem? Vad har ni för styrboxar?
Har hört att Tesla höll på på liknande sätt i början med Model S också men att Model S/X är stabilare nu.
OBS även signalen för "tändning" som används till Halo samt backljus försvann.
Passade även på att montera backljus, super bra! Men samma problem här, ingen styrsignal ut ....
Kruxet är bara att i och med uppdateringen till 2019.40.50.X så ändrade Tesla styrkoderna i Canbusen! Så nu fungerar inte signalen till rampen längre. Jag har en CANM8 styrbox i min bil.
Någon mer än jag med samma problem? Vad har ni för styrboxar?
Har hört att Tesla höll på på liknande sätt i början med Model S också men att Model S/X är stabilare nu.
OBS även signalen för "tändning" som används till Halo samt backljus försvann.
Passade även på att montera backljus, super bra! Men samma problem här, ingen styrsignal ut ....
Tesla Model Y
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2073
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Extraljus model 3
Är det någon som har fungerande extraljusramp på sin Model 3?
Hur har ni fått tag på styrsignalen?
Hur har ni fått tag på styrsignalen?
Tesla Model Y
Re: Extraljus model 3
Jag köpte en sån som fungerar bra.gellerstam skrev:Är det någon som har fungerande extraljusramp på sin Model 3?
Hur har ni fått tag på styrsignalen?
https://shop.datanova.se/produkter/47812
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5491
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Extraljus model 3
Verkar kanon ju.chevnanne skrev:Jag köpte en sån som fungerar bra.gellerstam skrev:Är det någon som har fungerande extraljusramp på sin Model 3?
Hur har ni fått tag på styrsignalen?
https://shop.datanova.se/produkter/47812
Hur kan man reglera ljusrampens av/på på displayen?
Det är också möjligt att stänga det extra fjärrljuset i tät dimma, snö eller liknande. Du kan också sätta på extra strålkastare utan att andra lampor på bilen aktiveras. Allt detta görs med några enkla tangentkombinationer i ljusmenyn på bilens 15-tums pekskärm.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Extraljus model 3
Det ska gå med en del tryckande men kommer inte ihåg hur man skulle göra.
Här finns det lite info om dom.
https://www.bilkomponenter.no/blog/ekstralys-pa-tesla
Det finns inte nånting att stänga av i nån meny om du menar det.
Annars fungerar det bra men det finns en egenhet med den och det är att om jag blinkar höger
så slocknar rampen i ca 10 sekunder ibland men inte varje gång. Händer nån gång ibland.
Sen var det en grej med inkopplingen och det var att det fanns en gul/grön, en blå och en brun
kabel men ingen instruktion hur det skulle kopplas in. Det är två svarta kablar som kopplas in
genom att man tar loss kabeln till lyset ock kopplar in boxen mellan bilen och lyset.
Så här ska den kopplas in fick jag fram efter en del mailkontakt med säljaren.
Dom verkade inte ha nån till försäljning såg jag men dom kanske kan tillverka vid order.
Den blå = 12v til batteri
Brun = til relä for ledbar max 0.6A
Gul = Halo på ledbar max 2.5A.
Här finns det lite info om dom.
https://www.bilkomponenter.no/blog/ekstralys-pa-tesla
Det finns inte nånting att stänga av i nån meny om du menar det.
Annars fungerar det bra men det finns en egenhet med den och det är att om jag blinkar höger
så slocknar rampen i ca 10 sekunder ibland men inte varje gång. Händer nån gång ibland.
Sen var det en grej med inkopplingen och det var att det fanns en gul/grön, en blå och en brun
kabel men ingen instruktion hur det skulle kopplas in. Det är två svarta kablar som kopplas in
genom att man tar loss kabeln till lyset ock kopplar in boxen mellan bilen och lyset.
Så här ska den kopplas in fick jag fram efter en del mailkontakt med säljaren.
Dom verkade inte ha nån till försäljning såg jag men dom kanske kan tillverka vid order.
Den blå = 12v til batteri
Brun = til relä for ledbar max 0.6A
Gul = Halo på ledbar max 2.5A.
Re: Extraljus model 3
Har beställt ledramp till min nya model 3. Det landade i en W-light Impulse II, en billig ramp som ändå fått bra betyg i test . W-light är också ett märke som jag provat och har bra erfarenhet av. I Ojanperäs stora test (youtube) fick den bara en poäng mindre än vinnaren W-light Comber i klassen billiga ramper. Comber har jag haft tidigare och varit nöjd med, speciellt för pengarna, och denna ska lysa i princip lika bra men är betydligt mer slimmad. Hade gärna köpt Comber igen men är rädd att det ska bli trångt med monteringen.
Funderade också på Lazer Linear 18E som är populär och superbra, men den kostade i runda slängar 5 gånger mer och det kan faktiskt bli FÖR bra med extraljus har jag märkt, t.ex. att det upplevs bländande och störande med alla reflexskyltar. Ljusbilden på Lazern är rätt bred även nära bilen och den lyser riktigt starkt, så jag var lite rädd för det fenomenet. Med riktigt bra helljus tycker jag också att det blir lite jobbig övergång när man bländar ner till halvljus, då ögat vant sig vid att ha mycket ljus. Det är också lite sådär att ha en dyr extraljusramp enkelt att stjäla utvändigt på bilen, med en ramp för dryga tusingen kan man ha mer sinnesfrid.
W-light Impulse II lyser vad som verkar vara "lagom" starkt och brett, samtidigt som den har helt OK kastlängd på drygt 400 meter i 1 lux. Tror den blir ett bra komplement min treas "matrix" helljus, som ändå är rätt OK. Kompletterade med XBB relästyrning och teslaspecifik ODB-adapter. Hela kalaset gick på ca 3500 kr totalt och jag tänker montera själv. Återkommer med resultat.
Går att göra bra deals nu när det är lågsäsong.
https://ljusgiganten.se/supervision-w-l ... EUQAvD_BwE
Funderade också på Lazer Linear 18E som är populär och superbra, men den kostade i runda slängar 5 gånger mer och det kan faktiskt bli FÖR bra med extraljus har jag märkt, t.ex. att det upplevs bländande och störande med alla reflexskyltar. Ljusbilden på Lazern är rätt bred även nära bilen och den lyser riktigt starkt, så jag var lite rädd för det fenomenet. Med riktigt bra helljus tycker jag också att det blir lite jobbig övergång när man bländar ner till halvljus, då ögat vant sig vid att ha mycket ljus. Det är också lite sådär att ha en dyr extraljusramp enkelt att stjäla utvändigt på bilen, med en ramp för dryga tusingen kan man ha mer sinnesfrid.
W-light Impulse II lyser vad som verkar vara "lagom" starkt och brett, samtidigt som den har helt OK kastlängd på drygt 400 meter i 1 lux. Tror den blir ett bra komplement min treas "matrix" helljus, som ändå är rätt OK. Kompletterade med XBB relästyrning och teslaspecifik ODB-adapter. Hela kalaset gick på ca 3500 kr totalt och jag tänker montera själv. Återkommer med resultat.
Går att göra bra deals nu när det är lågsäsong.
https://ljusgiganten.se/supervision-w-l ... EUQAvD_BwE
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Re: Extraljus model 3
Har monterat rampen nu. Hade en del problem att få den att funka, vilket visade sig vara en trasig adapter till OBD vilket gjorde att XBB-dongeln inte hittade signalerna. Toppklassig support från både XBB och Tässla!
Jag är nöjd med resultatet, blev en lagom boost för både kastlängd och bredd och rampen kompletterar matrix-strålkastarna bra. Helljuset gick från "OK" till "Bra" men har en del kvar till "Spektakulärt"! Rampen fälldes smidigt in grillen under regplåten och har lämplig storlek för Model 3.
Jag försökte ta bilder för att illustrera skillnaden, men det är svårt att fånga på bild. Jag tror kameran kompenserar för det starkare ljuset, skillnaden upplevs större i verkligheten.
Helljus Helljus + W-light Impulse II
Jag är nöjd med resultatet, blev en lagom boost för både kastlängd och bredd och rampen kompletterar matrix-strålkastarna bra. Helljuset gick från "OK" till "Bra" men har en del kvar till "Spektakulärt"! Rampen fälldes smidigt in grillen under regplåten och har lämplig storlek för Model 3.
Jag försökte ta bilder för att illustrera skillnaden, men det är svårt att fånga på bild. Jag tror kameran kompenserar för det starkare ljuset, skillnaden upplevs större i verkligheten.
Helljus Helljus + W-light Impulse II
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.