Har laddat på samma uttag i 2 månader nu och sista veckan fått problem. 220V och 16A är uttaget.
Vad som händer är att det tar 1 minut innan laddningen startar och då går det bra någon minut sedan hoppar laddhastigheten ner till typ 2-3 km/h och sedan långsamt upp igen för att sedan hoppa ner, allt medans Amp och Volt står kvar på samma värden. Efter 4-5 min så avbryts laddningen. Någon som har någon idé om vad det kan vara?
Min model S fungerade bra i 2,5 år på det uttaget, dock har jag inte hunnit prova något annat ännu. Ska till SC någon gång under dagen.
Laddproblem
Moderator: Redaktion
Laddproblem
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Re: Laddproblem
220V låter lågt, eller? Det finns någon funktion i bilen som sänker laddströmen om spänningen är/blir för låg. Låg spänning kan betyda att du har resistans någonstans på vägen tex oxiderade kontakter i uttaget. Prova ett annat uttag och se om du får högre spänning från det.
Re: Laddproblem
Ursäkta den ligger nog på 230V+-1V.LarsL skrev:220V låter lågt, eller? Det finns någon funktion i bilen som sänker laddströmen om spänningen är/blir för låg. Låg spänning kan betyda att du har resistans någonstans på vägen tex oxiderade kontakter i uttaget. Prova ett annat uttag och se om du får högre spänning från det.
Detta är motorvärmar uttag och jag provade grannens uttag som är en egen stolpe och fick samma där, allt är problemet inte i min stolpe i varje fall men kanske på vägen dit.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit