Nya modellbeteckningar för Model S/X
Moderator: Redaktion
Re: Nya modellbeteckningar för Model S/X
Tesla har fortfarande inte uppdaterat designstudion i Europa med nya modellerna/priserna. Någon som hört nåt mer? Är lite nyfiken på vad svenska priset blir för den nya standard range med strypt 100kWh-batteri 

Var inne på Tesla-butiken Täby i lördags, de nämnde runt en miljon för standard, jag gissar på 1,1 Msek. Men spännande är det... Och jag tror inte på 1 Msek.helix skrev:Tesla har fortfarande inte uppdaterat designstudion i Europa med nya modellerna/priserna. Någon som hört nåt mer? Är lite nyfiken på vad svenska priset blir för den nya standard range med strypt 100kWh-batteri
Model Y LR
Model S 100D -18
intressant! Det låter som en rejäl sänkning om den skulle landa på 1msek med tanke på att en S100D kostar 1183k idag. Blir nog väldigt få som kommer köpa till uppgraderad räckvidd för så lite extra det ger.termosen skrev:Var inne på Tesla-butiken Täby i lördags, de nämnde runt en miljon för standard, jag gissar på 1,1 Msek. Men spännande är det... Och jag tror inte på 1 Msek.helix skrev:Tesla har fortfarande inte uppdaterat designstudion i Europa med nya modellerna/priserna. Någon som hört nåt mer? Är lite nyfiken på vad svenska priset blir för den nya standard range med strypt 100kWh-batteri
Ska bli intressant att se hur mycket Tesla isåfall sänker de nya 75D som ligger ute till försäljning nu på hemsidan.
Ja, det ska bli intressant, men som sagt så slängde de bara ur sig någon siffra, varpå jag sa, att då är det ju meningslöst att köpa 75D idag, om de hamnar så nära. Det sade de då inget om.helix skrev:intressant! Det låter som en rejäl sänkning om den skulle landa på 1msek med tanke på att en S100D kostar 1183k idag. Blir nog väldigt få som kommer köpa till uppgraderad räckvidd för så lite extra det ger.termosen skrev:Var inne på Tesla-butiken Täby i lördags, de nämnde runt en miljon för standard, jag gissar på 1,1 Msek. Men spännande är det... Och jag tror inte på 1 Msek.helix skrev:Tesla har fortfarande inte uppdaterat designstudion i Europa med nya modellerna/priserna. Någon som hört nåt mer? Är lite nyfiken på vad svenska priset blir för den nya standard range med strypt 100kWh-batteri
Ska bli intressant att se hur mycket Tesla isåfall sänker de nya 75D som ligger ute till försäljning nu på hemsidan.
Men jag tror inte på 1msek, jag tror på 1,1Msek baserat på vad Model 3 i USA kostar idag, kontra i Sverige.
Den sänktes väl dock i USA? Alltså den som nu heter extended range, som motsvarar 100D. Så den borde gå ner lite, plus ner ytterligare pga låst batteri.
Model Y LR
Model S 100D -18
Tror bilarna sänktes med 1000$ och sen kostar uppgraderad räckvidd 8000$. Det är utan moms osv i USA så det borde motsvara kanske 130k i Sverige och då landar vi på 1050k.termosen skrev:Ja, det ska bli intressant, men som sagt så slängde de bara ur sig någon siffra, varpå jag sa, att då är det ju meningslöst att köpa 75D idag, om de hamnar så nära. Det sade de då inget om.helix skrev:intressant! Det låter som en rejäl sänkning om den skulle landa på 1msek med tanke på att en S100D kostar 1183k idag. Blir nog väldigt få som kommer köpa till uppgraderad räckvidd för så lite extra det ger.termosen skrev:Var inne på Tesla-butiken Täby i lördags, de nämnde runt en miljon för standard, jag gissar på 1,1 Msek. Men spännande är det... Och jag tror inte på 1 Msek.helix skrev:Tesla har fortfarande inte uppdaterat designstudion i Europa med nya modellerna/priserna. Någon som hört nåt mer? Är lite nyfiken på vad svenska priset blir för den nya standard range med strypt 100kWh-batteri
Men jag tror inte på 1msek, jag tror på 1,1Msek baserat på vad Model 3 i USA kostar idag, kontra i Sverige.
Den sänktes väl dock i USA? Alltså den som nu heter extended range, som motsvarar 100D. Så den borde gå ner lite, plus ner ytterligare pga låst batteri.
Vi får se helt enkelt när det väl annonseras. Borde då också vara med WLTP-siffror och det kanske är just den certifieringen som gör att det tar lite extra tid att få till uppdateringen i Europa.