FSD... um, auto-steer beta... "needs work"

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: FSD... um, auto-steer beta... "needs work"

Inlägg av taliz »

Tymrev skrev:
pefreli skrev:
Det här med att Teslan läser skyltar dåligt håller jag med om. Min f.d BMW gjorde detta flawless. Även utomlands.

Men det blir väl bättre i framtida uppdateringar. ;)
Tja. Dåligt och dåligt. Den klarar väl inte att läsa skyltar alls ännu? Kan också tycka det är lite dåligt att det inte finns än då en massa andra bilar har denna funktion som tillval och har funnits länge.

Men är ju en förutsättning för FSD så lär komma i sinom tid...
Den klarar garanterat att läsa skyltar. Problemet verkar vara att Mobileye patenterat det. Se ovan i tråden.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: FSD... um, auto-steer beta...

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:

Den klarar garanterat att läsa skyltar. Problemet verkar vara att Mobileye patenterat det. Se ovan i tråden.
Jag vet att det är så här i patentvärlden, men det är faktiskt sjukt att det kan gå att patentera något sånt.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

RoadFury skrev:
Håller med angående hastighetsgränserna, men du kan enkelt ställa in i inställningarna att den skall jämt lägga sig 10km/h under den hastighetsgräns som bilen känner av och då landar du på dina 40km/h. Justerar du sedan hastigheten med spaken så kommer du tillbaka till din inställda maxhastighet snabbt genom att hålla in spaken mot dig i ca 1-2 sekunder.
Inom Uppsala skulle det funka förstås, men så fort man kommer utanför på 70 och 90 vägar så får man ställa om den, eller manuellt scrolla upp hastigheten varje gång.

Spaken: hålla den nedåt menar du väl? "Mot mig" går väl inte? Höger spak, alltså.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Till TS - läs manualen igen som flera tipsar om - funktionen är till för planskild väg enbart och definitivt inte rondeller.

Vad gäller skyltläsning så verkar min AP1 göra det utmärkt fortfarande - men den har ju mobileye såklart :-)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

LarsL skrev:
taliz skrev:

Jag vet att det är så här i patentvärlden, men det är faktiskt sjukt att det kan gå att patentera något sånt.
Ja, dessutom verkade det gälla till 2030...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar