Sentry mode

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare

Re: Sentry mode

Inlägg av miksch »

Sentrymode-innspillinger havner i egen subdirectory på USB-stikken.
Användarvisningsbild
Hebbe
Teslaägare

Inlägg av Hebbe »

Vilket biblotek hamnar Sentry mode inspelningar på USB-minnet. Ska man skapa en egen mapp för detta och om så skulle vara fallet, vad ska mappen döpas till? :roll:
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Hebbe skrev:
Vilket biblotek hamnar Sentry mode inspelningar på USB-minnet. Ska man skapa en egen mapp för detta och om så skulle vara fallet, vad ska mappen döpas till? :roll:
Du behöver bara skapa en mapp i roten av stickan: "TeslaCam". Sen skapas mapparna som bilen skriver filerna till själv.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Jag har ett sandisk ixpand 32gb minne (fat32) som jag ej får att funka

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3697162

Någon som har ett sådant och det funkar?

Har testat två andra sandisk usb modeller och dom fungerar.

Jag får felet att dashcam ikonen får ett x över sig när jag kopplar in minnet. Vore smidigt med ixpand att bara koppla in i iphone och kolla, tills tesla gör så man kan se filmerna direkt i bilen 8-)
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Användarvisningsbild
Hebbe
Teslaägare

Inlägg av Hebbe »

Jag har skapat mappen TeslaCam och jag får in alla filer från Dash Cam, framifrån- från vänster -och från höger, men inga filer som tyder på att de har spelats in med Sentry mode. Vilka tillägg skulle filerna från Sentry mode ha?
Jag har aktiverad Sentry mode och triggat den, ser på skärmen att den är aktiv, men ingenting på USB-minnet som tyder på att någon inspelning har skett. :roll:
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Ska testa var den lägger filerna.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Om Sentry triggas så läggs filerna i "TeslaCam/SavedClips/"
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Sentry mode

Inlägg av taliz »

Kolla björns senaste på youtube.
Den spelar in konstant och sparar varje minut i en separat fil. Tre kameror och därmed tre filer som konstant skrivs till.
Logiskt och enkelt.

Man bör nog ha ett USB minne som klarar många överskrivningar då det lär slita en hel del på det.

https://youtu.be/J1KJoGjyCtw
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
drarmi
Teslaägare

Inlägg av drarmi »

Vet inte om det är mitt minne det är fel på men jag får en hoppig inspelning på ena repeatern och en del av klippen blir då och då till hälften pixlade eller suddiga. Det sista ju änder på vilken kamera som helst när det väl händer.

Skall testa att köpa ett nytt minne... Kvarstår skumheterna får jag väl rapportera det.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Sjukt missnöjd med att inte ha fått sentry mode uppdateringen ännu. Kom hem efter en veckas semester och av en händelse ser ett av barnen att någon placerat en skruv klar till att punktera däcket när man kör iväg :x
Hade punktering innan vi åkte, som jag fick lagat av däckverkstad. Trodde bara vi hade otur den gången, men verkar ju vara någon som vill jävlas med oss och nästan klarade det en andra gång :x
Även om inte detta är på Teslan så står bilarna så tätt parkerade att Teslan garanterat hade filmat med sentry.
2EF05DAD-C2BD-479D-80D5-AEBBC5408F53.jpeg
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Inlägg av Daven »

Fyfan för folk avundsjuka lr elbilshatande fossilbilistpatrask. Så gör man INTE.
Lider med dig :cry: var den parkerad hemma lr på allmän parkering?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Daven skrev:
Fyfan för folk avundsjuka lr elbilshatande fossilbilistpatrask. Så gör man INTE.
Lider med dig :cry: var den parkerad hemma lr på allmän parkering?
Hemma i carporten. Vi bor inte centralt om man säger så, det är inte så väldigt mycket folk som bara passerar förbi utan att ha nåt med området att göra. Dessutom är det på en ö!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Dålig grannsämja?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Dålig grannsämja?
Egentligen inte, de flesta känner varandra från skolan och dagiset där allas barn går och vi har egentligen aldrig haft några problem med någon. Klagade på en ungdom för några veckor sedan att hans motorcykel låter för mycket. Hans pappa tog det väldigt seriöst. Trodde killen hade gjort det, men då är det lite konstigt att han ger sig på min frus bil och inte min.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
JosefAlex
Teslaägare

Inlägg av JosefAlex »

Tellus skrev:

Jag får felet att dashcam ikonen får ett x över sig när jag kopplar in minnet. Vore smidigt med ixpand att bara koppla in i iphone och kolla, tills tesla gör så man kan se filmerna direkt i bilen 8-)
Jag hade samma problem med ett sånt minne.
Fick installera Partition Master på en PC och köra FAT32-formatering via det programmet, då funkade det efter många försök på Mac och Windows egna discverktyg...
Kör: Svart Volvo S60 Bi-fuel (2007)
Reserverade: 28 feb 2017 Beställde: 7 dec 2018
LR AWD Pearl White Multi Coat, 19" Sportfälgar, Svart interiör, EAP.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare

Inlägg av Tellus »

JosefAlex skrev:
Tellus skrev:

Jag hade samma problem med ett sånt minne.
Fick installera Partition Master på en PC och köra FAT32-formatering via det programmet, då funkade det efter många försök på Mac och Windows egna discverktyg...
Fick också igång mitt idag, först fat32 format på macbook. Men då försvann typ alla gb. Så fick använda diskpart i windows och mekka och fick igång det till slut! Har dock inte testat om iphone fortfarande kan läsa filerna
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Idag fick jag äntligen sentry uppdateringen.

Var hittar man händelser som tydligen är registrerade (stod nåt liknande ”1 occurrence registered”), men jag hade inget USB inkopplat :?
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

är det någon som får filmer från B-stolpe kamera och kamera bak bilen? Jag får bara inspelat material från front och blinkerskamera.
Kan frånvaron av B-stolpe material ha att göra med att jag då och då får upp varningen "blindspot camera visibility unavailable"?
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Inlägg av thedude »

HelectriC skrev:
är det någon som får filmer från B-stolpe kamera och kamera bak bilen? Jag får bara inspelat material från front och blinkerskamera.
Kan frånvaron av B-stolpe material ha att göra med att jag då och då får upp varningen "blindspot camera visibility unavailable"?
Ganska säker på att det är front och sidokamerorna, dvs "blinkers" kamerorna och inget mer.
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare

Inlägg av cesar »

Jag har problem med att inspelning fungerar (röd plutt på kameraikonen) ca 2 veckor, sen blir det kryss, formaterar och sen funkar det igen. Kan jag på allvar fylla minnet på så kort tid och den spelar alltså inte över gammalt utan man måste rensa då och då eller?
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Inlägg av thedude »

cesar skrev:
Jag har problem med att inspelning fungerar (röd plutt på kameraikonen) ca 2 veckor, sen blir det kryss, formaterar och sen funkar det igen. Kan jag på allvar fylla minnet på så kort tid och den spelar alltså inte över gammalt utan man måste rensa då och då eller?
Beror på hur stort minne du har och du kan ju kolla när du får krysset ifall minnet är fullt innan du formaterar om (vilket du egentligen inte behöver göra, bara deleta innehållet)
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare

Inlägg av cesar »

thedude skrev:
cesar skrev:
Beror på hur stort minne du har och du kan ju kolla när du får krysset ifall minnet är fullt innan du formaterar om (vilket du egentligen inte behöver göra, bara deleta innehållet)
Vill inte erkänna det egentligen men minnet var inte helt oväntat fullt... :)

Har ett 8 gig-minne som blir fyllt på 2 veckor så oavsett nytt inköp av minne blir det ju att hålla koll på ikonen och rensa då och då iom att det inte finns någon first-in-first-out-rensningsprincip.
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Inlägg av thedude »

cesar skrev:
thedude skrev:
cesar skrev:
Vill inte erkänna det egentligen men minnet var inte helt oväntat fullt... :)

Har ett 8 gig-minne som blir fyllt på 2 veckor så oavsett nytt inköp av minne blir det ju att hålla koll på ikonen och rensa då och då iom att det inte finns någon first-in-first-out-rensningsprincip.
Minnet är bra men kort :lol:
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare

Inlägg av Tellus »

Dashcam funktionen (röd plupp) spelar in en timme, sen spelas det äldsta över, dom filerna hamnar i en mapp. I en annan mapp lagras sentry mode triggade filmer och filerna där du duttat till på kameraikonen.
Så är det på min med 32gb minne, om man har större minne kanske dashcam spelar in längre än en timme? Tror den timmen tar upp ca 8gb, så då har jag ca 20gb till övrigt. Det räcker mer än väl för mig, men beror på var man parkerar och hur ofta sentry aktiveras.
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Inlägg av thedude »

Tellus skrev:
Dashcam funktionen (röd plupp) spelar in en timme, sen spelas det äldsta över, dom filerna hamnar i en mapp. I en annan mapp lagras sentry mode triggade filmer och filerna där du duttat till på kameraikonen.
Så är det på min med 32gb minne, om man har större minne kanske dashcam spelar in längre än en timme? Tror den timmen tar upp ca 8gb, så då har jag ca 20gb till övrigt. Det räcker mer än väl för mig, men beror på var man parkerar och hur ofta sentry aktiveras.
Det är 1 timme oavsett USB storlek. Sentry snuttar sparas alltid och skrivs inte över medan dashcam skrivs över när det gått 1 timme.
Skriv svar