USB och 12 volts uttag.
Moderator: Redaktion
- LeifSundsvall
- Teslaägare
USB och 12 volts uttag.
Om jag förstår rätt så finns ingen spänning på varken usb uttagen eller 12volts uttaget när bilen är avstängd.
Hur löser ni laddning av en gsm router till bilens wifi uppkoppling ?
Hur löser ni laddning av en gsm router till bilens wifi uppkoppling ?
- LeifSundsvall
- Teslaägare
Re: USB och 12 volts uttag.
Utvecklar du lite vet inte vad du menar gogglade men blev inte klokare.dstr skrev:ODB är populärt.
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Tror att dstr menade att man kan få ut 12 V från OBD-porten. Det finns ju även routrar man kan plugga in direkt i OBD, ex Telia Sense som dock inte fungerar till Tesla.
Måste routern vara igång när bilen är avstängd? I så fall är nog det enklaste att slå på Sentry mode. Då tror jag att 12 V och USB hålls igång.
Måste routern vara igång när bilen är avstängd? I så fall är nog det enklaste att slå på Sentry mode. Då tror jag att 12 V och USB hålls igång.
Jag drog 12V från OBD-porten. Ganska enkelt. Finns dessutom färdiga kontakter att köpa om man önskar slippa löda själv...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
På X kan du använda brake controller-uttaget bakom filten vid vänsterfoten, men på S är man (väl?) förvisad till OBD-kontakten enligt ovan för konstant 12V.
OBS! att 12V via OBD-kontakten endast är uppsäkrad med 5A, så kontrollera förbrukningen på dina pryttlar innen du kopplar in.
/fth
OBS! att 12V via OBD-kontakten endast är uppsäkrad med 5A, så kontrollera förbrukningen på dina pryttlar innen du kopplar in.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- OfarligTesla
- Teslaägare
Har varit fram och tillbaka med dettaOfarligTesla skrev:Min USB har alltid varit igång när bilen är av iaf så jag använder det.
Har för mig att bara den ena är/var igång
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag har till och med använt de där bak utan problem med en router :p.e5m1r skrev:Har varit fram och tillbaka med dettaOfarligTesla skrev:Min USB har alltid varit igång när bilen är av iaf så jag använder det.
Har för mig att bara den ena är/var igång
- LeifSundsvall
- Teslaägare