Det som inte noteras vid leveransgenomgången blir svårt att få hjälp med efteråt skulle jag tro.
Har ni tips av kontrollpunkter att gå igenom vid leveransen av model 3? Checklistor? Kända fel och/eller brister? Andra observandum?
Har hittat en för model X men tänker att det kanske finns modellspecifika problem/utmaningar
Checklista vid leveransgenomgång Model 3
Moderator: Redaktion
- cederstock
- Teslaägare
- MrStarhouse
- Teslaägare
Re: Checklista vid leveransgenomgång Model 3
När jag hämtade ut min i Fredags gjorde jag följande, (jag hade en skarp LED ficklampa med mig)
- Kolla att reg nr stämmer och stämmer med VIN
- Kolla så bilen är påställd och försäkrad. Jag fick mail om det morgonen som jag skulle hämta.
- Gick runt bilen och kollade lacken med ficklampan, det var en del märken men det visade sig att alla var limrester eller dylikt, jag hade inga riktiga repor.
- Kollade på fälgarna med ficklampa, även där var det några märken, antagligen från fastspänning på båt eller lastbil, men även dessa var inte repor utan förorening på ytan.
- Kollade glastaket så att det inte var några sprickor i det nånstans.
- Kollade inredningen så att det inte fanns några märken, repor eller dylikt.
- Kollade under med ficklampan så att det inte sticker ner nåt, ska vara relativt jämn yta under, Har funnits bilar med lösa detaljer i bakre delen av underredet, se bild på hur det ser ut på min.
- Kolla att reg nr stämmer och stämmer med VIN
- Kolla så bilen är påställd och försäkrad. Jag fick mail om det morgonen som jag skulle hämta.
- Gick runt bilen och kollade lacken med ficklampan, det var en del märken men det visade sig att alla var limrester eller dylikt, jag hade inga riktiga repor.
- Kollade på fälgarna med ficklampa, även där var det några märken, antagligen från fastspänning på båt eller lastbil, men även dessa var inte repor utan förorening på ytan.
- Kollade glastaket så att det inte var några sprickor i det nånstans.
- Kollade inredningen så att det inte fanns några märken, repor eller dylikt.
- Kollade under med ficklampan så att det inte sticker ner nåt, ska vara relativt jämn yta under, Har funnits bilar med lösa detaljer i bakre delen av underredet, se bild på hur det ser ut på min.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
En lite längre lista finns här: Tesla Model 3 Delivery Checklist av u/Tesrella på Reddit.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Finns en på Facebook gruppen Tesla Model 3 Sverige
https://m.facebook.com/groups/105400343 ... 6115614453
https://m.facebook.com/groups/105400343 ... 6115614453