Det är då man ska spela Haydens symfoni 94, den med pukslaget!
Renault Zoe Intense 22 kWh -16 Reserverat Tesla 3 i MoS 31/3 -16 med köplats #1 Beställt en Kia e-Niro med dragkrok Renault Zoe Intense 41 kWh -18 Reserverat Sono Sion med dragkrok könr. 2170 (!) Tesla M3 SR+ -19, RÖD, med dragkrok HW2.5
Den är klart bäst fast jag skulle nöja mig med en cykelklocka...
Kört elbil sedan maj 2002. Renault Clio Electrique Renault Express Electrique Nissan Leaf Provat det mesta på marknaden Kört ca 3000 mil Tesla Model S Avbokat Model 3 Återgått till Renault Clio Electrique Väntar på att kunna köpa en Model S för max 400´
En kille i Umeå som beställt en Audi e-tron säger att den har ett 120kWh batteri. Och att man kommer att kunna låsa upp dessa kWh när man vill. Stämmer verkligen detta?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Zalman3 skrev:En kille i Umeå som beställt en Audi e-tron säger att den har ett 120kWh batteri. Och att man kommer att kunna låsa upp dessa kWh när man vill. Stämmer verkligen detta?
Måste vara rekord i märklig marknadsföring i så fall.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning. Zoe 22 kWh som andrabil - såld Cybertruck AWD beställd Model Y LR AWD beställd
Zalman3 skrev:En kille i Umeå som beställt en Audi e-tron säger att den har ett 120kWh batteri. Och att man kommer att kunna låsa upp dessa kWh när man vill. Stämmer verkligen detta?
Det har jag aldrig hört talas om. Låter som BS. Enligt många som har testat så har e-tron ca 84kWh tillgängligt och Audi säger att batteriet är på 95kWh, vilket är helt rimligt. Hade det varit 120kWh så hade Audi naturligtvis marknadsfört e-tron som bilen med största batteriet på marknaden. Varför skulle de istället ljuga om batteriets verkliga storlek och lägga sig strax under Tesla fast de egentligen är bättre? Nä. Det är möjligt att en sådan bil kommer senare, men denna är på 95kWh.
e-Golf 2018 e-tron med dragkrok Förbokat VW ID.4 Förbokat Skoda Enyaq Förbokat VW ID.3 (avbokat) Model S90D -16 Model SP85 -14
Zalman3 skrev:En kille i Umeå som beställt en Audi e-tron säger att den har ett 120kWh batteri. Och att man kommer att kunna låsa upp dessa kWh när man vill. Stämmer verkligen detta?
Lägg model 3 laddkurva över e-tron och gör en estimering så kommer du nog bra nära sanningen.
Zalman3 skrev:En kille i Umeå som beställt en Audi e-tron säger att den har ett 120kWh batteri. Och att man kommer att kunna låsa upp dessa kWh när man vill. Stämmer verkligen detta?
Lägg model 3 laddkurva över e-tron och gör en estimering så kommer du nog bra nära sanningen.
Jag tror inte du kan räkna så. Det är helt olika batterier som högst troligen inte har samma batterikemi.
e-Golf 2018 e-tron med dragkrok Förbokat VW ID.4 Förbokat Skoda Enyaq Förbokat VW ID.3 (avbokat) Model S90D -16 Model SP85 -14
Zalman3 skrev:En kille i Umeå som beställt en Audi e-tron säger att den har ett 120kWh batteri. Och att man kommer att kunna låsa upp dessa kWh när man vill. Stämmer verkligen detta?
Lägg model 3 laddkurva över e-tron och gör en estimering så kommer du nog bra nära sanningen.
Jag tror inte du kan räkna så. Det är helt olika batterier som högst troligen inte har samma batterikemi.
Har du laddat mycket litium? Skall se om jag hinner rita lite ikväll.
Jerker skrev:Jo, iofs, fast känslan när man kör iväg med sin elbil är ju mer så här:
Den va härlig, men tror dock en del kommer ta illa vid sig. Vi bor i Sverige och det kommer alltid va någon som kommer ta illa vid sig. Jag skulle lugnt kunna köra med denna melodi.
16 st olika Teslor, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra. Om du är nyfiken, så fråga aktuell status. Just nu, P85DL med pluschassi Har nu beställt en plaid+. =)