Electrify America verkar köra med ABB-laddare, vilket även Ionity delvis gör. Problemet verkar kopplat till en viss leverantör av vätskekylda kablar, för hoppas att de använder en annan leverantör i Europa.
I Europa tror jag att dom ännu inte använder vätskekylda kablar, det är också orsaken till de förhållandevisa låga effekterna. Dom bör alltså inte vara drabbade av detta.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Electrify America verkar köra med ABB-laddare, vilket även Ionity delvis gör. Problemet verkar kopplat till en viss leverantör av vätskekylda kablar, för hoppas att de använder en annan leverantör i Europa.
I Europa tror jag att dom ännu inte använder vätskekylda kablar, det är också orsaken till de förhållandevisa låga effekterna. Dom bör alltså inte vara drabbade av detta.
/fth
Jo vissa stationer har vätskekylda kablar även här, tror det är de stationer som har ABB-laddare. Som t.ex. den i Danmark som Björn Nyland laddade I-pace på. Den hade definitivt vätskekylda kablar.
Jo vissa stationer har vätskekylda kablar även här, tror det är de stationer som har ABB-laddare. Som t.ex. den i Danmark som Björn Nyland laddade I-pace på. Den hade definitivt vätskekylda kablar.
Jo, det stämmer ju, jag syftade på den stora utrullningen av Ionity som pågår, där använder dom tydligen kablar av typen CCS version 1.0 med maxeffekt 80kW. Dessa skall sedan bytas ut mot vätskekylda version 2.0-kablar med stöd för 350kW (stolpen har alltså stöd för det redan nu).
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jo, det stämmer ju, jag syftade på den stora utrullningen av Ionity som pågår, där använder dom tydligen kablar av typen CCS version 1.0 med maxeffekt 80kW. Dessa skall sedan bytas ut mot vätskekylda version 2.0-kablar med stöd för 350kW (stolpen har alltså stöd för det redan nu).
/fth
Jag syftade också på Ionity. Men det är nog som du säger att majoriteten av Ionitystationerna som sätts upp av Ionity nu är utan vätskekylda kablar. Ionity använder sig av flera olika leverantörer av laddare (syns tydligt på att de kan se väldigt olika ut) och alla leverantörerna verkar inte erbjuda vätskekylda kablar än, även om själva laddaren är förberedd för det.
Blev lite positivt överraskad över prisstrategin, 80kr per laddning. Iom att Tesla numera tar över 2kr/kwh så är det halva priset för att fylla på där ifall man saknar fri suc.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Blev lite positivt överraskad över prisstrategin, 80kr per laddning. Iom att Tesla numera tar över 2kr/kwh så är det halva priset för att fylla på där ifall man saknar fri suc.
Det är väl nått introduktionspris om inte jag minns fel?
Sen skulle det väl kosta 3,60/kWh eller nått sånt?
Jo precis, men 80 kr verkar fortfarande gälla och det finns ingen annan info om pris på Ionitys hemsida. Men priset lär ju höjas så småningom.
Jo precis, men 80 kr verkar fortfarande gälla och det finns ingen annan info om pris på Ionitys hemsida. Men priset lär ju höjas så småningom.
Man får ju även hoppas de lägger in 5kr/min man står kvar utan koppla loss.
Det ska nog till ett mirakel om de ska klara 400st till 2020. De senaste månaderna har det hänt nada på stationerna.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Man får ju även hoppas de lägger in 5kr/min man står kvar utan koppla loss.
Det ska nog till ett mirakel om de ska klara 400st till 2020. De senaste månaderna har det hänt nada på stationerna.
Lär nog komma anpassat pris innan de stora folkvandringarna från Norge aka påsk och sommarsemester sätter igång
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dock med tanke på Teslornas laddkurva så är frågan hur mycket du sparar innan du börjar förlänga laddtiden. Om du laddar fullt, hur mycket extra tid lägger du på din resa och hur mycket pengar sparar du?
Hut betalar man enklast på Ionity? Kort? Tagg? App? Regndans?
Man kan skapa ett konto med registrerat kort sedan betalar man över hemsida när man är på plats. Man kan även använda mobilen scanna barcod på stationen. New motion Rfid kort funkar också.
Jag har bara testat kort på hemsida det är extremt krångligt men får välja det kort man lagt in sedan välja stationen man laddar från därefter kvittera med bank id.
Det ska komma senare plugg and pay.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Riktigt kul att se att Model 3 får samma flås på Ionity som på nuvarande SuC.
Bilen är troligtvis mjukvaruspärrad på 120kW fram till Tesla lanserar v3 SuC senare under året. Model 3 ska ju enligt spec. klara 175kW, 525A så skulle inte bli förvånad om den kan ladda i dessa hastigheter även på Ionity efter att Tesla uppgraderat mjukvaran. De vill såklart visa detta på sina egna SuC först
Diggar skarpt att Model 3 har CCS och därmed i princip kan ladda överallt utan adaptrar