Man bör icke-välja de virtuella backspeglarna enligt journalisterna.Jeppe_E skrev:Välja bort? Det är väl inget man väljer bort, utan snarare väljer till?Muhlegg skrev:Många journalister som har testkört har klagat på de virtuella backspeglarna så de borde man nog välja bort. Eller i varje fall testa själv innan man beställer.mjoakim skrev:Vänder på frågan. Vilka tillval kan man hoppa över?
Det borde väl komma ut bilar till handlarna snart väl?
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Re: Audi e-tron
Gustav på GT-board har lagt upp lite filmklipp på E-tron tester. Bland annat denna där man ser lite hur de virtuella speglarna funkar
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7291
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Audi e-tron
"Total technical fail" var omdömet i en review jag sågGeni87 skrev:Man bör icke-välja de virtuella backspeglarna enligt journalisterna.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Audi e-tron
Har Du provat om stolarna i Model 3 passar bättre?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Audi e-tron
Vil Du byta till next gen säten är jag helt öppen för att byta din bil mot min!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2302
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Standardstolarna i E-tron är inget vidare jämfört med till exempel Volvo.
Sportstolarna funkar bra om du är lång och smal.
Komfortstolarna är bättre, men kostar cirka 50 000:- extra
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Säljaren försökte sälja en dieselbil istället när jag var där.
Sportstolarna funkar bra om du är lång och smal.
Komfortstolarna är bättre, men kostar cirka 50 000:- extra
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Säljaren försökte sälja en dieselbil istället när jag var där.
Re: Audi e-tron
Nä, utan provkörning lär jag ju inte köpa nån... Kändes dock bättre i ryggen i morse. Drog ner svankstödet en hel del. Kändes lite kontraintuitivt eftersom jag kände det som att jag ville ha mer svankstöd än vad som gick att få. Men jag kunde liksom sitta djupare i stolen och då blev vinklarna lite bättre. Hoppas jag. Får se hur det känns på hemvägen.Off Grid Byggaren skrev:Standardstolarna i E-tron är inget vidare jämfört med till exempel Volvo.
Sportstolarna funkar bra om du är lång och smal.
Komfortstolarna är bättre, men kostar cirka 50 000:- extra
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Säljaren försökte sälja en dieselbil istället när jag var där.
Re: Audi e-tron
Min handlare får i alla fall in två e tron, en för testkörning och en att ha i visningshallen.Off Grid Byggaren skrev:Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2073
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Audi e-tron
Så här svarade min säljare alldeles nu.Off Grid Byggaren skrev:
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
-"Våra E-ton är på gång Bilarna är på G och i ska göra i ordning dem så fort vi kan,"
Så att det inte kommer finnas bilar hos handlarna är ngt. du blivit fel informerad om.
Tesla Model Y
Re: Audi e-tron
Jag bad om en offert på Q5 och säljaren föreslog eTron eftersom jag inte ville ha leverans förrens i sommar. Men det är en kul konspirationsteori du har...Off Grid Byggaren skrev:Standardstolarna i E-tron är inget vidare jämfört med till exempel Volvo.
Sportstolarna funkar bra om du är lång och smal.
Komfortstolarna är bättre, men kostar cirka 50 000:- extra
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Säljaren försökte sälja en dieselbil istället när jag var där.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2302
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
Re: Audi e-tron
De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.Off Grid Byggaren skrev:Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
Re: Audi e-tron
Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron
Från en bilförsäljare i Dalarna:
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: Audi e-tron
De kan ju inte vara möjligt? Audi skulle ju inte sälja några e-Tron.dd88 skrev:Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Audi e-tron
Det är ändå underligt att de pushar för den om de inte kan leverera tycker jag. Om någon som inte har testat elbil provkör bilen och älskar den men får veta att de kan få bilen 2020 skulle jag tro att nästa besök blir hos Tesla istället för att snällt vänta 1 år på bilen.Jeppe_E skrev:De kan ju inte vara möjligt? Audi skulle ju inte sälja några e-Tron.dd88 skrev:Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
Re: Audi e-tron
Fast kvoten var väl nästan slut, inte helt slut? Sen är frågan om det var kvoten för året eller för årsmodellen?
Re: Audi e-tron
Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?Muhlegg skrev:De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.Off Grid Byggaren skrev:Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
Re: Audi e-tron
Proline med 360 kamera, keyless och Matrix strålkastare. Jag får den i början av juni men hade kunnat få den tidigare om jag velat. Jag ställde mig i kö väldigt tidigt och la in beställningen i slutet av december.kangru skrev:Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?Muhlegg skrev:De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.Off Grid Byggaren skrev:Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
Re: Audi e-tron
Blir nog en helt ok bil. Har du fått någon klarhet i hur man i Sverige planerar att ta betalt för laddningen? Det tyska systemet verkade aningen komplicerat och även dyrt även om det kanske först började ta betalt efter 1år.Muhlegg skrev:Proline med 360 kamera, keyless och Matrix strålkastare. Jag får den i början av juni men hade kunnat få den tidigare om jag velat. Jag ställde mig i kö väldigt tidigt och la in beställningen i slutet av december.kangru skrev:Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?Muhlegg skrev:De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.Off Grid Byggaren skrev:Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
Re: Audi e-tron
Du menar för Ionity? Jag vet inte exakt hur de tar betalt. Det står att det går via ett kort med nfc eller via en app. I nästa version av bilen (de som tillverkas andra halvan av det här året tror jag, säljaren visste inte exakt när) kommer det vara inbyggt i bilen.kangru skrev:Blir nog en helt ok bil. Har du fått någon klarhet i hur man i Sverige planerar att ta betalt för laddningen? Det tyska systemet verkade aningen komplicerat och även dyrt även om det kanske först började ta betalt efter 1år.Muhlegg skrev:Proline med 360 kamera, keyless och Matrix strålkastare. Jag får den i början av juni men hade kunnat få den tidigare om jag velat. Jag ställde mig i kö väldigt tidigt och la in beställningen i slutet av december.kangru skrev:Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?Muhlegg skrev:De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.Off Grid Byggaren skrev:Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
Någon postade en prislista här och nu är det 80 kr per tillfälle men det är inte bestämt hur länge det skulle gälla.
Re: Audi e-tron
Jag tänkte mer på den lite komplicerade strukturen som beskrivs på https://electrek.co/2019/02/01/audi-cha ... ctric-suv/Muhlegg skrev:Du menar för Ionity? Jag vet inte exakt hur de tar betalt. Det står att det går via ett kort med nfc eller via en app. I nästa version av bilen (de som tillverkas andra halvan av det här året tror jag, säljaren visste inte exakt när) kommer det vara inbyggt i bilen.
Någon postade en prislista här och nu är det 80 kr per tillfälle men det är inte bestämt hur länge det skulle gälla.
City tariff* Transit tariff*
Basic fee €4.95/month €17.95/month
AC charging (up to 22 kW) €7.95/charging process €7.95/charging process
DC charging (up to 50 kW) €9.95/charging process €9.95/charging process
IONITY HPC (up to 150 kW) No offer Introductory price: €8.00/charging process Special price: €0.33/kWh
Re: Audi e-tron
Jag fick precis besked om att min e-tron ska byggas redan nästa vecka med leverans i mars. Tidigare hette det att den skulle byggas i maj med leverans i juni. Jag tolkar det som att de har rappat på produktionen. Från och med nästa vecka finns en demobil hos min åf att leka med.Muhlegg skrev:Det är ändå underligt att de pushar för den om de inte kan leverera tycker jag. Om någon som inte har testat elbil provkör bilen och älskar den men får veta att de kan få bilen 2020 skulle jag tro att nästa besök blir hos Tesla istället för att snällt vänta 1 år på bilen.Jeppe_E skrev:De kan ju inte vara möjligt? Audi skulle ju inte sälja några e-Tron.dd88 skrev:Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
mati skrev:Jag fick precis besked om att min e-tron ska byggas redan nästa vecka med leverans i mars. Tidigare hette det att den skulle byggas i maj med leverans i juni. Jag tolkar det som att de har rappat på produktionen. Från och med nästa vecka finns en demobil hos min åf att leka med.Muhlegg skrev:Det är ändå underligt att de pushar för den om de inte kan leverera tycker jag. Om någon som inte har testat elbil provkör bilen och älskar den men får veta att de kan få bilen 2020 skulle jag tro att nästa besök blir hos Tesla istället för att snällt vänta 1 år på bilen.Jeppe_E skrev:De kan ju inte vara möjligt? Audi skulle ju inte sälja några e-Tron.dd88 skrev:Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
Eller minskad efterfrågan?
ps. Kul att se att du lever!
Re: Audi e-tron
Mati, är det Toveks i Lidköping som får en demobil alltså?
Kunde vara kul att testa i så fall.
Kunde vara kul att testa i så fall.
P85DL 2015
P3 2019
BMW i4 M50 2022
BMW i4 M50 2022