Elbilspriser

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 3026
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Elbilspriser

Inlägg av Walker »

Jaha, då fick jag mina farhågor och misstankar bekräftade.
I förrgår fick jag info från en representant för en STOR tysk biltillverkare.
De slår på 60.000.- på det svenska priset på elbilar. Så när ni läser uppgifter om vad kommande elbilar kommer att kosta blir de alltså minst 60.000.- dyrare.
Varför just den siffran?
Det tror jag ni redan räknat ut. Det är m a o inte konsumenten som får skattebonusen - det ser tillverkarna till. Helt öppet och utan att skämmas för det. Som att gå fram och stjäla allt godis som barnet precis fått från sina föräldrar.
Osnyggt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2083
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Elbilspriser

Inlägg av gellerstam »

:-(

Nu vet jag iof inte om du syftar till vag. Men så generösa de känns, då jag fick hela 38kkr i rabatt på e-tron offerten. :twisted:
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jeppe_E »

Det är ju ganska enkelt att hantera, ge tusan i att köpa bilarna från dem, så får de dra ner på priset igen. Men det är ju svårt att säga om t.ex. Tesla inte gör samma sak.

Exempel: En Tesla Model 3 kostar 56400 EUR i Tyskland, vilket är 589.000 kr, alltså 490.000 ex moms. Vilket ger med svenskt moms, ett pris på 612.000 kr.
Sen är det förstås inte hela sanningen, men jag är ganska övertygad om att det inte bara är en tysk tillverkare som gör så.

En Kona Electric Style kostar 42500 EUR i Tyskland, 443.000 SEK. I Sverige kostar den 430.000 SEK. Så den bilen är ju faktiskt billigare i Sverige och detsamma gäller Kia e-Niro. De är aggresivt prissatta.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14721
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elbilspriser

Inlägg av LarsL »

På sätt och vis är det ju samma sak att tillverkaren får pengarna eller om vi får dem, produkters pris sätts ju ändå utifrån vad konsumenten är redo att betala. Köper vi inte produkten så får de sänka priset annars tjänar de mer pengar på elbilar och vill sälja fler till Sverige, vilket gynnar oss.
Mickep
Inlägg: 3683
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Elbilspriser

Inlägg av Mickep »

Det är samma sak med rot avdraget. folk får betala lika mycket som före avdraget med företagen tar vinsten som marginal. (för att folk blir lurade, det är som "rea" där de höjer priset lika mycket som rean är. Det ä oerhört fult. omoraliskt, men tyvärr helt lagligt. För att komma runt det är det nog momssänkning som krävs. (man skulle kunna säga att de elbilar under 500 000kr får kanske 5% moms) Visst helt skulle vara bättre men tror inte det går igenom, då bilarna tyvärr är för dyra och då sponsrar man man övre medelklassen, för att incitamentet skall vara att få bra fler (=billigare) bilar.
Grimlos
elbilist
Inlägg: 124
Blev medlem: 08 aug 2018 22:14
Ort: Enköping

Re: Elbilspriser

Inlägg av Grimlos »

LarsL skrev:
På sätt och vis är det ju samma sak att tillverkaren får pengarna eller om vi får dem, produkters pris sätts ju ändå utifrån vad konsumenten är redo att betala. Köper vi inte produkten så får de sänka priset annars tjänar de mer pengar på elbilar och vill sälja fler till Sverige, vilket gynnar oss.
Hur gynnar det "oss" att priserna går upp i Sverige ? Subventionen blir ju noll och inget. Försäljningen kommer inte gå upp, det enda som går upp är tillverkarnas marginal, pga en statlig miljöbilspremie som skulle göra elbilspriserna mer attraktiva...
Hyundai Ioniq -17, 28 kWh
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Elbilspriser

Inlägg av pubbe »

Det kommer ju inte vara svårt att se om dom höjer det svenska priset med 60 000 då det inte är så svårt att jämföra med Tyskland. Vi ska bara komma ihåg att Tyskland har 16% moms, Sverige har 25% moms, så bilarna ska vara ca 10% billigare där (grovt räknat).
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11220
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jerker »

pubbe skrev:
Det kommer ju inte vara svårt att se om dom höjer det svenska priset med 60 000 då det inte är så svårt att jämföra med Tyskland. Vi ska bara komma ihåg att Tyskland har 16% moms, Sverige har 25% moms, så bilarna ska vara ca 10% billigare där (grovt räknat).
Nej, Tyskland har 19% moms. Dessutom har vi vagnskadegaranti som vi får betala extra för.
Grimlos
elbilist
Inlägg: 124
Blev medlem: 08 aug 2018 22:14
Ort: Enköping

Re: Elbilspriser

Inlägg av Grimlos »

Jerker skrev:
pubbe skrev:
Det kommer ju inte vara svårt att se om dom höjer det svenska priset med 60 000 då det inte är så svårt att jämföra med Tyskland. Vi ska bara komma ihåg att Tyskland har 16% moms, Sverige har 25% moms, så bilarna ska vara ca 10% billigare där (grovt räknat).
Nej, Tyskland har 19% moms. Dessutom har vi vagnskadegaranti som vi får betala extra för.
Dessa två är betydligt bättre argument för att priserna blir ngt högre i Sverige.
Hyundai Ioniq -17, 28 kWh
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14721
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elbilspriser

Inlägg av LarsL »

Grimlos skrev:
LarsL skrev:
På sätt och vis är det ju samma sak att tillverkaren får pengarna eller om vi får dem, produkters pris sätts ju ändå utifrån vad konsumenten är redo att betala. Köper vi inte produkten så får de sänka priset annars tjänar de mer pengar på elbilar och vill sälja fler till Sverige, vilket gynnar oss.
Hur gynnar det "oss" att priserna går upp i Sverige ? Subventionen blir ju noll och inget. Försäljningen kommer inte gå upp, det enda som går upp är tillverkarnas marginal, pga en statlig miljöbilspremie som skulle göra elbilspriserna mer attraktiva...
Det lönar sig mer att leverera elbilar till Sverige och vi får större tilldelning om omställningen går fortare med fler bilar på begagnat marknaden.
Tänk på att priset allt bestäms av vad kunden är beredd att betala.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14721
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elbilspriser

Inlägg av LarsL »

Mickep skrev:
Det är samma sak med rot avdraget. folk får betala lika mycket som före avdraget med företagen tar vinsten som marginal. (för att folk blir lurade, det är som "rea" där de höjer priset lika mycket som rean är. Det ä oerhört fult. omoraliskt, men tyvärr helt lagligt. För att komma runt det är det nog momssänkning som krävs. (man skulle kunna säga att de elbilar under 500 000kr får kanske 5% moms) Visst helt skulle vara bättre men tror inte det går igenom, då bilarna tyvärr är för dyra och då sponsrar man man övre medelklassen, för att incitamentet skall vara att få bra fler (=billigare) bilar.
Moms befrielse ger samma effekt som bonus, de kommer alltså höja priserna med samma belopp som momsen sänks.

Det som kan funka är straffskatt på avgasbilar, men inte heller det är säkert eftersom det då finns utrymme höja priset på elbilar.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9404
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Elbilspriser

Inlägg av bylund »

Fast man kan ju köpa nya bilar i andra länder och betala momsen i hemlandet inom EU.

Osäker på om man får bonus för en ny bil som inte varit i trafik innan den ställs på i Sverige.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11220
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jerker »

bylund skrev:
Fast man kan ju köpa nya bilar i andra länder och betala momsen i hemlandet inom EU.

Osäker på om man får bonus för en ny bil som inte varit i trafik innan den ställs på i Sverige.
Ja, det får man. Privatimport av nya bilar ger bonus.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jeppe_E »

Jerker skrev:
bylund skrev:
Fast man kan ju köpa nya bilar i andra länder och betala momsen i hemlandet inom EU.

Osäker på om man får bonus för en ny bil som inte varit i trafik innan den ställs på i Sverige.
Ja, det får man. Privatimport av nya bilar ger bonus.
Jaså?

Så om man köper sin Tesla i från Tyskland och importerar den, så får man miljöbonus???
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Elbilspriser

Inlägg av Crappy »

Mickep skrev:
Det är samma sak med rot avdraget. folk får betala lika mycket som före avdraget med företagen tar vinsten som marginal. (för att folk blir lurade, det är som "rea" där de höjer priset lika mycket som rean är. Det ä oerhört fult. omoraliskt, men tyvärr helt lagligt. För att komma runt det är det nog momssänkning som krävs. (man skulle kunna säga att de elbilar under 500 000kr får kanske 5% moms) Visst helt skulle vara bättre men tror inte det går igenom, då bilarna tyvärr är för dyra och då sponsrar man man övre medelklassen, för att incitamentet skall vara att få bra fler (=billigare) bilar.
Offtopic men
Vet du detta av egen erfarenhet? Du gör det själv?
Det är nämligen ett rykte som tyvärr slagit rot....

Som hantverkare har jag aldrig stött på detta fenomen. Dessutom kommer de flesta på efter att offerterna är lämnade att de ska ha rot. Så det är lite svårt att lägga på extra kostnader i efterhand
Det är också väldigt lätt att räkna hem jobben om man vet att "alla andra" saltar beloppen

Nä. Som sagt jag har aldrig under de år rot funnits stött på saltade fakturor, det var vanligt förr innan ändringen att "materialet" var gratis. Men det påverkade inte konsumenten, även om det i förlängningen förstörde rotavdraget
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11220
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jerker »

Jeppe_E skrev:
Jerker skrev:
bylund skrev:
Fast man kan ju köpa nya bilar i andra länder och betala momsen i hemlandet inom EU.

Osäker på om man får bonus för en ny bil som inte varit i trafik innan den ställs på i Sverige.
Ja, det får man. Privatimport av nya bilar ger bonus.
Jaså?

Så om man köper sin Tesla i från Tyskland och importerar den, så får man miljöbonus???
Jag rotade rejält i det där eftersom Sono Sion inte heller kommer att få några lokala ÅF utan säljer direkt till kund över hela Europa. Dessutom kommer de inte ens att ha några egna representanter eller serviceverkstäder. Så jag kollade upp det.

När det gäller Sono Sion så måste man dessutom själv registreringsbesiktiga bilen, så den får köras på trailer hit och sen raka vägen till besiktning innan man får ta den i trafik. Men då utgår miljöbonus. Jag minns inte nu hur det är med bilar som först inregistreras i annat land av en ÅF. Jag har för mig att vi diskuterade nåt om att en bil räknas som ny om den inte gått längre än typ 200 mil.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9404
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Elbilspriser

Inlägg av bylund »

Gränsen på 600 mil/6 månader gäller om den är ny i moms-hänseende. För bonusen får den inte ha varit i trafik. Åtminstone gällde det för supermiljöbilspremien. Jag har inte järnkoll på nya bonusen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jeppe_E »

Jerker skrev:
Jeppe_E skrev:
Jerker skrev:
bylund skrev:
Fast man kan ju köpa nya bilar i andra länder och betala momsen i hemlandet inom EU.

Osäker på om man får bonus för en ny bil som inte varit i trafik innan den ställs på i Sverige.
Ja, det får man. Privatimport av nya bilar ger bonus.
Jaså?

Så om man köper sin Tesla i från Tyskland och importerar den, så får man miljöbonus???
Jag rotade rejält i det där eftersom Sono Sion inte heller kommer att få några lokala ÅF utan säljer direkt till kund över hela Europa. Dessutom kommer de inte ens att ha några egna representanter eller serviceverkstäder. Så jag kollade upp det.

När det gäller Sono Sion så måste man dessutom själv registreringsbesiktiga bilen, så den får köras på trailer hit och sen raka vägen till besiktning innan man får ta den i trafik. Men då utgår miljöbonus. Jag minns inte nu hur det är med bilar som först inregistreras i annat land av en ÅF. Jag har för mig att vi diskuterade nåt om att en bil räknas som ny om den inte gått längre än typ 200 mil.
Ok jag tänker såhär: En Tesla LR som kostar 753.000 i Sverige, kostar 714.000 med Svensk moms från Tyskland. Sen får man väl lägga på 10000 för att få hem den med alla avgifter. Men sen måste man helförsäkra den, vilket på 3 år innebär typ 18000 kr mer i försäkring, så då är vinsten i princip uppäten ändå.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11220
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jerker »

Jeppe_E skrev:
Jerker skrev:
Jeppe_E skrev:
Jerker skrev:
bylund skrev:
Fast man kan ju köpa nya bilar i andra länder och betala momsen i hemlandet inom EU.

Osäker på om man får bonus för en ny bil som inte varit i trafik innan den ställs på i Sverige.
Ja, det får man. Privatimport av nya bilar ger bonus.
Jaså?

Så om man köper sin Tesla i från Tyskland och importerar den, så får man miljöbonus???
Jag rotade rejält i det där eftersom Sono Sion inte heller kommer att få några lokala ÅF utan säljer direkt till kund över hela Europa. Dessutom kommer de inte ens att ha några egna representanter eller serviceverkstäder. Så jag kollade upp det.

När det gäller Sono Sion så måste man dessutom själv registreringsbesiktiga bilen, så den får köras på trailer hit och sen raka vägen till besiktning innan man får ta den i trafik. Men då utgår miljöbonus. Jag minns inte nu hur det är med bilar som först inregistreras i annat land av en ÅF. Jag har för mig att vi diskuterade nåt om att en bil räknas som ny om den inte gått längre än typ 200 mil.
Ok jag tänker såhär: En Tesla LR som kostar 753.000 i Sverige, kostar 714.000 med Svensk moms från Tyskland. Sen får man väl lägga på 10000 för att få hem den med alla avgifter. Men sen måste man helförsäkra den, vilket på 3 år innebär typ 18000 kr mer i försäkring, så då är vinsten i princip uppäten ändå.
Precis. Det är lätt att glömma avgifterna vid registreringsbesiktning, den uteblivna vagnskadegarantin och kostnaderna för att få hem bilen. En helt ny bil kan ju inte köras för egen maskin.
Verdi

Re: Elbilspriser

Inlägg av Verdi »

Jerker skrev:
Precis. Det är lätt att glömma avgifterna vid registreringsbesiktning, den uteblivna vagnskadegarantin och kostnaderna för att få hem bilen. En helt ny bil kan ju inte köras för egen maskin.
Varför inte då? Jag har själv kört hem två splitter nya BMW från Ashford, UK. För övrigt gick det på ett ut kostnadsmässigt att frakta hem den eller köra hem den själv. Flygbiljett, hotell, slitage på bilen osv kostar också en hel del.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11220
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jerker »

Verdi skrev:
Jerker skrev:
Precis. Det är lätt att glömma avgifterna vid registreringsbesiktning, den uteblivna vagnskadegarantin och kostnaderna för att få hem bilen. En helt ny bil kan ju inte köras för egen maskin.
Varför inte då? Jag har själv kört hem två splitter nya BMW från Ashford, UK. För övrigt gick det på ett ut kostnadsmässigt att frakta hem den eller köra hem den själv. Flygbiljett, hotell, slitage på bilen osv kostar också en hel del.
Men det blir problem om den redan är inregistrerad i ett annat land om du vill ha ut miljöbilspremien.
Verdi

Re: Elbilspriser

Inlägg av Verdi »

Jerker skrev:
Verdi skrev:
Jerker skrev:
Precis. Det är lätt att glömma avgifterna vid registreringsbesiktning, den uteblivna vagnskadegarantin och kostnaderna för att få hem bilen. En helt ny bil kan ju inte köras för egen maskin.
Varför inte då? Jag har själv kört hem två splitter nya BMW från Ashford, UK. För övrigt gick det på ett ut kostnadsmässigt att frakta hem den eller köra hem den själv. Flygbiljett, hotell, slitage på bilen osv kostar också en hel del.
Men det blir problem om den redan är inregistrerad i ett annat land om du vill ha ut miljöbilspremien.
Är det ett krav? När jag körde hem mina fick jag särskilda exportskyltar på dem som endast var till för att kunna köra hem bilen till Sverige. Bilarna såldes för export och blev aldrig registrerade i England.

Fast det är möjligt att man inte ens får det... Känns i vart fall inte aktuellt att importera så länge SEK är så svag. Vinsten måste vara minst 15% som jag ser det för att det ens ska gå plus minus noll. Importbilar tenderar att vara lite svårare att sälja också. Man kan nog räkna med ~10% sämre begagnatvärde. (dvs ~5% av nypriset om man har den 3-4 år) Och ska man ha den företagsleasad så måste man ta hjälp av nån bilfirma som kan få in den utan att den blir momssmittad. Och dessutom övertala ett leasingbolag att acceptera den som leasingobjekt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11220
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jerker »

Verdi skrev:
Jerker skrev:
Verdi skrev:
Jerker skrev:
Precis. Det är lätt att glömma avgifterna vid registreringsbesiktning, den uteblivna vagnskadegarantin och kostnaderna för att få hem bilen. En helt ny bil kan ju inte köras för egen maskin.
Varför inte då? Jag har själv kört hem två splitter nya BMW från Ashford, UK. För övrigt gick det på ett ut kostnadsmässigt att frakta hem den eller köra hem den själv. Flygbiljett, hotell, slitage på bilen osv kostar också en hel del.
Men det blir problem om den redan är inregistrerad i ett annat land om du vill ha ut miljöbilspremien.
Är det ett krav? När jag körde hem mina fick jag särskilda exportskyltar på dem som endast var till för att kunna köra hem bilen till Sverige. Bilarna såldes för export och blev aldrig registrerade i England.

Fast det är möjligt att man inte ens får det... Känns i vart fall inte aktuellt att importera så länge SEK är så svag. Vinsten måste vara minst 15% som jag ser det för att det ens ska gå plus minus noll. Importbilar tenderar att vara lite svårare att sälja också. Man kan nog räkna med ~10% sämre begagnatvärde. (dvs ~5% av nypriset om man har den 3-4 år) Och ska man ha den företagsleasad så måste man ta hjälp av nån bilfirma som kan få in den utan att den blir momssmittad. Och dessutom övertala ett leasingbolag att acceptera den som leasingobjekt.
OK, ja det där får undersökas närmare, särskilt om det det blir fråga om att köpa en Sono Sion. Den är fortfarande den mest intressanta bilen för min del. Hoppas verkligen att den kommer i produktion.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19943
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Elbilspriser

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
Verdi skrev:
Jerker skrev:
Verdi skrev:
Jerker skrev:
Precis. Det är lätt att glömma avgifterna vid registreringsbesiktning, den uteblivna vagnskadegarantin och kostnaderna för att få hem bilen. En helt ny bil kan ju inte köras för egen maskin.
Varför inte då? Jag har själv kört hem två splitter nya BMW från Ashford, UK. För övrigt gick det på ett ut kostnadsmässigt att frakta hem den eller köra hem den själv. Flygbiljett, hotell, slitage på bilen osv kostar också en hel del.
Men det blir problem om den redan är inregistrerad i ett annat land om du vill ha ut miljöbilspremien.
Är det ett krav? När jag körde hem mina fick jag särskilda exportskyltar på dem som endast var till för att kunna köra hem bilen till Sverige. Bilarna såldes för export och blev aldrig registrerade i England.

Fast det är möjligt att man inte ens får det... Känns i vart fall inte aktuellt att importera så länge SEK är så svag. Vinsten måste vara minst 15% som jag ser det för att det ens ska gå plus minus noll. Importbilar tenderar att vara lite svårare att sälja också. Man kan nog räkna med ~10% sämre begagnatvärde. (dvs ~5% av nypriset om man har den 3-4 år) Och ska man ha den företagsleasad så måste man ta hjälp av nån bilfirma som kan få in den utan att den blir momssmittad. Och dessutom övertala ett leasingbolag att acceptera den som leasingobjekt.
OK, ja det där får undersökas närmare, särskilt om det det blir fråga om att köpa en Sono Sion. Den är fortfarande den mest intressanta bilen för min del. Hoppas verkligen att den kommer i produktion.
Den kommer nog..... nån gång..... kanske....
Jerker väntades på elbilen med dragkrok.jpg
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11220
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elbilspriser

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
Jerker skrev:
OK, ja det där får undersökas närmare, särskilt om det det blir fråga om att köpa en Sono Sion. Den är fortfarande den mest intressanta bilen för min del. Hoppas verkligen att den kommer i produktion.
Den kommer nog..... nån gång..... kanske....
Jerker väntades på elbilen med dragkrok.jpg
Hoppet lever. Jag har fortfarande inget skägg! :D
Skriv svar