Moderator: Redaktion
Europe has the capacity to produce more than 100 times the amount of energy it currently produces through onshore windfarms, new analysis from the University of Sussex and Aarhus University has revealed.
In an analysis of all suitable sites for onshore wind farms, the new study reveals that Europe has the potential to supply enough energy for the whole world until 2050.
Det där är en riktigt seglivad myt som tyvärr fortfarande hänger kvar. Härstammar från en vindpark som byggdes i USA för något decennie sen precis där örnar använde uppåt-vindarna vid klippformationer. När det uppdagades flyttades vindparken..MangeT skrev:Blir nog inte många rovfåglar kvar då.
taliz skrev:Tamkatter dödar flest fåglar om inte jag minns fel. Sen andra rovdjur, bil och tågtrafik osv.
Vindkraftverkens påverkan är typ inte noterbar.
bylund skrev:taliz skrev:Tamkatter dödar flest fåglar om inte jag minns fel. Sen andra rovdjur, bil och tågtrafik osv.
Fast katter tar nog i huvudsak småfågel snarare än havsörnar.
bylund skrev:taliz skrev:Tamkatter dödar flest fåglar om inte jag minns fel. Sen andra rovdjur, bil och tågtrafik osv.
Fast katter tar nog i huvudsak småfågel snarare än havsörnar.
Kostnaden för att sanera efter kärnkraftskatastrofen i japanska Fukushima skulle kunna uppgå till uppemot 7 000 miljarder svenska kronor, enligt en rapport från tankesmedjan Japan Center for Economic Research, skriver SR Vetenskapsradion.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster