Premium Center Console...svårt beslut!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Bod »

Jag är mycket tacksam över att inte ha någon mittkonsol utan bara ett stort fack och så är även hustru. Det är den första bil hon kan ställa ner sin handväska i fram utan att behöva slänga i baksätet, där dessutom ofta sitter ungdomar som inte heller vill den i sina knän. Själv har jag ett par handskar i mittfacket. Solglasögonen ligger i facket ovanför mittfacket och telefonen ligger i lilla facket i dörren. Handväskan är naturligtvis en Teslaväska.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av danni »

Dan skrev:
Det är säkert jättebra för en del men jag blir mest nyfiken på vad det är för prylar alla verkar ha behov av att ha liggande i bilen? Telefonen brukar jag stoppa i ena mugghållaren och de sladdar etc som kan tänkas behövas har jag i hanskfacket.

Jag har inset att i den andra bilen (ICE) samlar vi bara skräp i alla fack (gamla parkeringslappar, servetter, mynt etc) medans i Teslan ser man bara till att plocka ut detta direkt man kommer fram så det blir aldrig riktigt stökigt.

Dessutom uppskattar frun att kunna sätta handväskan i detta utrymme och på så sätt ha enklare access till alla de prylar som släpas med i densamma.
Solglasögon, fodral och putsduk till solglasögon, mobilladdare, ibland mobiltelefon på laddning, lite mynt till parkering och kundvagnar, EasyPark-dekal, våtservetter (främst till barnen). Inte mycket prylar, men någonstans måste de ligga, och jag har fått intrycket att de för lätt flyger omkring om man lägger dem på yachtgolvet eller i facket under skärmen.

Det största problemet känns dock som det som matbl beskriver - mugghållarna är ju skitkorkat placerade. Helt värdelösa.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Dan »

Hmmm, jag reser kanske med lite för lätt packning men mycket av det som listats (våtservetter, brobizz, parkeringstillstånd, adapter) ligger normalt sätt i hanskfacket på min bil. Nu ska jag ju erkänna att jag vare sig har några varningspuckar eller tändstål men pappersrullar, reflexväst, ficklampa och diverse andra prylar ligger bra i baggaget.
Sedan kan jag ju hålla med om att mugghållarna är lite korkat placerade men det är nog framförallt i baksätet som jag saknar mugghållare till barnen.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 feb 2015 07:20
Ort: Stockholm

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Telsa »

Själv brukar jag förvara mina grejer utspridda på golvet, helst under en av stolarna och ju viktigare grej desto längre in. Lösa saker i standardförvaringsutrymmet matchar dåligt med bilens acceleration. :) Jag har inte bestämt mig om lösningen är bättre förvaring eller färre prylar.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5567
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Gustafsson »

Martinen skrev:
Detta med samla grejer i bilen har vi diskuterat i en tidigare tråd. http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 4&start=60
Vi är många samlare. :D
Det var en kul tråd, blir nattlektyren...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av olarsson »

Förutom de uppenbara fördelarna av (dold) förvaring tycker jag att hela förarmiljön känns mera ombonad och snygg med konsolen på plats. Ångrar inte köpet av den en sekund.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Ghia64
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 03 apr 2014 23:00
Ort: Ytterby

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Ghia64 »

Finns det någon i gbg trakten som har en? Hade varit intressant att kika lite på den "live"....
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av danni »

Ghia64 skrev:
Finns det någon i gbg trakten som har en? Hade varit intressant att kika lite på den "live"....
Får ni till en sån träff så ansluter jag gärna om jag kan. Jag vill också ta en titt. Det är rätt mycket pengar att lägga helt osett på en sån sak.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
Ghia64 skrev:
Finns det någon i gbg trakten som har en? Hade varit intressant att kika lite på den "live"....
Får ni till en sån träff så ansluter jag gärna om jag kan. Jag vill också ta en titt. Det är rätt mycket pengar att lägga helt osett på en sån sak.
Har dom ingen att visa på Tesla i Mölndal?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av danni »

Nix. Det var rätt mycket jag ville se som de inte kunde hjälpa till med där. Bakvända säten. Provköra utan luftfjädring.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Martinen »

Väldigt underligt.
Lite ovanligt med ett företag som inte vill sälja in sina grejer.
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Zoidberg »

Jag har en sådan Center Console.
Fixa ihop an träff så kommer jag gärna!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av danni »

Kanske dags för en TCS-lunch snart igen?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare
Inlägg: 340
Blev medlem: 07 apr 2015 18:03
Ort: Torslanda

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Jorma »

danni skrev:
Kanske dags för en TCS-lunch snart igen?

Ja hade varit trevligt då jag kan komma i en egen Tesla som jag ska hämta nu på fredag.

Jag har beställt en mittkonsol osedd då dom inte hade någon att visa i Mölndal.
Men om jag inte gillade den så kunde jag backa på köpet, sa dom.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av danni »

Jorma skrev:
danni skrev:
Kanske dags för en TCS-lunch snart igen?

Ja hade varit trevligt då jag kan komma i en egen Tesla som jag ska hämta nu på fredag.

Jag har beställt en mittkonsol osedd då dom inte hade någon att visa i Mölndal.
Men om jag inte gillade den så kunde jag backa på köpet, sa dom.
På fredag! Spännande, grattis! Jag får nog klara den här lunchen utan Tesla om vi inte är fruktansvärt, fruktansvärt långsamma på att organisera den :) Ska du få mittkonsollen samtidigt som bilen?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
VENOM
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 12 maj 2015 11:54
Ort: Stockholm/Vaxholm/Resarö

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av VENOM »

Jag beställde min konsol samtidigt som min bil, dvs i början av Maj. Bilen kom i början av Juli men konsolen har jag inte sett röken av.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5567
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Gustafsson »

VENOM skrev:
Jag beställde min konsol samtidigt som min bil, dvs i början av Maj. Bilen kom i början av Juli men konsolen har jag inte sett röken av.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har fått besked om att min konsol är tillverkad och levereras till Stockholm. Fick min bil i augusti, men beställde i april ...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Alx »

VENOM skrev:
Jag beställde min konsol samtidigt som min bil, dvs i början av Maj. Bilen kom i början av Juli men konsolen har jag inte sett röken av.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har nu hämtat min bil, inkl premium center consolen! Som de hade monterat

Ångrar mig INTE... Bra plats för allt "skräp"....!
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare
Inlägg: 340
Blev medlem: 07 apr 2015 18:03
Ort: Torslanda

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Jorma »

danni skrev:
Jorma skrev:
danni skrev:
Kanske dags för en TCS-lunch snart igen?

Ja hade varit trevligt då jag kan komma i en egen Tesla som jag ska hämta nu på fredag.

Jag har beställt en mittkonsol osedd då dom inte hade någon att visa i Mölndal.
Men om jag inte gillade den så kunde jag backa på köpet, sa dom.
På fredag! Spännande, grattis! Jag får nog klara den här lunchen utan Tesla om vi inte är fruktansvärt, fruktansvärt långsamma på att organisera den :) Ska du få mittkonsollen samtidigt som bilen?

Nej, jag får den senare.
Du kan väl få åka med eller kanske köra lite också om lunchen blir innan du får din.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Jocce »

"Gammal" tråd, men hugger in här ändå...

Beställt bil så dammsuger Forumet (och det amerikanska) efter allt jag kan för att fördriva tiden tills bilen kommer! :P

Ända sedan jag började kika på Teslan mer "seriöst" (för ca ett år sedan) så har jag haft delade tankar om det här med Centerkonsollen...

Jag är utan tvekan en "horder" i mina bilar...P-Tillstånd, P-skiva, Isskrapor, Multiverktyg, laddkablar...pennor...mynt...servetter och en jäkla massa annat lyckas jag samla på mig! Eller väljer att samla.
Men så är det sällan jag står i en situation där jag inte har något jag behöver...eller "behöver"... ;)

Därför kände jag i början att det var konstigt utan massa fack osv...
Tycker dessutom priset på denna konsol är ganska saftigt...eller ja det är en del pengar (speciellt som brukare (tjänstebilsförare) snarare än "totalägare") även om jag förstår att i sammanhanget "Miljonbil mot "några tusen"" så känns det lite fånigt att tänka så.

Men har beslutat mig att i början testa att inte köpa den och se om det gör att jag inte samlar på mig onödiga saker i bilen..eller om jag stör mig på att inte ha någonstans att lägga sakerna...
Jag har ofta stor systemkamera med mig dessutom...att kunna lägga den emellan där känns som ett bra ställe dessutom ;)


Finns det någon eftermarknad som är till mer "vettiga" pengar? För de jag sett verkar ligga i ungefär samma prisklasser som Teslas?


Skruvas Teslas orginal fast? Vart / hur? (Lämnar det skruvhål om man tar bort den)
Hur är det med eftermarknads? Skruvas de också eller bara "kläms" ner?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Johannes
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 apr 2015 16:01
Ort: Höllviken

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Johannes »

Dan skrev:
Det är säkert jättebra för en del men jag blir mest nyfiken på vad det är för prylar alla verkar ha behov av att ha liggande i bilen? Telefonen brukar jag stoppa i ena mugghållaren och de sladdar etc som kan tänkas behövas har jag i hanskfacket.

Jag har inset att i den andra bilen (ICE) samlar vi bara skräp i alla fack (gamla parkeringslappar, servetter, mynt etc) medans i Teslan ser man bara till att plocka ut detta direkt man kommer fram så det blir aldrig riktigt stökigt.

Dessutom uppskattar frun att kunna sätta handväskan i detta utrymme och på så sätt ha enklare access till alla de prylar som släpas med i densamma.

+1
MC Röd S85D.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 feb 2015 07:20
Ort: Stockholm

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Telsa »

Jag har fjärrkontroll till garageportarna (eftersom homelink inte funkar), och kort till garaget på jobbet. Kortet måste ligga i mugghållaren för att inte flyga iväg under acceleration. P-skiva i facket under skärmen. Inget mer! Jag har omfamnat bristen på förvaring.
Model X, Pearl White
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av kanylbullen »

Nackdelen med centerkonsolen är att du aldrig kan få det så här bohemiskt.

Bild

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare
Inlägg: 407
Blev medlem: 19 jun 2014 15:24
Ort: Ljungskile

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av stefan007 »

Min monterades för en månad sedan. Supernöjd med lite extra utrymme och drickahållarna. Bilen känns mer ombonad och premium tycker jag.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Premium Center Console...svårt beslut!

Inlägg av Alx »

stefan007 skrev:
Min monterades för en månad sedan. Supernöjd med lite extra utrymme och drickahållarna. Bilen känns mer ombonad och premium tycker jag.
+1
Skriv svar