Läge low...
Moderator: Redaktion
Läge low...
Jag ställer in "low" på luftfjädringen. Trots det höjer bilen till standard lite då och då. Vet inte varför den gör det... Märkt att vid hård inbromsning höjer den men det händer även utan det... Någon som vet varför? Det är på ställen där jag inte ändrat höjden och låtit bilen spara...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Läge low...
Jag har klurat på detsamma och funderar på om det är en bugg efter att man kommit tillbaka ner under den hastighet som är konfigurerad för autosänkning?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Vad har du för hastighetsgräns då? Kanske inte går att overrida den med manuellt val? Inte provat själv. Har man inte på always low så går den väl tillbaka till standard under ca 40 km/h. Är det det du upplever?hybris skrev:Jag ställer in "low" på luftfjädringen. Trots det höjer bilen till standard lite då och då. Vet inte varför den gör det... Märkt att vid hård inbromsning höjer den men det händer även utan det... Någon som vet varför? Det är på ställen där jag inte ändrat höjden och låtit bilen spara...
Jag har just nu auto low vid 80 km/h. Ja det händer oftast vid stadskörning. Kör ute hemma. Ställer den i low (snyggläget) och sedan efter lite stadskörning kollar jag och ofta är den standard igen. Inte klurat på om jag kört över 80 någonstans och sedan sakta in... Kanske får köra med always low... Stör mig lite på detta. 
När jag tänker så hade jag ingen auto low på länge och det var samma sak då.

När jag tänker så hade jag ingen auto low på länge och det var samma sak då.
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
Jag kan defintivt köra under 40 med manuellt low. Men det är något under körningen som får den att höja sig igen. Inte säker på vad det är men kanske åkt på någon 70 väg och sedan in på 50/30 vägar. Har ingen klockren känsla för var/hur.
Det jag vet hyfsat säkert är att den höjer till standard vid hård inbromsning. Kanske även vid kollisionsvarning? Men det händer som sagt även utan de eventen.
Det jag vet hyfsat säkert är att den höjer till standard vid hård inbromsning. Kanske även vid kollisionsvarning? Men det händer som sagt även utan de eventen.

Misstänker att man måste ställa in "always low" för att slippa detta. Skall fråga SC imorgon om de har koll...
Kör alltid på always low. Har dessutom sänkt 18mm ytterligare för att få samma low som var innan de höjde low-läget
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Har du sänkt och installerat spacers? Tycker döcken hamnar lite för långt in som standard!
Always low? Hurdå?Niclas skrev:Kör alltid på always low. Har dessutom sänkt 18mm ytterligare för att få samma low som var innan de höjde low-läget
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Man väljer always low i menyn typ...
Kör lowering links från airmatic tror jag de heter. Ställbara.
Kör lowering links från airmatic tror jag de heter. Ställbara.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+