Vänder på frågan. Vilka tillval kan man hoppa över?
Det borde väl komma ut bilar till handlarna snart väl?
Många journalister som har testkört har klagat på de virtuella backspeglarna så de borde man nog välja bort. Eller i varje fall testa själv innan man beställer.
Välja bort? Det är väl inget man väljer bort, utan snarare väljer till?
Man bör icke-välja de virtuella backspeglarna enligt journalisterna.
Standardstolarna i E-tron är inget vidare jämfört med till exempel Volvo.
Sportstolarna funkar bra om du är lång och smal.
Komfortstolarna är bättre, men kostar cirka 50 000:- extra
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Säljaren försökte sälja en dieselbil istället när jag var där.
Nä, utan provkörning lär jag ju inte köpa nån... Kändes dock bättre i ryggen i morse. Drog ner svankstödet en hel del. Kändes lite kontraintuitivt eftersom jag kände det som att jag ville ha mer svankstöd än vad som gick att få. Men jag kunde liksom sitta djupare i stolen och då blev vinklarna lite bättre. Hoppas jag. Får se hur det känns på hemvägen.
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Så här svarade min säljare alldeles nu.
-"Våra E-ton är på gång Bilarna är på G och i ska göra i ordning dem så fort vi kan,"
Så att det inte kommer finnas bilar hos handlarna är ngt. du blivit fel informerad om.
Standardstolarna i E-tron är inget vidare jämfört med till exempel Volvo.
Sportstolarna funkar bra om du är lång och smal.
Komfortstolarna är bättre, men kostar cirka 50 000:- extra
Tyvärr vill de inte sälja några elbilar, så det kommer inte finnas demobilar ute hos handlarna vad jag hört.
Endast bilar med giltig kundorder kommer köras ut till handlarna.
Säljaren försökte sälja en dieselbil istället när jag var där.
Jag bad om en offert på Q5 och säljaren föreslog eTron eftersom jag inte ville ha leverans förrens i sommar. Men det är en kul konspirationsteori du har...
Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.
Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
De kan ju inte vara möjligt? Audi skulle ju inte sälja några e-Tron.
Det är ändå underligt att de pushar för den om de inte kan leverera tycker jag. Om någon som inte har testat elbil provkör bilen och älskar den men får veta att de kan få bilen 2020 skulle jag tro att nästa besök blir hos Tesla istället för att snällt vänta 1 år på bilen.
Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.
Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?
Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.
Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?
Proline med 360 kamera, keyless och Matrix strålkastare. Jag får den i början av juni men hade kunnat få den tidigare om jag velat. Jag ställde mig i kö väldigt tidigt och la in beställningen i slutet av december.
Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.
Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?
Proline med 360 kamera, keyless och Matrix strålkastare. Jag får den i början av juni men hade kunnat få den tidigare om jag velat. Jag ställde mig i kö väldigt tidigt och la in beställningen i slutet av december.
Blir nog en helt ok bil. Har du fått någon klarhet i hur man i Sverige planerar att ta betalt för laddningen? Det tyska systemet verkade aningen komplicerat och även dyrt även om det kanske först började ta betalt efter 1år.
Det kanske bara var min säljare som inte var så intresserad av elbilar.
Han påstod att de lokala återförsäljarna var tvungna att köpa sig en E-tron från Audi Sverige om de skulle ha någon demobil.
Nu blir det väl några bilar över efter VM i Åre, de kanske kommer ut till några återförsäljarna.
Tidigast i sommar kunde det bli aktuellt med några kundleveranser enligt min säljare.
Förmodar att handlarna helst säljer lagerbilar, så det kommer in provisioner och lite pengar på kontot.
De flesta struntar nog i om det är el, diesel eller etanol. Det är Always Be Closing som gäller. Dock verkade den säljaren jag beställde eTron av riktigt såld på eldrift och sågade disel vid fotknölarna men om jag velat köpa en disel hade han nog inte tackat nej.
Vilken leveranstid skulle du få? Vad blev det för konfiguration?
Proline med 360 kamera, keyless och Matrix strålkastare. Jag får den i början av juni men hade kunnat få den tidigare om jag velat. Jag ställde mig i kö väldigt tidigt och la in beställningen i slutet av december.
Blir nog en helt ok bil. Har du fått någon klarhet i hur man i Sverige planerar att ta betalt för laddningen? Det tyska systemet verkade aningen komplicerat och även dyrt även om det kanske först började ta betalt efter 1år.
Du menar för Ionity? Jag vet inte exakt hur de tar betalt. Det står att det går via ett kort med nfc eller via en app. I nästa version av bilen (de som tillverkas andra halvan av det här året tror jag, säljaren visste inte exakt när) kommer det vara inbyggt i bilen.
Någon postade en prislista här och nu är det 80 kr per tillfälle men det är inte bestämt hur länge det skulle gälla.
Du menar för Ionity? Jag vet inte exakt hur de tar betalt. Det står att det går via ett kort med nfc eller via en app. I nästa version av bilen (de som tillverkas andra halvan av det här året tror jag, säljaren visste inte exakt när) kommer det vara inbyggt i bilen.
Någon postade en prislista här och nu är det 80 kr per tillfälle men det är inte bestämt hur länge det skulle gälla.
City tariff* Transit tariff*
Basic fee €4.95/month €17.95/month
AC charging (up to 22 kW) €7.95/charging process €7.95/charging process
DC charging (up to 50 kW) €9.95/charging process €9.95/charging process
IONITY HPC (up to 150 kW) No offer Introductory price: €8.00/charging process Special price: €0.33/kWh
Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
De kan ju inte vara möjligt? Audi skulle ju inte sälja några e-Tron.
Det är ändå underligt att de pushar för den om de inte kan leverera tycker jag. Om någon som inte har testat elbil provkör bilen och älskar den men får veta att de kan få bilen 2020 skulle jag tro att nästa besök blir hos Tesla istället för att snällt vänta 1 år på bilen.
Jag fick precis besked om att min e-tron ska byggas redan nästa vecka med leverans i mars. Tidigare hette det att den skulle byggas i maj med leverans i juni. Jag tolkar det som att de har rappat på produktionen. Från och med nästa vecka finns en demobil hos min åf att leka med.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Audi Göteborg fick in två bilar igår (eller om det var idag?), min säljare nämnde något om 900-ish sålda bilar och att kvoten för året börjar ta slut.
Spårsändare kommer även vara standard snart.
De kan ju inte vara möjligt? Audi skulle ju inte sälja några e-Tron.
Det är ändå underligt att de pushar för den om de inte kan leverera tycker jag. Om någon som inte har testat elbil provkör bilen och älskar den men får veta att de kan få bilen 2020 skulle jag tro att nästa besök blir hos Tesla istället för att snällt vänta 1 år på bilen.
Jag fick precis besked om att min e-tron ska byggas redan nästa vecka med leverans i mars. Tidigare hette det att den skulle byggas i maj med leverans i juni. Jag tolkar det som att de har rappat på produktionen. Från och med nästa vecka finns en demobil hos min åf att leka med.