Moderator: Redaktion
taliz skrev:Ulrica R skrev: Hoppas iaf få upp laddhastigheten igen.
Såg du till att navigera till SUC? Så det poppade upp "conditioning battery for supercharging", eller vad det nu står, innan du anlände?
Annars var batteriet antagligen för kallt.
Ulrica R skrev:taliz skrev:Ulrica R skrev: Hoppas iaf få upp laddhastigheten igen.
Såg du till att navigera till SUC? Så det poppade upp "conditioning battery for supercharging", eller vad det nu står, innan du anlände?
Annars var batteriet antagligen för kallt.
Nope. Det var hemmaladdning. Teslas blå originalkabel och Easee laddbox. Utomhustemperatur var ca 18 grader. Kan kanske vara kallt, men bilen har inte betett sig så tidigare vid samma temperaturförhållanden. Funderar på om kabeln är knepig, eller Easee-boxen eller bilen. Min sambo har en Mitsubishi Phev 2019 och den laddar utan problem och det tar lika lång tid som vanligt enligt honom.
Ska testa kabeln i Täby C om de har laddare som passar.
bonath skrev:OHt skrev:339 km @90 % efter 7670 km 343 km strax efter lev, 190627 (SR+)
Hur långt kommer ni då i verkligheten? Verkar det vara "i närheten"???
Syncronauten skrev:416km vid 90% har laddat fullt en gång sedan jag hämtade bilen och kanske 7st laddningar på suc. Normalt laddar jag till 80% hemma. Har nog aldrig varit under 10%.
LR awd
vibrationsfri skrev:bonath skrev:OHt skrev:339 km @90 % efter 7670 km 343 km strax efter lev, 190627 (SR+)
Hur långt kommer ni då i verkligheten? Verkar det vara "i närheten"???
Jadå i kombinerad landsväg och statstrafik har jag flera gånger fått bättre än den angivna rangen på min SR+. Idag hade jag kommit ca 45-50 mil istället för 38-40 som är det angivna. Den trivs bra i landsvägstempo och i stadsmiljö så regenererar den vid rödlysen och liknande.
Men det är roligt att gasa efter rödljusen också och på slingriga landsvägar så..![]()
I motorvägsfart så påverkas bilen endel av luftmotståndet (trots att den är aerodynamisk) körde 28mil. 24 mil i 110-120 kmh därefter 80-100 kmh i 4 mil använde 80% av batteriet.
Har 27-28 mil till vårat landställe.Så länge det inte är riktigt kallt ute så borde jag komma dit om jag laddar till 90% med 10% kvar. Har några Soc på vägen om jag behöver.
taliz skrev:Ulrica R skrev:taliz skrev:Ulrica R skrev: Hoppas iaf få upp laddhastigheten igen.
Såg du till att navigera till SUC? Så det poppade upp "conditioning battery for supercharging", eller vad det nu står, innan du anlände?
Annars var batteriet antagligen för kallt.
Nope. Det var hemmaladdning. Teslas blå originalkabel och Easee laddbox. Utomhustemperatur var ca 18 grader. Kan kanske vara kallt, men bilen har inte betett sig så tidigare vid samma temperaturförhållanden. Funderar på om kabeln är knepig, eller Easee-boxen eller bilen. Min sambo har en Mitsubishi Phev 2019 och den laddar utan problem och det tar lika lång tid som vanligt enligt honom.
Ska testa kabeln i Täby C om de har laddare som passar.
Om det går segt hemma brukar det inte vara bilen som begränsar. Ser du att tex volten går ner är det inte sällan pga att ngt annat drar mkt ström, hushållsapparater tex.
Syncronauten skrev:416km vid 90% har laddat fullt en gång sedan jag hämtade bilen och kanske 7st laddningar på suc. Normalt laddar jag till 80% hemma. Har nog aldrig varit under 10%.
LR awd
Användare som besöker denna kategori: Andersr65, chevnanne, cnyb, Google [Bot], LasseTM, MSN [Bot], Skrellet och 14 gäster