Jag har ca 50-75 meter till mitt garage som ligger i markplan.
Hur får jag dit en signal till bilen, finns det hjälpmedel som förstärker
signalen eller något annat tricks

Moderator: Redaktion
Ah, det försvårar ju kabeldragningen en aningOktavos skrev:Glömde skriva att jag bor i bostadsrätt på tredje våningen.
Annars hade en kabel varit bra.
En sådan antenn i vardera änden då kanske?frippan skrev:Det hjälper inte så mycket att förstärka signalen i ena änden. Signalen måste gå åt båda hållen.
Ja, det funkar ju det med. Enkel lösning. Bara smacka i ett sim-kort med surf på.Oktavos skrev:Wow här var det många förslag, finns tydligen många här som begriper det här med datorer o internet.
Jag är tacksam för alla förslag.
Är det en bra ide och ha en telefon i bilen, de har man ju några stycken till övers
inte alls dum tanke.. enkelt om inte annat. kan vara bra att ha en sådan för tethering, alltså såsom en Access Punkt (AP) även för andra om tills Tesla släpper update så alla medpassagerare kan dra nytta av bilens uppkoppling.Oktavos skrev:Wow här var det många förslag, finns tydligen många här som begriper det här med datorer o internet.
Är det en bra ide och ha en telefon i bilen, de har man ju några stycken till övers
Ja det måste helst vara enkelt, om jag nu förstår det rätt så kör jag bara internetdelning till bilen såsnowtroll skrev:inte alls dum tanke.. enkelt om inte annat. kan vara bra att ha en sådan för tethering, alltså såsom en Access Punkt (AP) även för andra om tills Tesla släpper update så alla medpassagerare kan dra nytta av bilens uppkoppling.Oktavos skrev:Wow här var det många förslag, finns tydligen många här som begriper det här med datorer o internet.
Ja, precis. Dela ut internet från din extra telefon, sen kopplar du bilens wifi till den.Oktavos skrev:Ja det måste helst vara enkelt, om jag nu förstår det rätt så kör jag bara internetdelning till bilen såsnowtroll skrev:inte alls dum tanke.. enkelt om inte annat. kan vara bra att ha en sådan för tethering, alltså såsom en Access Punkt (AP) även för andra om tills Tesla släpper update så alla medpassagerare kan dra nytta av bilens uppkoppling.Oktavos skrev:Wow här var det många förslag, finns tydligen många här som begriper det här med datorer o internet.
får telefonen ligga där hela tiden?
Eller kopplar man samman den i bilen med min egen telefon?
Jag tror att jag gör det så länge, och försöker sedan att luska ut något som går till mitt hemma wifi.Jeppe_E skrev:Ja, precis. Dela ut internet från din extra telefon, sen kopplar du bilens wifi till den.Oktavos skrev:Ja det måste helst vara enkelt, om jag nu förstår det rätt så kör jag bara internetdelning till bilen såsnowtroll skrev:inte alls dum tanke.. enkelt om inte annat. kan vara bra att ha en sådan för tethering, alltså såsom en Access Punkt (AP) även för andra om tills Tesla släpper update så alla medpassagerare kan dra nytta av bilens uppkoppling.Oktavos skrev:Wow här var det många förslag, finns tydligen många här som begriper det här med datorer o internet.
får telefonen ligga där hela tiden?
Eller kopplar man samman den i bilen med min egen telefon?