Ratt,app,kanalväljare

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

C7Z06

Ratt,app,kanalväljare

Inlägg av C7Z06 »

Hej!
Hämtar en model S igår, glad och lycklig, efter ca 50 mil reagerar jag på att ratten ej är centrerad, inte mycket, men nog för att irritera, sen går det ej att byta frekvens på radion med den övre knappen på ratten, det som händer är att de andra tre knapparna lyser upp, sen, när ikonen för autostyrning så upplever jag att ikonen blir vriden till vänster( inbillning ?), avslutningsvis så funkar ej appen, ’mobile access denied’, följt instruktionerna, gå till controls, safety, men hittar inte var jag ska tillåta mobil access.
För övrigt en fantastisk bil, är 80 mil hem, gick galant.
Tacksam råd,tips.
PS Vid upphämtningen kollade jag på
energiförbrukning, bil hade gått 10,6km, genomsnitt
energi 547wh, har de kört dragrace med min P100DL?
DS
Senast redigerad av C7Z06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Ratt,app,kanalväljare

Inlägg av Pontus »

C7Z06 skrev:
Hej!
Hämtar en model S igår, glad och lycklig, efter ca 50 mil reagerar jag på att ratten ej är centrerad, inte mycket, men nog för att irritera, sen går det ej att byta frekvens på radion med den övre knappen på ratten, det som händer är att de andra tre knapparna lyser upp, sen, när ikonen för autostyrning så upplever jag att ikonen blir vriden till vänster( inbillning ?), avslutningsvis så funkar ej appen, ’mobile access denied’, följt instruktionerna, gå till controls, safety, men hittar inte var jag ska tillåta mobil access.
För övrigt en fantastisk bil, är 80 mil hem, gick galant.
PA vid upphämtningen kollade jag på energiförbrukning, bil hade gått 10,6km, genomsnitt
energi 547wh, har de kört dragrace med min P100DL?
DS
Dom kör alltid dragrace i en mil för att se att prestandan är ok, det kallas engagemang :D
Såg att min lilla model 3LR RWD hade gått ungefär lika långt vid leverans och den hade dragit 365 Wh/km då så något energiförbrukande aktiviteter har dom bilarna innan leverans.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare

Inlägg av Simon »

Att köra riktigt långsamt, t ex finparkera i en bilhall, drar också mycket energi/km. Svårt att fatta hur de fått ihop en hel mil av sådan körning dock.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

De kör bilarna på en testbana som en del av kvalitetskontrollen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Pontus skrev:
Dom kör alltid dragrace i en mil för att se att prestandan är ok, det kallas engagemang :D
Inget skoj, de gör verkligen det.
Jag har själv sett inomhus testbanan i fabriken i Tilburg där varje Model S och x testkörs, inklusive fullgas acceleration.

Se nedan video från 5:55
C7Z06

Inlägg av C7Z06 »

Hej!
Tack för alla svar ang w/tim, appen funkar nu.
Det som är kvar är ratten, kanalväljaren som släcker de andra knapparna samt det skumma att autopilot ’ratten’ vrider sig till vänster vid aktivering.....
Skriv svar