Lackerare i Stockholm

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Lackerare i Stockholm

Inlägg av jeppe_sthlm »

Sambon hade lite oflyt i snön för ett par veckor sedan och gled baklänges in i en sten i en rätt brant backe. Får ta på mig den - borde ha köpt nya däck..

Såg inget förrän jag tvättade bilen idag dock.

Tog på stötfångaren bak, så jag tänkte kolla om det lönar sig att lämna in den på omlackering eller om jag ska ta självrisken på 6000.

Någon som har tips på någon bra (och helst någotsånär prisvärd) lackerare i norra Stockholmsområdet?
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Re: Lackerare i Stockholm

Inlägg av ovelundkvist »

Johan på Rosenbergs Inpol har kontakt med en prisvärd lackerare norr om stan, kolla med honom.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

jeppe_sthlm skrev:
Sambon hade lite oflyt i snön för ett par veckor sedan och gled baklänges in i en sten i en rätt brant backe. Får ta på mig den - borde ha köpt nya däck..

Såg inget förrän jag tvättade bilen idag dock.

Tog på stötfångaren bak, så jag tänkte kolla om det lönar sig att lämna in den på omlackering eller om jag ska ta självrisken på 6000.

Någon som har tips på någon bra (och helst någotsånär prisvärd) lackerare i norra Stockholmsområdet?
Vilken del av kofångaren? På de äldre är kofångaren delad i tre olika delar, var det den lackerade delen? Kan oavsett hjälpa dig skaffa en kofångare om du vill, flyttar ändå hem och kan ta med den PM isåfall.
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

Är skadan omfattande eller skulle det funkar med en spot repair? Kostar ett par tusen.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Inlägg av jeppe_sthlm »

Den var inte speciellt stor, så det kanske räcker? Ska analysera lite noggrannare imorgon, men ska definitivt kolla upp spot repair!

Vad brukar en sådan kosta?

Ser bara ur att vara lack och ingen trasig plast, så jag hoppas slippa byta något.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Skriv svar