Wahll skrev:Ps glöm inte registrera dig som tesla ägare på siten Tesla Club Sweden


Moderator: Redaktion
Wahll skrev:Ps glöm inte registrera dig som tesla ägare på siten Tesla Club Sweden
Nej jag fick ingen verifikation på min BG betalning heller, inte förrän Tesla ringde och ville bekräfta leveransen så meddelade dom att pengarna kommit fram.Liibo skrev:Någon av er som fått bekräftelse efter ni betala slutfakturan?
Känns lite märkligt att betala 845 000 kr och inte få en bekräftelse att dom fått pengarna?
jag tänker svara på portugisiska om jag väl får enkätenTiborBlomhall skrev:Tesla vill också få reda på vår leveransupplevelse. Nån mer som hade fått mejl från dem?
Med tanke på avsändaradressen svarade jag på engelska trots att frågorna var på svenska. Blir enklare att eskalera
M3apan skrev:jag tänker svara på portugisiska om jag väl får enkätenTiborBlomhall skrev:Tesla vill också få reda på vår leveransupplevelse. Nån mer som hade fått mejl från dem?
Med tanke på avsändaradressen svarade jag på engelska trots att frågorna var på svenska. Blir enklare att eskalera
Samma här. Inte ett ljud och ingen leveransdag ännu. Blir nästan irriterad när kompisarna skickar sms och det inte är från Tesla.Liibo skrev:Någon av er som fått bekräftelse efter ni betala slutfakturan?
Känns lite märkligt att betala 845 000 kr och inte få en bekräftelse att dom fått pengarna?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!![]()
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!![]()
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!![]()
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Bjelke skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!![]()
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
Tycker också detta börjar gå för långt med problem nu. Men många verkar bara säga att det får man räkna med.anna__ skrev:Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Bjelke skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!![]()
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000
Hur vet du felmarginalen på bilarna? Har du uppgifter på detta, eller utgår du från någon slags magkänsla?anna__ skrev:Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Bjelke skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!![]()
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Martey skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!![]()
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
MrStarhouse skrev:Hämtade min i Fredags,
Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.
Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.
Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt
Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatseranna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.Martey skrev:Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatseranna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andraAtt ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.
Absolut, det har jag också sett. Men eftersom jag inte känner till mörkertalet av de som har problemfria och problematiska leveranser som inte berättar något är det svårt att säga något om vad felmarginalen på en bil är (om man nu vill leka med tanken "Hur stor sannolikhet är det att just min bil bil har defekter?").anna__ skrev:Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.Martey skrev:Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatseranna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andraAtt ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån