Tom skrev:Wow. Körde en Performance i Göteborg. Väldigt trevlig och påläst säljare som åkte med. Man befarade ju att det var någon väldigt försiktig som inte tillät några utsvävningar men när vi träffades i butiken sa han ”Tjena! Skall vi sticka ut och bränna gummi?”
Fick känna på den i krypkörning i stadstrafik, torr väg, torr motorväg samt en liten sträcka med snö!
4-5 mils körning. Vi kollade energigrafen efteråt och snittet låg på 250 W/km. Men då var det radiobilskörning.
Sammantaget älskar jag formatet, drivlinan. Utrymme och finish är helt ok. Infotainment och ljud riktigt bra. Något mer myspys som ambient light hade varit OK.
Tänker dock avvakta för att se var bakhjulsdriften hamnar i pris. Skulle möjlighet till dragkrok komma så skulle det troligen bli ett köp.
Jag har ungefär samma känsla.
Väl sammansatt och bättre ihopskruvad än den amerikanska varianten jag satt i för 8 månader sen. Kvalitetskänslan är jämförbar med BMW.
Drivlinan är magisk. Man ÄGER vägen. Utan ansträngning placerar man bilen där man vill ha den. Som att lågsniffa med ett jaktplan på Stealthmode.
Stötdämpning är lagom hård i Performance. Påminner om min BMW 3-serie med m-chassi.
Hoppas det inte blir avsevärt mjukare i övriga bilar. 20 tum inga problem med komforten enligt mig.
Bra lastutrymme. Får in en golfbag på längden vilket innebär att 4 bagar går in utan att fälla sätet.
Minus
- Ingen rattvärme. Nästan dealbreaker för min del...
- Lite mer mysbelysning hade varit trevligt. Kvällskörningarna känns lite för sterilt för min del. Får mig att fundera på vit inredning.
- Lite tight för fötterna bak. Tur man inte sitter där så ofta.
Jag väntar på LR alternativt MR och hoppas att Elon tar sitt förnuft till fånga och lägger in rattvärme i bilen.