Hur tolkas denna skylt på Lindhagensgatan som ligger på kommunal gatumark?
E19. Parkering - Märket anger att parkering är tillåten på en parkeringsplats eller på en sträcka på den sida av vägen där vägmärket är uppsatt. Är märket uppsatt vid en väg anger det att tillåtelsen börjar där märket har satts upp och gäller enligt vad som anges på en tilläggstavla, till den plats där en annan bestämmelse om stannande eller parkering märkts ut eller i annat fall till nästa korsning med en annan väg än sådan som avses i 3 kap. 21 § andra stycket trafikförordningen. Gäller sådan annan bestämmelse på en kortare sträcka gäller dock anvisningen på nytt efter sträckans slut utan att märket upprepas. Används märket vid en särskilt anordnad parkeringsplats gäller anvisningen hela parkeringsplatsen.
T24.Laddplats - Endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Det är alltså tillåtet att dagtid 7-19 parkera en elbil max 3 timmar, betala avgiften för gatuparkering men jag behöver inte stoppa i laddkabeln?
Är det boendeparkering efter 17:00 måste dock laddkabeln sitta i, men laddning behöver inte pågå alls?
Tolka vägmärken på laddgata
Moderator: Redaktion
- Off Grid Byggaren
Tolka vägmärken på laddgata
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Tolka vägmärken på laddgata
Fast om du parkerar din elbil där utan att ladda kommer en massa folk bli sura...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Lite OT men i Växjö finns skylt med elladdning och sen direkt under handikapp-skylt.
Får både laddsugna och funktionsnedsatta stå där då eller bara laddsugna funktionsnedsatta?
Får både laddsugna och funktionsnedsatta stå där då eller bara laddsugna funktionsnedsatta?
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Jag röstar på det senare, men inte laddsugna utan laddtvungna funktionsnedsattadhanjel skrev:Lite OT men i Växjö finns skylt med elladdning och sen direkt under handikapp-skylt.

Fler skyltar betyder OCH men inte ELLER.....eller?

Såna vill jag ha. Blir typ privat laddplats till migdhanjel skrev:Lite OT men i Växjö finns skylt med elladdning och sen direkt under handikapp-skylt.

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag gick faktiskt förbi denna idag och reagerade på att det bara är tre timmar dagtid. Å andra sidan gör det att boendeparkerande inte kan ställa sig där i flera dygn, annars får man parkera upp till sju dygn med boendeparkeringstillstånd.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS